حرکات تمرینی

اگر میخواهید بازوهای بزرگتری داشته باشید

تمرین بازو
اگر میخواهید بازوهای بزرگتری داشته باشید، ازین 8 اشتباه دوری کنید: – تعجب میکنید که چرا بازوهاتون بزرگ نمی شوند؟ ببینید کجا رو دارید اشتباه میرید.
این یک حقیقت ساده است: همه در باشگاهها بازوهای بزرگ میخواهند. کافیه برید توی باشگاهها میبینید که همه جلو آینه مشغول بازو زدن هستند. اما باز با این وجود خیلی ها از رشد بازوهایشان راضی نیستند.
صرف از نظر ازینکه چقدر بازوهایتان را تمرین میدهید، اگر این اشتباهات رو تکرار کنید، بازوهایتان رشد نخواهند کرد.
1- به اندازه کافی غذا نمیخورید:
علت اینکه بازوهای بزرگی ندارید این است که خودتون به اندازه کافی بزرگ نیستید، و برای بزرگتر شدن باید بیشتر و بیشتر غذا بخورید. این فرمول رو در خاطر داشته باشید: قد خود را به سانتیمتر منهای 100 کنید. حداقل وزن شما به دست می آید. اگر 170 سانتیمتر هستید، حداقل وزن شما باید 70 کیلو باشد.
2- بازوهایتان را هر روز تمرین می دهید:
هیچ بخشی از بدن با هر روز تمرین دادنش رشد نمی کند. عضله به استراحت و ریکاوری احتیاج دارد. معمولا 36 تا 48 ساعت بعد از تمرین عضلات در حال ریکاوری خواهند بود. در این مدت زمان عضله در واقع رشد میکند و قوی تر می شود. به این فرآیند “بیش تمرینی” گفیته می شود. بازوهایتان نسبت به دیگر نقاط بدنتان کوچکتر بوده و آسیب بیشتری میبینند. به خودتان استراحت دهید.
3- پاهایتان را تمرین نمی دهید:
مطالعات نشان می دهند که تمرین دادن پا قبل از تمرینات بازو در مدت 11 هفیته باعث رشد بیشتر و بیشتر عضلات بازو میشود. تحقیقات ثابت کرده اند که بلافاصله بعد از تمرینات پا سطح تستسترون و هورمون رشد بدن بیشتر میشود. با تمرین بازو بعد از آن، نتایج بهتری میگیرید.
4- از حرکات پیچیده استفاده نمیکنید:
از تمرینات پیچیده برای تقویت بازوهای خود، ساعد، سرشانه، پشت، سینه و مچ خود استفاده کنید. درسته که حرکات تک عضله ایی کلید اصلی رشد عضلات هستند، اما حرکات پیچیده و ترکیبی را هرگز فراموش نکنید.
5- از پشت بازوهایتان غافل می شوید:
بسیاری از دوستان فقط جلو بازوهای خود را تمرین میدهند. فراموش نکنید که پشت بازو دو سومِ حجم بازوی شما را به خود اختصاص می دهند، و اگر سایز بزرگتری از بازو میخواهید، باید پشت بازوهای خود را بزرگتر کنید.
6- از دامنه ها و شدت های مختلف حرکتی استفاده نمی کنید:
در هر گروه عضلانی، فیبر های کند و آهسته ایی وجود دارند که هرکدام در شدت های مختلف تمرینی تحریک شده و رشد میکنند. اگر همیشه حرکات بازو رو در سه ست 8 تایی انجام میدهید، بعد از 4 هفیته این شیوه را تغییر دهید، وزنه های سنگین تر انتخاب کنید و تا مرز ناتوانی ادامه دهید. در 3 یا 4 هفیته یه بخش فیبری را تمرین دهید و سپس به سراغ بخش دیگر بروید.
7- از تنوع تمرینات دوری میکنید:
بسیاری از دوستان صرفا از دمبل ها و هالترها و زد بارها برای تمرین بازو استفاده میکنند، آنها عالی هستند ولی میتوانید با انجام حرکاتی دیگر بیشتر از پیش عضلات را به واکنش وادار کنید. برای مثال از دمبل ها و هالترهای ضخیم استفاده کنید تا سیستم عصبی عضله را تحریک کرده و باعث درگیری بیشتر آن ها شوید. از گریپ ها و یا حوله های ورزشی استفاده کنید، آنها را دور هالتر و یا دمبل پیچیده و عضلات را تحریک کنید.
8- مچ ها و دست های خود را تقویت نمی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *