مقالات ورزشی

بررسی مشکل ترک خوردن پوست ران

rapid-weight-gain-www.takandam.ir

ترک های پوست تقریبا ممکن است در هر بخشی از بدن شما پدیدار شود. اینها می توانند روی پوست شکم زنان باردار به دلیل رشد سریع جنین ایجاد شوند. علاوه بر این، ترک های پوستی می توانند بر روی ران ها، پشت زانوها، زیر بغل و حتی پهلوهای شما ظاهر شوند. ولی چه چیزی باعث می شود این ترک های پوست ران ها شما ایجاد گردند؟

افزایش وزن

اضافه وزن سریع می تواند باعث ایجاد ترک پوست بر روی ران ها و پشت زانوها گردد. اگر شما وزن خود را هم کاهش دهید، این ترک های پوستی بازهم وجود خواهند داشت. با گذشت زمان ممکن است ترک های پوست محو و یا کمتر شوند. اگر شما وزنه بردارید، ممکن است همزمان با رشد عضلاتتان، ترک ها بر روی پوست پاهایتان ظاهر شوند وبه سرعت گسترش یابند.

 جهش رشد سریع

وقتی در دوران بلوغ رشد بسیار سریعی داشته باشید، ممکن است پوستتان به سرعت و بیش از حد کشیده شود. نتیجه این می شود که در پاها و یا حتی پهلوهایتان ترک های پوستی ظاهر می شوند. رشد سریع در دوران بلوغ می تواند باعث ظهور ترک پوستی در هر دو گروه پسران و دختران شود.

 وضعیت های پزشکی

در برخی از وضعیت های پزشکی مانند سندرم کوشینگ، سندرم مارفان، سندرم اهلرز دانلوس و دیگر اختلالات ژنتیکی هم ترک های پوست ران می تواند پدیدار شود. هنگامی  که غدد آدرنال فرد تحت تاثیر این شرایط پزشکی باشد، ترک های پوست می تواند در سراسر بدن حتی پاها گسترش یابد. بنابراین، برخی از انواع خاص از کرم ها و لوسیون های دارای کورتیکواستروئید که از آنها برای مراقبت از پوست استفاده می شود نیز می تواند باعث ظهور ترک های پوستی شود. علاوه بر این، مصرف استروئیدهای خوراکی هم می تواند باعث ایجاد ترک های پوستی شود

نوشته های مرتبط

  1. adrian گفت:

    سلام ميشه راه هاى درمان ترک پوست رو ذکر کنيد…

    1. mostafa گفت:

      از داروخانه پماد آد بگیرید هز شب قبل از خواب به اون ناحیه ای که ترک خورده بمالید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *