مقالات ورزشی

مکمل ها و رژیم دوران کات و چربی سوزی

cut-body

تک اندام : فقط 30 روز تا سوزاندن چربی ها و به حد رساندن کات عضلات زمان دارید پس از امروز دست به کار شوید.

مکمل های دوره کات “چربی سوزی” در این دوره هدف کاهش چربی های بدن و رونمایی از عضلات خشک است. ورزشکار باید نسبت به کالری دریافیتی، کالری بیشتر به همراه چربی را بسوزاند. رژیم غذایی در این دوران باید با ورزشهای هوازی به منظور کاهش کالری ترکیب شود.

مکمل های این دوران موادی هستند که استفاده از چربی ها و کربوهیدراتها را محدود می کند و هم چنین سبب سوختن چربیها میشوند و  Fat blockers به آنها در اصطلاح میگویند. Carbohydrates blockers Fat blockers (سد کننده های جذب چربی ها):

از هضم و یا جذب چربیهای خوراکی جلوگیری می کنند. ترکیب اصلی آنها کیتوزان است که مانند فیبر ها عمل می کند با این تفاوت که قابل هضم نیست. چربیها را به خود جذب کرده و آنها را از دسترس دستگاه گوارش برای جذب خارج می کند. در استفاده از این ترکیبات باید بسیار دقت کرد زیرا استفاده بیش از حد از این مکمل ها می تواند سبب کمبود جذب ویتامین های محلول در چربی شود .

علاوه بر این استفاده بیش از حد از این مکمل ها سبب کاهش جذب می شود  و امگا-3چربی های مفید مانند امگا-6 که اثرات ثانویه خواص خود را به همراه دارد.

Carbohydrates blockers (سدکننده های جذب کربوهیدراتها):

برای جلوگیری از جذب کربوهیدراتها به وسیله جلوگیری از فعالیت آنزیم های مسئول در سوخت و ساز کربوهیدراتها به کاهش کالری جذبی بدن کمک می کنند. به عبارتی مانع از تبدیل شدن کربوهیدراتها به گلوگز می شوند. هر دو شکل سد کننده ها باید قبل از وعده های غذایی مصرف
شوند. Thermogenic Fat : مکمل های غذایی Burners هستند که سبب انتقال چربی های از بافیت های ذخیره ای و در دسترس قرار دادن آنها برای سوخت به عنوان انرژی روزانه می شوند.

این مواد دارای  انواع مختلفی هستند که شامل:

موادی که ترکیب اصلی آنها کافئین است. آنها  سبب افزایش حرارت بدن به وسیله سوختن کالری بیشتر می شوند. به همین خاطر است که یکی از اثرات ثانویه کافئین بیخوابی می باشد. موادی که ترکیبات اصلی آنها مواد گیاهی هستند. آنها ورود چربی ها به پلاسمای خون را تحریک می کنند و سبب سوختن آنها در هنگام فعالیت های بدنی می شوند، ترکیبات اخیر مانند کافئین اثرات ثانویه ای ندارند. در هنگام استفاده از رژیم غذایی دوران کات و مکمل های ذکر شده باید با دقت انجام گیرد. و نباید از این مکمل ها به صورت وسیع استفاده گردد. یکی دیگر از ترکیبات چربی سوز طبیعی چای سبز و یا عصاره آن می باشد. علاوه بر این چای سبز یک ترکیب آنتی اکسیدانی قوی برای استفاده از رژیم های غذایی است. در دوران کات مصرف پروتئین باید افزایش یابد. در این دوران (دوران کات) بیشتر باید به رژیم غذایی و تمرین تکیه کرد زیرا بیشتر مکمل های ذکر شده در بالا دارای اثرات ثانویه خواص خود هستند.

برنامه مکمل های دوران کات

ساعت 6:30

چای سبز و قهوه

50 تا 40دقیقه ورزش هوازی با شدت ملایم

7:30صبحانه
1 عدد خرما 30گرم جو دوسر+ شیرکم چربی+ 3 عدد سفیده + یک عدد زرده تخم مرغ 200میلی لیتر آب میوه تازه

ساعت 10
100گرم سینه جوجه

2عدد کلوچه

 میوه

1لیوان چای سبز

ساعت 12:30 :

180 گرم ماهی یا سینه مرغ

30 گرم برنج

1لیوان چای سبز

ساعت 15:30 :

100 گرم سینه مرغ

 2 عدد کلوچه

میوه

45 دقیقه قبل از ورزش :
20گرم پودر پروتئین وی در آب عدد

2 تا کلوچه

موز

آب

تمرین

45 دقیقه ورزش

 بلافاصله بعد از ورزش

 5 گرم گلوتامین محلول در آب

40 گرم پروتئین وی

60 دقیقه بعد از ورزش

180 گرم گوشت قرمز

40 گرم برنج

3 یا 2عدد سیب زمینی آب پز کوچک

 مقدار زیادی سبزیجات

قبل خواب

200 گرم پنیر کم چرب

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *