کراتین ها, مکمل ها

کافئین را همراه دوره بارگیری کراتین مصرف نکنید

تک اندام : ۹ فرد فعال (میانگین سنی ۲۰ الی ۲۳ سال) ۸ وعده ۵ گرمی از بسته گلوکز کراتین منوهیدرات یا کراتین به اضافه کافئین را به مدت ۶ روز متوالی دریافیت کردند کافئین بعد از صبحانه به صورت یک کپسول ۴۰۰ میلی گرم مصرف می شد در نتیجه این تحقیق افراد بعد از ۶ روز بارگیری با افزایش فسفو کراتین عضلانی مواجه شدند به غیر از آنهایی که بسته گلوکز خورده بودند.

در ابتدا و انتهای این دوره ۶ روزه قدرت عضلات صاف کننده زانو توسط DYNAMOMETER اندازه گیری شد حداکثر قدرت ایزومتریک با مصرف کراتین چندان بهبود پیدا نکرد که این تحقیقات قبلی را که نشان داده بودند کراتین در فعالیت های کوتاه و حداکثر بی تاثیر است را تایید می کند اما با برخی دیگر از تحقیقات تضاد دارد چرا که بعضی بررسی ها نشان داده اند کراتین در آن زمینه هم موثر است .
وقتی از افراد خواسته شد ست های متناوب از حرکت جلو پا را با تکرارهای ۱۰,۲۰,۳۰ تکراری اجرا کنند بارگیری کراتین باعث افزایش گشتاوردینامیک حدود ۱۰ الی ۲۳ درصد شد در حالی که گروه مصرف کننده شبه گلوکز هیچ تاثیری در این زمینه مشاهده نکردند.

این یاقته در واقع تاییدی است به تحقیقات گذشته که نشان داده اند بارگیری کراتین اثرات افزایش دهنده کارایی در تمرینات بدنسازی دارد که طی ست های متناوب اجرا می شود
وقتی که استراحت افراد بین ست ها خیلی کم شد ۲۰ الی ۶۰ ثانیه در هر ست اثرات ارگوژنیک کراتین هم کمتر شد اثرارگوژنیک با افزایش دادن زمان استراحت بین ست ها مجددا بازگشت (وقتی که استراحت ها به ۲ دقیقه رسید) برای آنکه کراتین با فسفات شارژ مجدد شود.سایت تک اندام. نیاز به زمان است طی ۱ دقیقه کراتین فقط تا نصف شارژ می شود.
گر چه کراتین به تنهایی باعث افزایش واضح بازدهی عضلات چهار سر ران شد اما ترکیب کراتین و کافئین خیلی بهتر از مصرف کننده های بسته گلوکز نبود به طور واضح کافئین اثرات ارگوژنیک کراتین را بدون بلوکه کردن افزایش فسفوکراتین عضلات خنثی کرد.
این اثر به خاطر هیچ تاثیر کاهش دهنده بازدهی مرتبط با کافئین نبود آخرین وعده کافئین حدود ۲۰ ساعت قبل از تست DYNAMOMETER مصرف شد و کافئین به عنوان کاهنده بازدهی شناخته نشده است .
نتایج این بررسی می گوید که اگر می خواهید از بارگیری کراتین حداکثر بهره را ببرید عقلانی است که در آن مدت از مصرف قهوه اجتناب کنید و دیگر منابع کافئین را هم در این مدت از برنامه خود حذف نمائید.
مقدار کافئین مصرفی در تحقیق ۴۰۰ میلی گرم بود که معادل مقدار کافئین موجود در ۳۲ فنجام قهوه دم کردن و ۶ فنجام قهوه فوری است نوشیدن بیش از ۲ فنجام قهوه دم کرده در روز باعث کاهش فواید و اثرات بارگیری کراتین می شود
مصرف معتدل تر از نوشیدنی های حاوی کافئین مثل چای و کولا مجاز است یک فنجان چای حدود ۳۰ میلی گرم کافئین دارد که در بررسی های اولیه روی کراتین نتایج خوبی نشان داده است
آیا قهوه می نوشید ؟ اگر پاسخ تان مثبت است فواید بارگیری کراتین را از دست بدهید ! در یک تحقیق جدید تاییر شده که کراتین به عنوان یک مکمل بدنسازی تاثیر قابل توجهی دارد اما برای آنها که منظم قهوه می خورند در مورد کراتین هشدار داده شده است .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *