مقالات ورزشی

بدنی بدون مو برای بدنسازان

تک اندام : خب,یکی از چالش های مهم بدنسازان معمولا مو های بدنشان است.برخی قهرمانان برای فیزیک درخشان و صافشان شناخته شده‌اند. سینتیا جیمز، متخصص اصلاح بدن که با بدنسازان حرفه‌ای، کشتی گیران و بوکسورها همکاری دارد، می‌گوید: «بدن بی‌مو، ریزه کاری‌های بیشتری را نشان می‌دهد.» ….

موها نقش سایه را ایفا می‌کنند و باعث می‌شوند که جزئیات عضلات مبهم دیده شوند.

بهترین استراتژی برای اصلاح این است که در یک حمام آب گرم با یک روغن مرطوب کننده مثل روغن زرد آلو یا روغن آفیتابگردان بنشینید. سپس برخلاف رویش موها با ترکیبی از کرم اصلاح و نرم کننده‌ی مو، موها را اصلاح کنید. شما باید هر ۲۴ ساعت یکبار با استفاده از یک اسفنج سخت، پوستتان را لایه برداری کنید. وگرنه، موهای زیر پوستی، پوست شما را آزار می‌دهند.

برای قسمت‌های مخفی و سخت مانند «سیب گلو» و ترقوه، لیزر کردن یک راه حل خوب است. زیرا الکترولیز، یا از بین بردن فولیکول مو با سوزن الکتریکی، فرآیندی خسته کننده است که برای مناطق بزرگ بسیار وقت‌گیر خواهد بود.

یک راه‌حل ارزانتر، استفاده از مواد از بین برنده‌ی مو است. لوسیون یا ژلی که فرمولی برای از بین بردن موها از زیر سطح پوست دارد. اما بعضی از این لوسیون‌ها ممکن است پوست را تحریک کرده و یا بوی آزار دهنده‌ای داشته باشند. معمولا نتیجه تا حدود یک هفیته باقی می‌ماند.

بازی اتاق خواب

وقتی صحبت از جذابیت ورزش می‌شود، بعضی چیزها مثل این هستند که یک پنالتی از دست بدهید. به عبارت دیگر، موهای بینی و گوش، اصلا جذاب نیستند. اصلاح سریع باعث ایجاد یک حس خشنودی و رضایت می‌شود. یک قیچی ایمن با نوک کند تهیه کنید، این قیچی از اینکه خود را زخمی‌کنید و روی دست و پای خود شکاف ایجاد کنید جلوگیری می‌کند.

یک جرم دیگر مویی، ابروی پیوسته است! برای رها شدن از دست موهایی که پیشانی شما را پوشانده‌اند، ارزانترین راه استفاده از موچین و همچنین وکس کردن است. اولی را خودتان هم می‌توانید انجام دهید: بگیرید و بکشید! هرموقع که دیدید موها مشغول بیرون امدن هستند می‌توانید این کار را انجام دهید. گذاشتن یک قطعه یخ بر روی موضع قبل از شروع کار باعث کم شدن درد خواهد شد.

برای وکس کردن، موها باید حداقل یک اینچ رشد کرده باشند، که در این هنگام قابل مشاهده هستند “تک اندام” اما خیلی زیاد مشخص و طاقت فرسا نیستند. وکس کردن کمی درد دارد اما روی منطقه‌ی بسیار کوچکی انجام می‌شود و درد، بسیار گذراست.

نتیجه‌ی وکس حدود یک ماه باقی می‌ماند، این زمانیست که طول می‌کشد فولیکول ریشه جدیدی تولید کند. شما می‌توانید این کار را در خانه با وکس‌های مایع و آماده‌ای که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند انجام دهید. همچنین در چند دقیقه و با هزینه‌ای حدود ۱۰ دلار یک آرایشگر به خوبی می‌تواند ابروهای شما را پیرایش کند.

پایین تر از چانه و لب بالا، مناطقی که احتمالا بیشتر از همه می‌خواهید بدانید که با آنها چطور رفیتار کنید. مشکلاتی بالقوه در این نواحی وجود دارند؟ خب بله. نوریس می‌گوید: «بعضی مرد‌ها از کاسه‌ی چشمشان تا ترقوه‌شان مو می‌روید!» لیزر و یا الکترولیز بهترین راه‌ها هستند. اما هر دو گرانند و حداقل نیاز به چند جلسه دارند که بیش از چند ماه طول می‌کشد.

چه شما نقشه کشیده باشید که یک ملاقات را به نفع خود تمام کنید، چه با یک برنده قرار داشته باشید و چه فقط بخواهید آن عضله‌هایی که با سختی به دست آورده اید را نمایش دهید، گزینه‌های موجود این‌ها هستند. مطمئنا شما باید هزینه‌ای پرداخت کنید، زمانی را صرف کنید و کمی ناراحتی تحمل کنید، اما نتیجه چه خواهد بود؟ احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت که ممکن است به عملکرد بهترتان نیز کمک کند.

Related Posts

One thought on “بدنی بدون مو برای بدنسازان

  1. رامین گفت:

    ما که خوراکمون ژیلته:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *