حرکات تمرینی, مقالات ورزشی

تمرین مناسب برای انواع تیپ های بدنی

تک اندام : تیپ های بدنی مختلفی وجود دارد که به صورت اصولی هر تیپ مختلف باید تمرین مناسب با خودش انجام شود . در این مقاله به معرفی 4 تیپ بدنی مختلف اشاره شده است و تمرین و ورزش مناسب با آن ها بررسی و اشاره شده است . شما می توانید با خواندن این مطلب با حدود زیادی با تمرین مناسب تیپ بدنی تان آشنا شوید .


قاشق/گلابی

بدنی پر در نیمه پایینی تنه و شکم و دستانی لاغر؛ باسن و ران ها عریض تر و شانه ها باریک تر از ویژگی های این شکل بدن است. در این نوع شکل بدن چربی بیشتر در پایین تنه تجمع پیدا می کند.

ورزش ایده آل

طناب زنی یا پرش پروانه برای به کار به وادار کردن قلب۳ ست شنای ۱۰ تایی برای شکل دادن به دستان و عضلات سینهپیاده روی سریع روی سطح بدون شیب

ورزش های توصیه شده

فوتبال و اسکیت، نیم ساعت بازی کنید. این ورزش ها پایین تنه شما، مخصوصا” ران و باسن را مانند سنگ سفیت می کنند بدون آنکه به حجم آن بیفزایند.

مخروط/سیب

اگر پاهای بلند و باریک و شانه های عریضی دارید، پس بدن شما شکل مخروط یا سیب است، درست بر عکس نوع قبلی. در این نوع شکل بدن چربی بیشتر در میانه بدن تجمع پیدا می کند.

بدن سیبی شکل که چربی بیشتری در بخش شکم دارد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین تراکم چربی در بخش میانی بدن باعث ایجاد التهاب شده و بیماری‌های وابسته به سوخت‌وساز مانند فشار خون بالا، سکته و دیابت را موجب می‌شود.

ورزش ایده آل

آیروبیک برای ۳۰-۴۰ دقیقه. بعد از آن لانچ و اسکوات با وزنه، اگر می توانید ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید. این پایین تنه شما را قوی می کند.تکرار های زیاد را با وزنه های خیلی سبک انحام دهید تا پشت، شانه ها و دستانتان دارای عضلات تفکیک شده شوند. حواستان باشد آن ها را بزرگتر نکنید.طناب زنی یا پیاده روی کند روی سطح شیبدار و دوچرخه ثابت

ورزش های توصیه شده

تنیس یا هر ورزش راکتی دیگری به مدت ۳۰ دقیقه. گلف هم مناسب است.

خط کش/بدن ورزشکاری

با تناسب یکسان، کمی پسرانه و احتمالا” شاید شکمی چاق!

ورزش ایده آل

دویدن طولانی می تواند بدن شما را لاغر کند، یک دو ۳۰ دقیقه ای.دراز نشست می تواند شکم را قوی کند، ۴ ست ۲۰ تایی انجام دهید.طناب زنی با طناب های سنگین، دوچرخه ایستا، ورزش با پله و دستگاه الیپتیکال.

ورزش های توصیه شده

والیبال و بسکتبال که کل بدن شما را درگیر می کند. برای ۳۰ دقیقه بازی کنید. تمرینات کششی نیز به شما کمک خواهند کرد. شنای طولانی و اسکیت ورزش های دیگری هستند که می توانید امتحان کنید.

ساعت شنی

سینه و باسن منحنی و متناسب هستند، دور کمر هم باریک است. در این افراد میانه بدن یا کمر به نسبت بالاتنه و پایین تنه کوچک تر است.

ورزش ایده آل

طناب زنی می تواند شما را مانند یک مدل کند! با ۵۰ دور شروع کنید و آن را به ۳۰۰ برسانید.

دوچرخه ثابت با مقاومت کم در طی ۳۰ دقیقه یک ورزش خوب دیگر است.

پیاده روی سریع بدون سطح شیبدار هم مناسب است.

ورزش های توصیه شده

شنای طولانی، اسکیت و رقص برای نیم ساعت تا تمام بدن شما درگیر شود.

منبع:تک اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *