اخبار روز پرورش اندام

فدراسیون : هشدار به سوداگرانی که سلامت جوانان را نشانه رفیته اند

تک اندام : ناصر پورعلی فرد، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با تاکید بر اینکه هدف اصلی این فدراسیون فعالیت ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون در فضای پاک است، گفیت: با اشخاص یا گروه هایی که بخواهند بخاطر سودهای مادی با سلامت ورزشکاران این رشته بازی کنند، بشدت برخورد خواهیم کرد و حتی از طریق مراجع ذیصلاح قضایی بجد این موضوع را پی گیری خواهیم کرد.

پورعلی فرد در این گفیتگو، اظهار کرد: متاسفانه اخیرا گزارش هایی غیرموثقی به دست ما رسیده که برخی از افراد با سوء استفاده از اشتیاق و انگیزه ورزشکارانی که می خواهند در بعد قهرمانی حرکت کنند، آنها را در مسیری قرار می دهند که می تواند در آینده ای نه چندان دور سلامت آنها را با خطر جدی و غیر قابل جبرانی تهدید کند.

پورعلی فرد با اشاره به اینکه متاسفانه نسل جدید داروهای ممنوعه (پپتایدها)که نتایج مرگباری در پی دارد، رواج پیدا کرده است، گفیت: سود بالای حاصل از این تجارت سیاه باعث شده حجم زیادی از این داروها وارد ایران شده و توسط برخی مربی‌نماها تجویز گردد .دنیای مجازی هم برای تخلف این افراد فضا را فراهم کرده است.

وی افزود: فدراسیون روی این موضوع حساسیت ویژه ای دارد، از همین رو پس از تصویب در هیات رییسه، یک گروه مستقل در فدراسیون مستقر خواهد شد تا با این موارد برخورد شود. پورعلی فرد تاکید کرد: مسئولان فدراسیون حساب باشگاهها و مربیانی که در فضای سالم فعالیت می کنند که الحمداله تعدادشان هم زیاد است با باشگاه‌های اندکی که مربیان آنها متخلف هستند، جدا می داند، اما وظیفه ذاتی ما این است که هشدارهای لازم را بدهیم. به عنوان رییس فدراسیون از همه می خواهم چنانچه مدرکی در خصوص تخلف افراد دارند به فدراسیون اطلاع دهند. مطمئن باشید وقتی پای سلامت جوانان ورزشکار در میان باشد فدراسیون با تمام قدرت با تخلفات اینچنینی برخورد خواهد کرد.

پورعلی فرد در خاتمه گفیت: در سالهای اخیر فعالیت های خوب و بابرنامه ای در راستای سالم سازی و مبارزه با دوپینگ انجام شده و حتی از سوی فدراسیون جهانی IFBB فدراسیون ایران به عنوان برترین فدراسیون در زمینه سالم سازی نام گرفیت و موفق به دریافیت مدال شد و این روند همچنان ادامه خواهد یافیت. بسیار خرسندم که با اقدامات انجام شده امروز فدراسیون بدنسازی به لحاظ دوپینگ در سطح ملی دارای کمترین تعداد است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *