چربی سوز ها

تردمیل برای چربی سوزی بهتر است یا دوچرخه

این اسم ها تردمیل، دوچرخه ثابت و … ، دستگاه های الپتیکال با وجود تمام این تجهیزات پیشرفیته هوازی شاید بارها از خود پرسیده اید که کدام یک از اینها برای چربی سوزی بهترند ؟ برای پاسخ به این پرسش باید از دانشمندانی با روپوشهای سفید که اتفاقاً ضخامت گردنشان درحد مداد است متشکر بود که در انگلستان دو مورد از رایج ترین دستگاه های هوازی را تحت بررسی قرار داده اند و برنده رقابت چربی سوزی را مشخص کرده اند تعیین اینکه کدام یک می توانند

در کمترین زمان ممکن بیشترین چربی سوزی را برای شما در پی داشته باشند . دانشمندان بریتانیایی طی تحقیق خود

به بررسی تفاوت بین تردمیل و دوچرخه ثابت پرداختند برای تعیین توانایی آنها در زمینه چربی سوزی . در این آزمایش دوازده مرد به تمرین روی تردمیل و دوچرخه ثابت پرداخته،  و دانشمندان روی تعیین مقدار چربی که در طول شدت های مختلف در تمرین با هر دستگاه سوزاند شد تمرکز کردند.

 مشخص شد افراد بیشترین چربی خود را وقتی می سوزانند که روی تردمیل با حدود ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب می دوند این حدود ۴۰ گرم چربی در هر ساعت می سوزاند . استفاده کمتر یا بیشتر از این شدت ، بطور چشمگیر چربی کمتری می سوزاند ضمناً مشخص شده پدال زدن روی دوچرخه ثابت هم چربی کمتری نسبت به تردمیل می سوزاند ، فارق از شدت تمرین .

کاربرد عملی : وقتی صحبت از چربی سوزی با حد اکثر سرعت ممکن است، دوچرخه را فراموش کنید و ذر عوض سراغ تردمیل بروید . شدت را در حدود ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب خود حفظ کنید . می تواند این مقدار را با کسر کردن سن خود از ۲۲۰ و محاسبه ۷۰ درصد آن بدست آورید .

برای مثال یک فرد ۲۰ ساله، روی تردمیل باید باشدتی کار کند که ضربان قلب او در حدود ۱۴۰تکرار در دقیقه باشد . ۱۴۰=۱۰۰÷70 * ( 20-220) در واقع باتمرین روی تردمیل در چنین سطحی در هر نیم ساعت، ۲۰ گرم چربی خواهید سوزاند .

منبع :مجله Muscylar Development

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *