تغذیه, کاهش وزن

در مورد کالری ها بیشتر بدانید

خیلی از دکتر‌های رژیم در برخورد با اینگونه اتفاقات می‌گویند که «مشکل از بی ارادگی طرف است، که نمی‌تواند به رژیم پایبند باشد» اما واقعا مشکل این افراد این نیست که اراده ندارند، یا تنبل هستند.
مشکل این است که بدنشان «نیاز داشته» که آن مقدار چربی را به عنوان ذخیره نگه بدارد. ( این جمله طلایی را به خاطرتان بسپارید) ، اما وضعیت هورمونی و سلامتی و عصبی بدنشان طوری است که نیاز دارد آن مقدار چربی را حفظ کند، و هر تلاشی برای کم کردن مقدار این چربی‌ها با واکنش عکس بدن مواجه می‌شود. هر چقدر هم که فرد عالی تلاش کند و حتی اگر روزی واقعا ۲۰ ساعت روی تردمیل بدود، وقتی بدنش نیاز داشته باشد به حفظ چربی‌هایش، روز بعد هورمون‌های‌ گرسنگی چنان شدت می‌گیرند که فرد را مجبور کنند پرخوری کند.

اگر بدنتان نیاز دارد، بیشتر بخورد و چربیها را نگه دارد، شاید مشکلش این باشد که کیفیت غذاهایتان بد است، شاید زمان‌بندی غذاهایتان بد است، شاید ویتامین‌های لازم را به بدن نمی رسانید، شاید باکتری‌های روده‌تان مشکل دارد، شاید سرعت غذا‌ خوردنتان بد است، شاید خوابتان بد است و دقیقا بعد از بیداری صبحانه می‌خورید، شاید شب‌ها دیر غذا می‌خورید.

این بی‌نهایت مهم است که درک کنید، داشتن اراده یا نداشتن اراده چیز مهمی نیست، مهم این است که با‌هوش باشید و راه‌حل را یاد‌بگیرید و عمل کنید. اگر یاد بگیرید که مشکل چیست،  مشکل را حل کنید، درست مثل مثال خواب بالا، خود به خود بدون کوچکترین زحمت و تلاشی یک‌بار برای همیشه، به تناسب اندام دلخواهتان خواهید رسید.
اگر بدنتان از لحاظ هورمونی در توازن باشد، خود به خود و بدون هیچ زحمتی کل چربی‌هایتان در کمترین زمان ممکن آب می‌شوند و هیچ نیازی به تلاشهای سخت و ریاضت نخواهد بود

One thought on “در مورد کالری ها بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *