مقالات ورزشی

آیا حرکات کششی هم بر رشد عضلانی تاثیر دارند؟

تک اندام : وقتی به عضله سازی فکر می کنید، مطمئنا انجام حرکات کششی اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. اما آیا می دانستید که حرکات کششی نقش بسیار مهمی در عضله سازی دارند؟

هر عضله در بدن در کیسه محکمی از بافیت های پیوندی که نیام نامیده می شود قرار گرفیته است. نیام برای نگهداشتن عضلات و ماهیچه ها در محل مناسب خود در بدن اهمیت زیادی دارد.اما این نیام ممکن است مانعی برای رشد عضلانی شما هم باشد.

کمی در مورد عضلاتتان فکر کنید.شما به خوبی و دقت آنها را تمرین میدهید و تغذیه تان هم خوب و صحیح است.به این ترتیب آنها باید رشد کنند اما چیزی مانع رشد آنهاست.آنها جای رشد کردن ندارند. از آنجا که این لایههای پوششی عضلات بسیار محکم هستند، جای کافی برای رشد به عضلات نمی دهند. مثل این می ماند که بخواهید یک بالشت بزرگ را در یک رو بالشتی کوچک فرو کنید. مهم نیست که با چه شدتی تمرین کنید یا تغذیه تان صحیح باشد یا نه، چون لایه پوششی روی عضلات ، آنها را در خود محدود کرده است، اندازه و سایر عضلات شما تغییر نخواهد کرد.

اما چاره کار: حرکات کششی

با استفاده از مثال روبالشی در بالا، فرض کنید که با کشیدن روبالشی بتوانید سایز آن را افزایش دهید. خواهید دید که بالش جای بیشتری پیدا کرده و برای پر کردن فضایی که باز شده،بزرگتر می شود. با کشیدن عضلاتتان تحت شرایط خاص می توانید لایه پوششی عضلاتتان را هم کشیده و جای بیشتری به عضلات برای رشد بدهید. یکی از دلایل اصلی که آرنولد چنان عضلات سینه حیرت انگیزی داشت این است که تمریناتش را با حرکت قفسه سینه با دمبل تمام می کرد، حرکتی که کشیدگی عضلات سینه را تقویت می کند.

کشیدن لایه پوششی عضلات بسیار دشوارتر از حرکات کششی عادی است، اما نتایج شگفیت آوری را عایدتان می کند. وقتی با شدت کافی حرکات کششی را انجام دهید تا لایه پوششی عضلات هم باز شود، باید یک حس کشیدگی و فشار خیلی قوی در خود احساس کنید. اما دقت کنید که این حرکات را آنقدر شدتی انجام ندهید که عضلاتتان پاره شود یا دچار آسیب دیدگی شوید. نگران نباشید با کمی تمرین خیلی زود تفاوت بین حرکات کششی خوب و بد را تشخیص می دهید. در این حرکت نباید احساس درد کنید،فقط باید کمی در عضلاتتان احساس کشیدگی کنید.

هر حرکت کششی را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید تا زمان کافی برای تاثیر گذاشتن روی لایه پوششی عضلات داشته باشید.خوب است که بعد از هر ست که برای هر گروه عضلات ی انجام میدهید،یک ست حرکات کششی هم برای آن انجام دهید.پس یادتان باشد، حرکات کششی علاوه بر تاثیر آشکاری که بر تقویت انعطاف پذیری بدنتان دارد،تاثیر شگفیت آوری نیز بر سایز عضلاتتان خواهد داشت.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *