اخبار روز پرورش اندام

ناصر پور علی فرد : روش مسابقات انتخابی تغییر می کند

naser-poor-ali-fard

تک اندام ناصر پورعلي‌فرد در گفیت‌وگويي كه با ايرنا انجام داده به مسائل مختلفي درباره پرورش‌اندام و رشته‌هاي زير مجموعه اين فدراسيون پرداخته است. بخش‌هايي از حرف‌هاي رييس فدراسيون پرورش‌اندام را در ادامه مي‌خوانيد:

– میزبانی ایران در مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی جهان در سال 2015 تقریبا قطعی است و بهمن ماه امسال، رافائل رييس فدراسيون بين المللي پرورش‌اندام به همراه هیاتی برای بازدید از امکانات میزبانی به ایران سفر خواهد کرد. در صورت تایید نهایی، احتمالا مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی سال 2015 جهان آبان ماه سال آینده در ایران برگزار می‌شود.


– مسابقات قوی‌ترین مردان جهان را نیز برگزار خواهیم کرد. برگزاری این رقابت‌ها در دو وزن منفی و مثبت 105 کیلوگرم حتمی است. در سال‌های گذشته میزبان مسابقات قهرمانی جهان این رشته نیز بودیم واز تجربه لازم برای برگزاری برخورداریم. رایزنی‌های لازم انجام شده است تا دوباره مسابقات منتخبان جهان با شرایطی که به توافق خواهیم رسید، در ایران برگزار شود.
– خوشبختانه جامعه ورزش پرورش‌اندام و بدنسازی ایران رویکرد علمی وآکادمیك پیدا کرده است. اکثر قهرمانان این رشته ورزشی در مراکز علمی در حال تحصیل هستند. اولویت فدراسیون نیز جوانگرایی و حضور قهرمانان تحصیل کرده در تیم‌های ملی است. البته برای رسیدن به این اهداف با چالش‌هایی نیز روبرو هستیم و انتظارات از این رشته ورزشی سلیقه‌ای است اما افرادی که به همکاری دعوت می‌شوند، موظف هستند براساس قوانین انجام وظیفه کنند. بنابراین اگر برای همکاری با آنان مدارک و مواردی را درخواست می‌کنیم، سلیقه‌ای نیست بلکه براساس دستورالعمل‌های ابلاغی است.
آرامش جامعه بدنسازی و پرورش‌اندام هدف نهایی است که با صبر و شکیبایی و مشارکت در کارها دست یافیتنی است.
– به خواست جامعه ورزش بدنسازی دوباره در انتخابات فدراسیون شرکت کردم و با رای آنان نیز انتخاب شدم. در مدتی که با این فدراسیون همکاری نداشتم، متاسفانه برخی کارها از سیستم اداری به سلیقه‌ای تبدیل شده بود. تلاش می‌کنیم انجام این موارد به روال اداری و با در نظر گرفیتن قوانین و مقررات برگردد. اين تغييرات زمان بر است چون تفکراتی با سلیقه‌ای انجام شدن آنها عجین شده است.
– در رشته پاورلیفیتینگ چهار استان درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را دارند که کمیته مربوطه درباره آن تصمیم‌گیری خواهدکرد. مسابقات مچ‌اندازی و قوی‌ترین مردان ایران را نیز پیش رو داریم، اما هنوز استان میزبان مشخص نشده است.
– من خودم کارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و با تنگناهای مالی این نهاد ورزشی کاملا آشنا هستم. اطمینان دارم که بودجه‌ای که وزارت ورزش و كميته ملي المپيك برای این فدراسیون در نظر گرفیته‌اند، با رعایت عدالت است. اما باید خودمان تلاش کنیم و زیاد وابسته به بودجه وزارت ورزش نباشیم. حمایت کنندگانی وجود دارند که در تعامل با آنان هستیم در مجموع تا کنون زیاد با مشکلات مالی روبرو نبودیم.
– از سال آینده مسابقات انتخابی تیم ملی تغییر خواهدکرد. در حال حاضر مسابقات دهه فجر، انتخابی تیم ملی است. اما با توجه به اینکه مسابقات برون‌مرزی از خردادماه آغاز می‌شود این روش انتخاب به ورزشكاران آسیب می‌رساند زیرا آنان باید از مهرماه برای رقابت‌های انتخابی و سپس برای مسابقات برون مرزی رژیم خود را آغاز کنند که ورزشکاران در این مدت با مشکلاتی روبرو می‌شوند. در جلسه هیات رییسه این موضوع در دست بررسی است و احتمالاً مسابقات انتخابی آزاد خواهیم داشت تا این مشکل نیز برطرف شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *