دسته بندی نشده

تریگر پوینت چیست؟

بدن انسان به عنوان یک مجموعه کامل با اهداف مشخص در هر شرایط مکانی و زمانی، فعالیت ها و اکنشهای متفاوتی دارد،
برای مثال در زمان ضربه ها یا کشش های عضلانی و یا استفاده بیش از توان یک عضله از آن، شاهد تغییراتی در سطح بافیت شناسی و عملکری عضله هستیم که به بدن برای محافظت از خود کمک می کند.

اما این فشارها گاهی انقدر زیاد هستند که مکانیسم های حمایتی بدن نمی تواند ترمیم کامل آن ها را به عهده گیرد،

درچنین شرایطی است که یک فرایند نیمه کاره از تغییرات سلولی عضلانی و
واکنش های حاشیه ای اطراف آن خواهیم داشت.

به طور خلاصه اگر عضله ای نتواند به ترمیم قابل قبول خود برسد، وارد چرخه معیوبی می شود که در اثر اسپاسم اولیه ناشی از جراحت یا کشش، باعث پولاریزه شدن ماندگار غشا سیتوپلاسمیک می شود و این روند به دلیل اختلال در چرخه کلسیم، اسپاسم پایدار را شروع می کند و این اسپاسم ، عاملی برای انقباض بیشتر عروق خونی می شود،
در این شرایط بدترین اتفاق ممکن آغاز می شود:
سلولی که جهت رهایی از این شرایط نیازمند خونرسانی بیشتر است از همان خونرسانی اولیه هم محروم می شود و این محرومیت، سطح بحران را پیچیده تر می کند و چرخه معیوب ادامه می یابد.

از نظر بالینی و نوع شکایتی که بیمار دارد، عملا با عضله یا گروهی از عضلات روبرو هست که در موقعیت های خاصی، دردهای پایدار شدید دار که ممکن است با ماساژ یا موارد دیگر بهتر شود.

از بهترین درمان های چنین شرایطی، شکستن چرخه معیوب بیماری است که معمولا شامل ازادسازی عمقی اسپاسم عضلات با تکنیک ها و نقشه های ویژه است که درمانی سریع و غافلگیرکننده محسوب می شود.
چه مشکلاتی با تریگر پوینت تراپی درمان می شوند؟
به طور کلی هر جایی تریگر( نقطه ماشه ای) وجود داشته باشد باید با تریگرپوینت تراپی و طب سوزنی و ماساژ درمان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *