مصاحبه ها

مصاحبه ویژه تک اندام با مهدی (مسعود) ذات پرور

masoud-

تک انداممهدی ذات پرور معروف به مسعود ذات پرور, قهرمان کشور و اورال 2 دوره مسابقات بادی کلاسیک جهان,او اهل شهر رشت است که زیر نظر محمود ساوالان و استاد مجید ذات پرور در حال فعالیت است. مهدی دانشجوی PhD است و درس را کنار ورزش ترجیح میدهد…

* به نام خدا.

سوال اول اینکه معرفی کوتاه از خودتون کنید ساکن کجا هستید و از چه سالی رو به این رشته پر طرفدار آوردید؟

– مسعود ذات پرور هستم.متولد 13مرداد سال 1365 ساکن و متولد شهر رشت,دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی.

از 7 سالگی با توجه به اینکه پدرم دارای باشگاه بود به باشگاه میرفیتم و از دستگاه های کششی و کابل ها استفاده میکردم,13سالگی به وزنه برداری روی آوردم و قهرمان آموزشگاه های استان گیلان شدم.

از 16سالگی به ورزشه پاورلیفیتینگ علاقه مند شدم  و تا 21 سالگی قهرمان چندین دوره ی پاورلیفیتینگ کشوری در رده ی نوجوانان شدم,قهرمان آسیا در سال 2011 در ژاپن در کارنامه دارم و در همین بین تمرینات رشته های پرتابی را در دو و میدانی انجام میدادم که ثمره اون قهرمانی استان و 2بار قهرمانی پرتاب وزنه دانشجویان دانشگاه آزاد کشور شد.

22سالگی پرورش اندام را زیر نظر استاد ساوالان شروع کردم و با توجه به تاکید ایشون بر استایل و ژنتیک من به مسابقات کلاسیک در مسابقات کشور در سال 88 شرکت نمودم و در اولین تجربه خود در مسابقات کشوری قهرمان شدم.

در سال 2012و 2013 به صورت پیاپی قهرمان و اورال مسابقات جهانی شدم و در ساله 2014 قهرمان قهرمانان رقابت های Muscle Contest NPC USA 2014 در لاس وگاس شدم و اکنون در خدمت شما هستم.

 *در حال حاضر زیر نظر چه کسی مشغول تمرین جهت آماده شدن برای مسابقات هستید؟

درحال حاضر زیر نظر استاد محمود ساوالان مشغول هستم و تکنیک های فیگور گیری و آناتومی بدنم رو زیر نظر پدرم استاد مجید ذات پرور مورد آنالیز قرار میدم.

*در مورد اخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتید برای ما توضیح بدید؟

آخرین مسابقه رسمی که در آن حضور داشتم مسابقه Muscle Contest NPC USA 2014 بود که به لطف خداوند علاوه بر مقام قهرمانی مقام اورالی را نیز روهم ار آن خودم کردم.

*هدف بعدی شما چه مسابقه ای است؟ و رژیم خودتون رو کی شروع میکنید ؟

بنده در حال حاضر دانشجوی PhD هستم و در کنار ورزش درس بخش مهمی از زندگیه منو تشکیل میده و مجموعه این 2تا باعث مستحکم تر شدن پایه های زندگیه شخصیه من میشه و فعلا درس تو اولویت من هست!

*تقریبا اکثر قهرمانان این رشته تو کشور ما اسپانسر ندارن آیا شما با اسپانسر خاصی کار میکنید؟

بله,به لطف خدا و به توصیه دو دوست عزیزم استاد محمود ساوالان و آقای مجید غلام قمری به شرکت آریا تن ورز پویا که نماینده رسمی شرکت اپتیموم در ایران است معرفی شدم که عزیزان آقایان نزاکت گو و برادر زاده عزیزشون آقای آرش نزاکت گو کارهای رسمی قرارداد من رو انجام دادن و در جلسه ای که در اوهایو آمریکا بعد از آرنولد کلاسیک با سران شرکت اپتیموم داشتیم به توافق کامل رسیدیم و من با افیتخار لباس اپتیموم رو بر تن کردم

* نظر شما در مورد مصرف مکمل های ورزشی چیست و توصیه شما در مورد مصرف مکمل ها ؟

اولین و مهم ترین مسئله تشخیص و تفکیک مکمل از دارو هستش.در کنار اون عزیزان باید توجه کنند هیچ ارزونی بی دلیل نیست ! و هیچ وقت بخاطر مقداری ارزن خرید کردن نباید سلامتیشون رو به خطر بیندازند و همینطور که از اسم مکمل پیداست یعنی تکمیل کننده پس زمانی سراغ مکمل برید که تغذیتون کامله اما نیاز به مقادیر بیشتر از یک مکمل دارید و فراموش نکنید با وجود برند های معتبر مثل اپتیموم که به صورت رسمی توسط شرکت اریا تن ورز پویا وارد ایران میشه به نظر من ریسک خرید از مکمل های قاچاقی یکم بالاست اما خب قابل بحثه چون در بین اونها هم مکمل اورجینال پیدا میشه اما با ریسک بالا.

* امروزه افراد بسیاری با اشتیاق فراوان رو به این ورزش میارن توصیه شما به این افراد چی هستش؟

امروز افراد زیادی رو در فضای مجازی میبینم که از نظر بار علمی ادعای زیادی دارند این مسئله قابل بحثه چون این افراد اغلب تئوریسین و کمتر کسی میتونه با اتکا به تئوری تو یه زمینه پیشرفیت داشته باشه و باید تجربه در کنار این مسئله باشه و  همینطور از عزیزان خواهش میکنم به جای انجام تمرینات قهرمانان و بزرگان به یک مربی با دانش و با تجربه که کارنامه درخشانی داره در تماس باشند.

* و حرف آخر. با این ژنتیک و استایل خوبی که دارید به فکر حرفه ای شدن هستید.

هرگز !!

به نظر باید یکم با هوش به این مسئله نگاه کرد دنیای حرفه ای دنیا ی پیچیده ای هست.

با تمام احترام که برای دو عزیزه کشورمون که باعث افیتخاره شخصیه من هستن استاد بیت الله عباسپور و برادر بزرگم مهدی حاتمی شرایط رو برای شخص خودم مناسب نمیدونم.

همینطور که گفیتم فارغ از ورزشو درس و مسائل خیلی مهم تو زندگیه من وجود داره که نمیگذاره به حرفه ای شدن فعلا فکر کنم.

نوشته های مرتبط

3 نظر در “مصاحبه ویژه تک اندام با مهدی (مسعود) ذات پرور

  1. علیرضا گفت:

    با این همه سابقه ورزشی میگه به حرفه ای شدن فکر نمیکنم!!!! واقعا ادم باید دیوانه باشه این همه تلاش کنه خودشو به ابو اتیش بزنه از همه مهمتر عمرشو وقف یه کاری کنه اخرشم بگه هرگز به حرفه ای شدن نمی اندیشم!! به نظرم خیلی خودشو دست کم گرفیته زندگیش هدفمند نیس! ادمی با این همه پشتکار لایق بهترینهاس مگه چی از این مثلا رونی کلمن کم داره ؟!باور کنید همین رونی کلمن به اندازه ایشون تلاش نکرده.. چون رونی هفیت سالگییش نمیدونس بدنسازی چیه اصلا ولی این اقا مهدی ما از همون بچگی فعالیت میکرده.. ولی حیف اعتماد به نفسش زیر خط فقره!! امیدوارم این کامنت منو ببینه احساس افسردگی کردم..

  2. reza گفت:

    واقعا از سایت و گروه تلگرامیتون تشکر میکنم علاوه بر اینکه برنامه های مناسی تمرینی و عکس های زیبا و توصیه های خوبی میکنه .با تشویق و روحیه و انگیزه دادن باعث پیشرفیت میشه بنده عاشق بدنسازیم اما چند وقت بود انگیزه نداشتم اما با اموش ها و توصیه های شما دوباره میخوام برگردم.واقعا ممنوننننننننننننننننننننن

    1. mostafa گفت:

      انشالا که همینطور باشه تیم مدیریتی ما هم در این راستا تلاش زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *