مقالات ورزشی, ورزش بانوان

عوامل تاثیرگذار براندازه و فرم سینه خانم ها

http://www.niazerooz.com/im/p/90/0225/safe6344106855681.jpg

 

داشتن بدنی خوش فرم زیبا و سفیت آرزوی هر فردی در زندگی می باشد . از خانم ها گرفیته تا آقایان و از جوانان گرفیته تا افراد میانسال دوست دارند بدنشان شل و افیتاده نباشد بلکه شکمی عضلانی و سینه ای سفیت و برجسته داشته باشند. در این مقاله روی سخن ما با بانوان است . شاید سوال تمام بانوانی که به سلامتی و فرم ، شکل ، سایز و زیبایی اندام خود اهمیت می دهند این باشد چگونه به سینه های خود سایز ، فرم و شکل دهیم ؟ در جواب شما را به خواندن مطالب زیر دعوت می کنم

 

پروتئین : پروتئین یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی انسانهاست. بدن انسان با استفاده از پروتئینهای دریافیتی قادر به ساخت بافیت جدید و افزایش ساخت ماهیچه خواهد بود. دریافیت ناکافی پروتئین موجب میشود نه تنها بدن نتواند بافیت ماهیچه ای جدید ایجاد نماید بلکه ممکن است قسمتی از بافیت ماهیچه ای را نیز از دست دهد.
تحقیقات نشان داده است دخترانی که در برنامه غذایی خود از مقادیر بالای پروتئین حیوانی و چربی استفاده می نمایند زودتر بالغ شده و مقادیر زیادتری استروژن آزاد در خون خود دارند.
در مقابل افزایش میزان دریافیت غذاهای گیاهی موجب افزایش غلظت shbg یا گلوبولین چسبنده به هورمون **** می شود که در نتیجه این امر و چسبیدن shbg به استروژن ، غلظت میزان استروژن آزاد خون کاهش می یابد.
استروژن یکی از عوامل کمک کننده به رشد پستان هاست.

 

کلسترول : کلسترول نوعی چربی است که سلول های بدن شما را در ساخت دیواره سلولی قوی تر یاری می نماید. این ترکیب در داخل سلول ها به هورمون های استروئیدی از جمله استروژن تبدیل می شود. بدیهی است محدودیت دریافیت کلسترول که در نتیجه کاهش میزان دریافیت غذاهای حیوانی رخ می دهد نهایتا می تواند بدن را از ساخت ماهیچه*های جدید – از جمله ماهیچه برای پستان – بازدارد.
کلسترول برای عملکرد مناسب در بدن نیازمند هورمون تیروئیدی t3 است. کمبود t3 می تواند منجر به افزایش کلسترول غیر قابل استفاده در خون فرد گردد. در این دسته از افراد اگر چه کلسترول خون بالاست اما بکار تولید هورمون استروژن نمی آید. به همین دلیل تجربه نشان داده است خانم های مبتلا به کم کاری تیروئید برای بازگرداندن فرم ماهیچه و پستان های خود و موفقیت در کاهش کلسترول خون نیازمند به درمان دارویی بیماری کم کاری تیروئید شان هستند.

چربی : بدن خانم ها به گونه ای طراحی شده است که چربی های اضافه خود را در قسمت پائین تنه ذخیره نماید. این امر به حفاظت از اندام های تناسلی خانم ها کمک می کند. هنگامی که چربی لازم در قسمت پائین تنه ذخیره گشت مقداری از آن نیز برای زیبایی در پستان ها ذخیره می شوند.
هنگام رژیم گرفیتن ، بدن در حالت گرسنگی قرار می گیرد و حالتی اضطراری پدید می آید که بدن را مجبور به استفاده از ذخایر و اندوخته های خود می کند. از آنجایی که در چنین حالتی همچنان حفاظت از اندام های تناسلی مهم تر از زیبایی پستان هاست بدیهی است که چربی پستان ها نیز سریع تر از دست برود.
– تنها زمانی که ارزش پستان ها بیش از حفاظت از اندام ها تناسلی است ایام شیردهی می باشد و به همین دلیل است که بعد از شیردهی خانم ها احساس می کنند لازم است از سوتین های بزرگتری استفاده نمایند.

محرک ها : محرک هایی مانند قهوه و طیف وسیعی از داروهای رژیمی می توانند اثرات نامطلوبی در کیفیت پستان های شما داشته باشند. بعضی از محرک ها با تاثیر بر غدد فوق کلیوی ترشح نوراپی نفرین را افزایش می دهند. این محرک ها گیرنده هایی را در سلول های چربی فعال می نمایند که موجب تسریع سرعت سوخت چربی ها به عنوان منبع انرژی می شوند. همچنین محرک ها ترشح ترکیبی شیمیایی به نام دوپامین را افزایش می دهند. ترشح این ماده شیمیایی عصبی یا نوروکمیکال به خودی خود بد نیست اما می تواند منجر به کاهش اثر پرولاکتین شود. پرولاکتین هورمونی است که می تواند منجر به رشد بهتر پستانها گردد.

کربوهیدرات ها : هورمون رشد می تواند منجر به ترشح هورمون رشد شبه انسولینی یا igf شود. بیشترین میزان هورمون رشد بدن انسان در طول خواب و بعد از ورزش تولید می شود. استفاده از کربوهیدرات ها می تواند میزان ترشح هورمون رشد و igf را کاهش دهد. به همین دلیل خانم های که قصد دارند اندازه و سایز پستان خود را افزایش دهند نباید قبل از خواب و قبل و بعد از ورزش کربوهیدرات مصرف نمایند.

خواب : بیشترین میزات ترشح هورمون رشد در بدن انسان مربوط به زمان خواب است. به همین دلیل به کودکان توصیه می شود که به میزان کافی استراحت نمایند. تحقیقات نشان می دهد میزان ترشح هورمون رشد در بزرگسالانی که رشد شان متوقف شده نیز در ۹۰ دقیقه اول خواب به بیشترین حد خود می رسد. همانطور که قبلا توضیح داده شد مصرف کربوهیدرات قبل از خواب می تواند میزان ترشح هورمون رشد را کاهش دهد اما مصرف پروتئین می تواند این میزان را افزایش دهد.

ماساژ : ماساژ در دو سطح می تواند شما را یاری نماید. ابتدا باید از ماساژ کلی و آرام استفاده نمود . این ماساژ می تواند منجر به افزایش میزان خون رسانی و رسیدن مواد مغذی لازم برایر شد به سینه های شما شود.
مرحله دوم ماساژ نوک و هاله قهوه ای پستان است که می تواند منجر به افزایش پرولاکتین شود. پرولاکتین همان هورمونی است که در اواخر ودران باردار و در طول دوران شیردهی موجب افزایش اندازه پستان های شما می شود.
لازم نیست زمان زیادی را صرف این گونه ماساژ ها نمایید. تنها چند دقیقه کافی است.

حرارت : حرارت می تواند با افزایش فعالیت آنزیم آروماتاز میزان تبدیل هورمون تستوسترون به استروژن را افزایش دهد. سرد بودن بدن – مانند آنچه در خانم های مبتلا به کم کاری تیروئید شایع است – می تواند موفقیت برنامه افزایش سایز پستان ها را تحت تاثیر قرار دهد.
دقت کنید در استفاده از گرما و حرارت زیاده روی نشود زیرا حرارت زیاد علاوه بر آنکه می تواند آنزیم آروماتاز را از بین ببرد این توانایی را دارد تا شما را متقاعد نماید که داشتن پستان هایی کوچک خیلی بهتر از داشتن پستان هایی بزرگ اما با پوستی سوخته و خراب است.

استرس : استرس ، ترس و هیجان میزان ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می دهد. افزایش کورتیزول موجب از دست رفیتن و تحلیل عضلات و ایجاد چربی در اطراف اندام های داخلی می گردد. عصبانیت و تحریک پذیری ترشح آدرنالین را نیز افزایش می دهد که همانطور که می دانید و قبلا هم توضیح داده شد نتیجه ای جز استفاده از چربی ها به عنوان منبع انرژی نخواهد داشت.

 

 

Related Posts

56 thoughts on “عوامل تاثیرگذار براندازه و فرم سینه خانم ها

  1. k گفت:

    با سلام وتشکر از مطالب جالب شما.من 26 سال سن دارم و لووتیروکسین lمصرف میکنم اما با وجود 165 cmقد و50 kg وزن ^سینه ی بزرگ وافیتاده ای دارم که از لحاظ روحی من را اذیت میکند شما چه توصیه ای برای من دارید؟باتشکر

  2. eli گفت:

    سلام .من 22 سالمه و نزدیک به 1ساله که بدن سازی کار میکنم. 165 قدمه و 50 وزن. اما سینه های کوچیکی دارم که با وجود 1سال کار تغییری حس نکردم.میشه راهنماییم کنید

    1. mostafa گفت:

      برنامه تمرینی سینه شما چیه ؟

      1. eli گفت:

        حدودا 5و6 تا حرکت دارم مثل پرس و بالا سینه و فلای .اما اینکه چرا تو این مدت تاثیر نداشته نمیدونم.. مصرف مکمل موثره؟ مثل کربوهیدرات؟البته میخوام بازو و سرشانم هم پر شه.

        1. mostafa گفت:

          اول باید اطمینان داشته باشید که دامنه حرکتی رو کامل و صحیح اجرا میکنید یا نه ! دوم مکمل هم بله خیلی تاثیر گذاره کربوهیدرات یا گینر وزن و حجم که بالا بره خیلی از نقاط بدن تغییر میکنه
          در ضمن 5 یا 6 حرکت زیاده و حجم رو میریزه 3 تا حرکت 12 تایی بزنید تا حجم بگیرید

        2. eli گفت:

          مرسی از راهنماییتون.
          مصرف گینر باید چطوری باشه؟

          اما یه سوال دیگه واسم پیش اومد !
          من هفیته ای 3بار(روز اول پا و باسن- روزدوم سینه-روز سوم بازو و سرشانه) باشگاه تمرین میکنم .مسلما باید حرکات متناسب با برنامه باشه.که این یعنی توی برنامه باید فقط حرکات مخصوص با اون قسمت و انجام داد. اما وقتی شما میگین 3 حرکت…ولی تعداد توی این مدل برنامه بیشتره

          و اینکه واسه حجم قسمتای دیگه م باید تعداد همین اندازه باشه؟

  3. صدیقه گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید چند سوال داستم ممنون میشم راهنمایی کنید شش ماه هست که به طور پیوسته ایروبیک و بدنسازی کار میکنم حدود هشت کیلو وزن کم کردم در حال حاضرمیخوام که غضلاتم به خصوص در ناحیه سینه و ران سفیت بشه هر چند وقت یکبار باید ووزنه رو سنگین تر کنم.مشکل دیگه ای که دارپهلوی سمت راستم تجمع چربیش بیشتر از طرف دیگه است چطور باید این عدم تعادل رو از بین ببرم?

  4. حامی گفت:

    سلام من 28 ساله هستم و چند ماه هست که صرفا پیاده روی میکنم می خواستم برای لاغری رانها و بازو تمریناتی بدید چون ظاهرا با پیاده روی تغییر سایز نمی دن.
    ایا برای از بین بردن شکم و چربی های زیر ناف بعد از بارداری راهی هست?
    ممنون

  5. مهتاب گفت:

    با سلام من 22 سالمه استیلو هیکل خوبی دارم تنها مشکلم سینه هامه که سایزش تقریبا بزرگه و طی چن بار رژیم لاغری که داشتم پوستش ترک ترک و چروک و افیتاده شده خیلی نگرانم!میخاسم بدونم با بدنسازی امیدی هست که فرمش بهتر شه و سفیت شه؟و طی چه مدتی میتونم پوستشو جمع کنم؟ممنونم اگه راهنماییم کنید

  6. مهتاب گفت:

    اخه پوست سینم طوری کشیده شده که وقتی صوتین میبندم کاملا ازبغل پوست اضافی که جمع میشه رومیبینم!با بدنسازی عضله سفیت میشه پوست چی؟مرسی از راهنماییتون

    1. mostafa گفت:

      برنامه غذایی شما الان چطوریه ؟ هنوز تو رژیم هستید؟ قد و وزنتون رو هم بگید قبل رژیم چند کیلو بودید الان چند کیلو هستید؟ با تمرین منظم و غذای درست میتونید مشکل رو حل کنید

  7. لیلا گفت:

    سلام
    من 34 قد 178 وزن 59 کلا اندامم بد نیست ، فقط سینه هام به علت شیر دهی شل شده و کلا سایزش کوچکه ..آیا می تونم با بدنسازی افیتادگی و سایزشو درست کنم ؟
    (در ضمن بدنسازی میکنم با دستگاه )

  8. لیلا گفت:

    آیا مکملی هست که به بزرگ شدن سایز سینه کمک کنه؟
    منظورتون از وزنه آزاد چیست؟

  9. لیلا گفت:

    ممنون… کلا وزنهای سنگین می زنم برای کل بدن و تمرینات سینه هم نسبتا با وزنه سنگین کار میکنم( مثلا پرس سینه دمبل 6 کیلو برای هر دست می زنم )

  10. لیلا گفت:

    اگه بخوام یه کمی حجم عضلاتم بالا بره از چه مکملی استفاده کنم که عوارض هم نداشته باشه؟البته برگشت هم نداشته باشه

  11. رویا گفت:

    ببخشید یک سوال
    اگه ورزش شنا ایستاده هر روز و گاهی روزی دوبار انجام بدم باعث میشه عضلات سینه بسوزه ویعنی من که میخوام سینه هام سفیت تر و عضلاتش تقویت بشه نباید این کار رو بکنم .؟درسته یا نه ؟
    در ضمن میخواستم بگم سایتتون خیلی عالیه نسبت به سایت های دیگه ای که در مورد بدنسازی میرفیتم و اینکه خیلی خوب به سوالات جواب میدین فقط اگه میشه در مورد ورزش بانوان بیشتر مطلب بزارین مخصوصا ورزش هایی برای شکم وسینه و ران وباسن و چگونگی انجام ورزشها مخصوصا برای خانم ها بزارین ممنون میشم.

  12. مهتاب گفت:

    سنم 22 قدم 169 هست وزنم از 64 یهو شد 74 و الان که لاغر کردم 67 هستم و الان رژیم خاصی ندارم ولی تو برنامم هست که حداقل 64 شم.و بیشتر ورزش هوازی و ایروبیک کار میکنم.روزی 1 ساعت.امیدی هست که پوست سینم بعد بدنسازی ازین حالت شلی و افیتادگی دربیاد!چن بار از نا امیدی به ذهنم زده برم عمل کنم ولی میگن عوارض داره خاهش میکنم کمکم کنید.مرسی

  13. رویا گفت:

    من برنامه ورزشی که انجام میدم رو مینوسم خواهشا بگین درست هست یا نه ؟
    من در خانه ورزش میکنم چون فرصت رفیتن به باشگاه رو ندارم وسایلم دمبل و توپ بدنسازی و کش .
    من هر روز بعد از نرمش صبحگاهی ورزش مخصوص شکم وپهلو میرم .و بعد از ظهر ها هم به صورت یک روز در میان ورزش سینه و بازو و یک روز ورزش مخصوص ران و باسن را دارم .یعنی هر کدام سه روز در هفیته میشه و جمعه ها هم استراحت کامل .
    این برنامه برای من که میخوام عضلاتم سفیت تر بشه خوبه ؟نتیجه معکوس نداره ؟و اینکه آیا خوبه مکمل استفاده کنم آیا ضرری نداره ؟
    سن 25 وزن 64قد 167

    1. رویا گفت:

      ببخشید من تونستم وزنمو از 64 به 60 برسونم و الان تنها کمی در ناحیه شکم و بازو احساس میکنم چربی اضافه دارم آیا اگه از این چربی سوز استفاده کنم رو همه نقاط تاثیر میزاره . و اینکه برای سفیتی عضلاتم مثلا وی را در چه مواقعی استفاده کنم قبل یا بعد تمرین

  14. مهتاب گفت:

    قد و وزن مناسب چطوری حساب میشه؟ مثلا به خانووم لیلا که شما گفیتید وزنو قدش عالیه تو یه سایتی خوندم واسه کسایی مث ایشون کمبود وزن به میزان 7و8 کیلو تشخیص داده بود!

  15. الی گفت:

    سلام.من 21 سالمه قدم 167 و وزنم 40.خیلی لاغرم و سینه های کوچکی دارم .تا حالا منبع مناسبی پیدا نکردم که به من کمک کنه و امید بده.به نظر شما چاق شدن چقد می تونه در بزرگ شدن سینه ها موثر باشه؟مثلا 18 کیلو اضافه وزن باعث افزایش چند سایز می شه؟از سن رشد من نگذشته؟

  16. الی گفت:

    باشگاه میرم.خوب با چاق شدن سینه ها بزرگتر می شه؟

    1. الی گفت:

      تازه یک ماهه که بدنسازیو شروع کردم

  17. لي لي گفت:

    سلام.من40سالمه باوزن65قد166عضلات بازو و رانم شل شده همينطور شكم..وبسيارناراحتم ازاين موضوع…دردكمروگردنهم دارم لطفابفرماييد چه ورزشهاي برايم مناسب است باامتنان

  18. نوشین گفت:

    سلام من 23 سالمه قدم 170 وزنم 57 رشته ورزشیم شناست اما بخاطر جراحی 7 ماه ورزش نکردم. احساس میکنم کمی تحلیل رفیتم جدیدا شروع به ورزش کردن کردم هفیته ای 3جلسه شنا میکنم روزاییم که استخر نمیرم تو خونه با دمبل کار میکنم.تمرینات مربوط به سرشانه ها” سینه”بارفیکس” و اسکوات پا.هدفمم افزایش حجم در سر شانه ها ران و باسنه اما میترسم لاغر بشه چون استراحت ندادم البته تو شنام بیشتر کرال سینه میرم حدودا 500 متر .برنامه م باید چه جوری باشه که تاثیرش مثبت باشه؟ ممنون میشم

  19. مهتا گفت:

    سلام . سنم 21 ساله . قدم 165 و وزنم 47 کیلو هست. 6 ماه بدنساز می کنم و چند کیلو وزنم بالا رفیته اما با اینکه برای سینه هم تمرین می کنم ، افزایش سایز نداشتم(دمبل قفسه تخت،پلاور، هالتر، لت سینه)
    مکمل مصرف نمیکنم. اگه لازم لطفا معرفی کنید
    ممنون

  20. مهتا گفت:

    آیا استفاده از آرژنین و سوپر کرراتین(شرکت کارن) ، موجب افزایش وزن می شود. البته به همراه ورزش. من به افزایش وزن و افزایش بافیت احتیاج دارم.

    ممنون از کمک های خوبتان

  21. الناز گفت:

    سلام من 23 سالمه و وزنم 48کیلو هستش قدمم 162 . همه جای بدنم نرماله ولی سایز سینم 75 و ازش راضی نیستم چطور میتونم چن سایز کوچیکش کنم

  22. 26 گفت:

    سلام بنظر شما چه راه حلی وجود داره که میتون از ایجاد خطهای لاغری روی پوست جلوگیری کرد؟چون وقتی فرد چاق لاغر میشه خواه ناخواه خطهای لاغری زیادی به روی پوست و درتمام نواحی که چربی از بین رفیته ایجاد میشه و نمای نامناسبی به پوست میده بنظرتون راهکار مناسبی برای حفظ نمای پوست و جلوگیری از ایجاد همچین خطهای نامطلوب وجود داره؟

  23. خاطره گفت:

    من الان سه ماهه بدنسازی کارمیکنم ده سالی هم هس شناگرم حرفه ای در حد مسابقات کشوری درکل سرشونم پهنه و بدنم استیل خوبی داره بااینکه حجم سینم کوچیک نیست و بزرگه میخوا ستم بدونم برای افزایش بیشتر حجم وزنه هامو سنگین تر کنم؟چون بدنم آماده بود در کل سنگین کارمیکنم واینکه گفیتین 5-6 حرکت زیاده منظورتونو نفهمیدم خب من تو برنامم واسه سینه شش نوع حرکت دارم برای حرکات پرس من سنگین میزنم مربیه میگه کوچیک میشه رونای پام آره؟

  24. ستایش گفت:

    با سلام من دختری 25 ساله هستم و بخاطر همسرم دوست دارم سینه های بزرگتریداشته باشم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

  25. sara گفت:

    سلام به خاطر سایت بی نظیرتون بی نهایت ممنون…میخواستم یه تجربه ای رو با خانم هایی که دوست دارن سایز سینشون تغییر کنه در میون بذارم…سینه خیلی دیر جواب میده چون بافیت غالبش چربیه اما با تمرین و ممارست حتما جواب میده من خودم دیدم که خانم هایی جواب گرفیتن مخصوصا از بالا سینه…بیشتر روی عضله بالا سینتون تمرکز کنید بالا سینه هالتر -بالا سینه دمبل-قفسه بالا سینه دمبل-بالا سینه دمبل چرخشی-بالا سینه با دستگاه اسمیت خلاصه هر بالاسینه ای که بلدین…این تجربه 2 ساله منه البته با اجازه مسئولان بی نهایت خوب سایت که خیلی چیزا ازشون یاد گرفیته ام.

  26. عطیه گفت:

    سلام من 23 سالمه 64کیلوو 161قدم.چون وزن کم کردم بذنم خیل شل شده نزذیک 5ماهه اروبیک کار میکنم ولی هر کاری میکنم چربی زیر بغل و زیرباسنم یعنی پشت رانم کوچیک نمیشه باید چیکار کنم؟

    1. عطیه گفت:

      سلام.چرا پاسخ سوال منو ندادین؟

  27. sadeh گفت:

    سلام
    من 30سالمه و وزنم 42 و قدم 160هستش سایز سینه هام کوچیکه آیا میشه با حرکات بدنسازی سایز سینه هامو افزایش بدم برای افزایش وزن چه مکملی رو پیشنهاد می کنید ؟

    1. mostafa گفت:

      بله با یه سری تمرینات میتونید اما باید صبر و شکیبایی به خرج بدید مکمل هایی که برای افزایش وزن مصرف میشن گینر ها و کربو ها هستند

  28. مینا گفت:

    سلام ممنون از پاسخ هاتون,برا کوچک کردن و سفیت کردن سینه, ست هامو به چه تعداد بزنم؟با دستگاه بهتره یا با دمبل؟

    1. mostafa گفت:

      سلام
      بستگی به برنامتون داره هم دستگاه استفاده میشه هم دمبل
      تعداد باید 4 ست 12 تکرار باشه مثلا پرس سینه دمبل 12*4 قفسه سینه دمبل 12*4 بالا سینه دمبل فلای 10*4

  29. شیدا گفت:

    سلام برای لاغر کردن ساق پا تا زانو و حتی خوده زانو از چه ورزشهایی استفاده کنم تا نتیجه بده ممنون.

    1. mostafa گفت:

      اضافه وزن اگه دارید باید کاهش بدبد تمرین خاص نیست هوازی کار کنید

  30. شیدا گفت:

    اضافه وزن ندارم سن 22 قد 165 وزن 55 ولی زانوی پر و ساق پاهام تا زانو فرم بدنم رو به هم میزنن چون خیلی تو پر هستن.چیکار میتونم بکنم؟

    1. mostafa گفت:

      استخوان بندی درشت هستش؟ باشگاه برید تمرینات هوتزی کار کنید تمرینات پا هم سبک ولی تعداد بزنید

  31. شی گفت:

    سلام. من 26سالمه. 157 قدمه و 38 وزنم. با اینکه بیشتر از 10 کیلو کمبود وزن دارم چون استخوان بندی ریزی دارم نمیخوام بیشتر از 6،7 کیلو چاق شم.
    قبلن بدنسازی کار کردم ولی وزنه ها برام بیش از حد سنگین بودن. الان پیلاتس انجام میدم و خیلی راضی هستم. با این ورزش وزن اضافه میکنم؟ روی سایز سینه ها هم تاثیری میزاره؟
    شما چه پیشنهادی دارید؟

    1. mostafa گفت:

      سلام برای شکل دادن و سایز گرفیتن باید تغذیه خوب و تمرین مناسب داشته باشی بدنسازی کمک میکنه به شما

  32. بانو گفت:

    با سلام
    23 ساله هستم، وزن 45، قد 153، ترکیب استیلم در ظاهر بد نیست ولی قدرت بدنی کمی دارم، جدیدا به باشگاه بدن سازی میرم ولی برای تمرینات سینه و استفاده از هالتر و وزنه ها بازوی ضعیفی دارم اینه که نمیدونم چطوری قدرت جسمانییمو بالا ببرم، تمرینات سینه و شانه افیتادگی رو چطور میتونم انجام بدم؟

    1. mostafa گفت:

      سلام اگه مبتدی هستید طبیعی هستش که زور کمی داشته باشید برای بالا بردن زور و توان عضله باید خوب تمرین کنید و تغذیه و استراحت کافی داشته باشید تا به مرور توانتون بالا بره

  33. لیدا گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من 4ماهه بدنسازی کار میکنم و سایز سینه ام فوق العاده کوچیکه.میخوام اونو تا 2سایز افزایش بدم.
    در طول این مدت فقط وسطش یکم سفیت شده و خط افیتاده،ولی تازگی مکمل Carbo Mass1 استفاده میکنم.
    میخوام بدونم آیا در افزایش حجم سینه تاثیری داره؟چون حاوی کربوهیدرات فراوونی هست که من وسط تمرین و در شب ها استفاده میکنم. مسنم 24 هست و قد 163، وزن 54
    ممنون میشم جواب بدین

    1. mostafa گفت:

      سلام باید زمان بدید هم تمرین هم تغذیه و مکمل تا کم کم پیشرفیت کنید بافیت سینه از چربی هستش

      1. لیدا گفت:

        ممنونم از پاسخ تون.
        یعنی کربوهیدرات برای رشد سینه ام هیچ ضرری نداره؟؟

        1. mostafa گفت:

          کربوهیدرات خیر

  34. afson گفت:

    سلام خدمت شما و ممنون از سایت خیلی خوبتون.ممنون میشم راهنماییم کنید
    23سالمه، قدم 169، وزنم 54. یک ماهی هست میرم بدنسازی.سوالم اینه که من طبق برنامه مربیم پرس سینه با دمبل و دستگاه میزنم 3*12، میخواستم سایز سینه هام رو کوچیکتر کنم ولی وزن کلی بدنم رو تا 6 کیلو اضاف کنم.چنین چیزی امکان داره؟ و اینکه چه تمرینی به برنامم اضاف کنم برای کاهش سایز سینه؟

    1. mostafa گفت:

      باید زمان بدید وزن بخواید چربی زیاد کنید سینه هم بزرگ تر میشه ! باید به مرور زمان طبق برنامه ای که مربیت میده پیش بری

  35. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب خوبتون،سوالم اینه که ميخواستم بدون کم و زیاد شدن وزنم سایز سینه ام رو کوچیکتر کنم، چون جوابای رو که به دوستان در بالا دادید خوندم متوجه شدم که بافیت سینه از چربی هست یعنی حتما با کاهش وزن سایزش کوچکتر میشه؟
    بهترین حرکت برای کاهش سایز سینه ( با دمبل یا دستگاه یا حرکات کششی و …) چی هست؟و با چه تعداد تکراری؟
    ممنون

  36. لیدا گفت:

    سلام و خسته نباشید و تشکر از کمک های قبلی تان.
    من جدیدا پودر Mega mass Advay گرفیتم برای تامین پروتئین. طرز و زمان های مناسب برای مصرفش را توضیح میدین؟
    ( دوباره باید عرض کنم که 24 سال دارم و ماه ششم بدنسازی ام هست و هدف صلی ام رشد سینه هست)
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *