افزایش حجم و وزن, کاهش وزن

چربی سوزی و عضله سازی در یک زمان

ساختن عضله و از دست دادن چربی به صورت همزمان غیر ممکن نیست.
همانطور که میدانید ۲ گروه مجله را مطالعه می کنند،گروه اول کسانی اند که هدفشان ساختن عضله است و گروه دوم هدفشان از دست دادن چربی است.
با این حال،آیا ساختن عضلات و از دست دادن همزمان چربی ها ممکن است؟
اگر از کسانی که اطراف شما هستند این سوال را بپرسید،بیشتر افراد می گویند این کار غیر ممکن است،و برخی هم می گویند انجام این کار دشواری های زیادی دارد.اما برای رسیدن به این امر شما باید تلاش زیادی کنید.
در این جا به ۲ واقعیتی که بین مردم و ورزشکاران رواج پیدا کرده می پردازیم:
-۱ شما برای ساختن عضله باید کالری روزانه خود را افزایش دهید.
-۲ به منظور از دست دادن چربی باید از کالری روزانه خود بکاهید.
منطق می گوید انجام دادن هر دو مورد فوق،یعنی ساختن عضله و سوزاندن چربی در یک زمان غیر ممکن است.اما ما می گوییم شما می توانید!چربی بدن راه حل این مسئله است!
چربی چیست؟
انرژی که شما از رژیم غذایی روزانه خود دریافیت می کنید،اگر بیش تر از حد نیاز بدن شما باشد،این کالری به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.پس نتیجه می گیریم برای ساختن عضله باید چربی بسوزانید چطور؟ عجله نکنید ادامه مقاله را مطالعه کنید!
برای سوزاندن چربی شما باید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر از میزان مصرفی روزانه خود مصرف کنید.حال این سوال برای شما پیش می اید که چطور می شود با کاهش روزانه ۵۰۰ کالری عضله ساخت؟
پاسخ: با سوزاندن هر یک پوند چربی در بدن حدود ۳۵۰۰ کالری در بدن آزاد می شود. و در حقیقت شما با کاستن روزانه ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی خود در طول هفیته ۳۵۰۰ کالری تولید کرده اید.شما می توانید با ضرب ۵۰۰ کالری در روز به تعداد ایام هفیته عدد ۳۵۰۰ را به دست خواهید آورد.این همان کالری مورد نیاز برای ساخت عضله است که شما با سوزاندن یک پوند چربی در اختیار بدن قرار دادید.کالری داخلی در مقابل کالری خارجی انتقال چربی و تبدیل آن به عضله.لطفا دقت داشته باشید که تبدیل شدن مستقیم چربی به بافیت عضلانی امری غیر ممکن است.اما شما با سوزاندن چربی کالری مورد نیاز برای ساخت عضله را فراهم کنید.بسیاری از افراد فکر می کنند که کالری مورد نیاز برای ساخت عضله باید از طریق دهان تامین شود. شما باید بدانید که کالری بدن به دو صورت داخلی )سوزاندن چربی های بدن( و خارجی )کالری دریافیتی در طول روز( تقسیم می شود.انتقال چربی در سطح سلول انجام می پذیرد نه فقط از راه دهان!
یکی از موارد مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که تنها افراد خاصی آن هم به تعداد انگشت دست قادرند رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا داشته باشند و همراه با این رژیم از چربی خود کاسته و به عضلاتشان بیفزایند. این افراد از نظر ژنتیکی برتری خارق العاده ای نسبت به افراد عادی جامعه دارند.
نگران نباشید چون شما نیازی به ژنتیک خارق العاده ندارید و تنها کافیست از روش چرخه کربوهیدرات استفاده کنید.در این روش شما باید ۳ روز از برنامه غذایی تان را به روزهایی با کربوهیدرات کم اختصاص دهید و در ۴ روز باقی مانده از هفیته را از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کنید.
خبره شدن در چربی سوزی وقتی شما در تمام روزهای هفیته از رژیم غذایی کم کربوهیدرات) به همراه پروتئین کم( استفاده می کنید تنها نتیجه ای که برای شما خواهد داشت کاهش وزن است،خوشحال نشوید چون این کاهش وزن شما تقریبا ۵۰ درصد از عضله بوده است نه چربی های انبار شده در طول سال. این گونه رژیم های غذایی نه تنها شما را باعث پیشرفیت شما نخواهد شد بلکه باعث باعث شکست و سرخوردگی شما خواهد شد.
نتیجه: در آخر باز هم می گویم که ساخت عضله و سوزاندن چربی در یک زمان امر غیر ممکنی نیست.
بلکه این عمل یک فرآیند است و تمام تلاش ما این بود که شما را با این فرآیند آشنا کنیم و شما با دانستن این جزئییات بتوانید این دو عامل را در کنار هم قرار داده و به عضلاتی متناسب و بدون چربیدست یابید

Related Posts

3 thoughts on “چربی سوزی و عضله سازی در یک زمان

  1. akbar گفت:

    سلام.میخواستم تمرینات مربوط به مدلینگ شدن را داشته باشم .ممنون ازلطفیتون

    1. mostafa گفت:

      باید عضلات رو رشد و تقویت کنید مثل بقیه تمرینات بدنسازی و مکمل مصرف میکنند

  2. علی گفت:

    سلام من 15 سال دارم من یکمی اضافه وزن دارم مدتی است نوک سینه هایم باد میکند و داخل میرود درمواقعی که مصلا موی تنم سیخ میشود مانند افراد عادی میشود البته ما به صورت ارثی استعداد سینه داریم
    لطفا کمک کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *