چربی سوز ها

چربی سوزی موضعی به هیچ عنوان ممکن نیست !

http://www.iranianclinic.com/uploads/exercise-happiness-1_9369.jpg

گاها در باشگاه مشاهده میکنم که افراد از چربی سوزهای موضعی استفاده میکنند واقعیت امر این است که چربی سوزی موضعی ممکن نیست ! بنابراین کمربندهای لرزشی رابرای همیشه فراموش کنید و یادتان باشد که اگر این محصولات اینقدر موثر بودند، نباید هیچ فرد چاقی روی کره زمین باقی می ماند ! اگر از سابقه حضور در باشگاه های ورزشی و اجرای تمرینات بدنسازی برخوردار هستید،مطمئناً شما هم اعتقاد دارید که برای کم کردن سایز از یک بخش خاص بدن تان باید بیشتر روی آن کار کنید، اینطور نیست ؟ متاسفانه کاملا در اشتباه هستید ! بگذارید اول به معرفی و شناخت تیپ ها و ساختارهای مختلف بدنی بپردازیم . البته روش ها و اسامی مختلفی در این باره ابداع شده اند، اما در اینجا به ذکر یکی از آنها خواهیم پرداخت ؛ بر این اساس افراد ازنظر شکل بدنی معمولاً در یکی از سه دسته

سیب (یعنی افزایش وزن اول از نواحی میانی بدن شروع می شود و چشمگیرتر است ) یا گلابی ( افزایش وزن در بخش پایین تنه و نواحی باسن و ران راحتر است ) یا توت فرنگی (افزایش وزن بالا تنه – سینه- بازوپشت – چشمگیرتر است ) قرارمی گیرند. شکل بندی شما معمولاً در درجه اول بواسطه ژنتیک و سپس تا حدودی با توجه به جنسیت شما (زنان بیشتردر پایین تنه و مردان بیشتر در بالا تنه دچار چاقی می شوند .) تعیین می گردد.

چربی برای شما مفید است !

مسلماً حتی خوش تیپ ترین و لاغرترین ما هم گاهی با خودما فکر کردایم که “اگر فقط یکی دو کیلوی دیگر از وزنم کم کنم بدنم عالی می شود “با این وجود هیچ وقت به این مساًله توجه نمی کنیم که این چربی ها ازچه عملکردها و نقش های مهمی در بدن ما برخوردار هستند! چربی از دیگر ارگان های مهم بدن محافظت نموده بدن ما را گرم نگه می دارد و انرژی لازم را برای استفاده بعدی در مواقع ضروری را ذخیره و تامین می نماید . چربی غذایی همچنین درجذب و ذخیره سازی ویتامین های محلول در چربی – ویتامین های K-E-D-A نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد . چربی اسیدهای چرب ضروری رابرای بدن ما فراهم نموده و برای عملکرد صحیح پوست، هورمون ها و غشاهای سلولی ضروری می باشد . بدن خانم ها از چربی بیشتری برخوردار می باشد که مثل یک بالشتک ضربه گیر از رحم محفظت نموده و نوعی نیاز بیولژیگ برای بچه دار شدن محسوب می گردد . در ضمن شانش ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی در افرادی که بیشتر در بخش پایین تنه دچار تجمع چربی می شوند کمتر است – البته در مقایسه با افرادی که از کمر به بالا دچار چاقی می گردند.

چربی در بدن شما

چربی بدن بین پوست و عضلات در سراسر بدن ذخیره می گردد . لایه های نازک تر در نواحی صورت، دست ها ، گردن و… وجود دارد و لایه های ضخیم تر بیشتر در اطراف میان تنه قابل مشاهد هستند . لایه های چربی در نواحی بازو و ران ضخیم تر هستند در حالی که چربی ساعد و ساق پا معمولا نازکتر می باشد . چربی در بدن به شکل پیچیده لیپید ذخیره می گردد که برای تولید انرژی ابتدا باید به شکل های ساده تر تجزیه شود . برای وقوع این تبدیل، فرآیند شیمیایی پیچیده ای باید طی شود و این شکل ساده همان چیزیست که انرژی عضلات در حال فعالیت شما را تامین می نماید بیشتر مردم دوست دارند اینطور فکر کنند که این چربی – در تمام بدن پراکنده شده است – از قسمت هایی تامین خواهد شد که شما انتخاب می کنید! مثلا فکر می کنند که اگر بیشتر کرانچ کار کنند، چربی شکم شان کم خواهد شد . اصلاً چنین چیزی نیست! استفاده بدن از چربی به عنوان سوخت با توجه به ژنتیک هر فرد تعیین می شود – یعنی هر بدنی برای چربی سوزی نواحی خاصی را بیشتر می پسندد! درست به همین دلیل است که بعضی افراد در سوزاندن چربی های بعضی قسمت های بدن از بقیه موفق ترند . علاوه برآن، فرآیند انتخاب چربی دربدن با ترکیب معکوس اتفاق می افیتد، یعنی چربی در درجه اول از جاهایی انتخاب می شودکه تازه اضافه شده اند! درست به همین خاطر است که وقتی تازه شروع به تمرین می کنید انگشترها وساعت شما برایتان گشاد می شوند و فکر می کنید که گردن تان هم لاغر شده است! و متاسفانه باید بگویم که اگرمثلاً اولین نقطه ذخیره چربی برای بدن شما باسن تان است این نقطه آخرین جایی خواهد بود که چربی اش را از دست می دهد!

پس چطور می توانم به بدن دلخواه برسم!

قبل از اینکه از این که عضویت در باشگاه را لغو کرده و خودتان را به خاطر دنبال کردن یک رویا ی واهی نفرین کنید کمی دست نگه دارید . تمرین با وزنه تنها راهی است که به وسیله آن می توانید تک تک عضلات تان را به طور جداگانه شکل داده و بتراشید . بدنسازی بهترین راه بهبود ظاهر و تناسب عضلات است . حالا اگر شکل ژنتیکی دارای لگن پهنی هستید باید چکار کنید ؟ حشو زوائد پائین تنه را با اجرای تمرینات مناسب بر طرف نموده و روی عضلات شانه و زیر بغل تمرین کنید . تا پهنای بالا تنه پایین تنه برابر و متناسب شود . وزن تان را فراموش کنید درصد چربی بدن را اندازه گیری نموده و برای تغییرآن تلاش کنید خیلی زود متوجه خواهید شد که به ازای هر یک پوند کاهش چربی و هرپوند افزایش بافیت عضلانی (۴۵۰گرم )، تغییرات شگرفی در سایز بدن رخ می دهد (هر چند عضلانی شوید، می توانید از وزن بیشتری برخوردار بوده و در عین حال جمع و جورتر به نظر بیایید ). عادات غذایی تان را تغییر دهید اما لطفاً این توسعه را با گرسنگی کشیدن یا زجر دادن خودتان اشتباه نگیرید! منظور من اینست که بیشتر از غلات کامل، میوه جات خام ، سبزیجات و غذاهای کمتر فرآوری شده میل نمایید، مقدار زیادی آب بنوشید . میزان دریافیت کامل چربی، چربی های اشباع شده و کلسترول را کاهش دهید . آخرین – اما نه تنها کم اهمیت ترین – نکته هم اینست که سعی کنید لباسهایی بپوشید که شما را بهتر نشان می دهند نه لباس هایی که عیب های شما را بیشتر نمایان می کنند! همیشه یادتان باشد که چربی سوزی با جادو جنبل اتفاق نمی افیتد، برای روی فرم آمدن هیچ نیازی به معجزه ندارید . بنابرین تمام آن کرم های کاهش وزن و کمربندهای لرزشی را کنار بگذارید و فراموش نکنید که اگر این محصولات تا این حد ثمر بخش بودند، الان دیگر تمام افراد روی کره زمین خوش تیپ وخوش هیکل بودند!

Related Posts

0 thoughts on “چربی سوزی موضعی به هیچ عنوان ممکن نیست !

  1. hooper گفت:

    بله دوستان متاسفانه چربی سوزی موضعی فقط تبلیغات هستش و صحت نداره.اما یه نکته تناقض اینجاست که مثلا وقتی ما کمربند لاغری ویبروشیپ میخریم بعد چند روز میبینیم شکممون یه خورده کوچیکتر از قبل شده اما متاسفانه اینجا هیچ چربی سوزی رخ نداده و فقط چربی های شکم از اونجا جابجا شده اند و ممکن هست در مکان هایی به مراتب خطرناکتر تجمع کنند.پس هیچ وقت از ورزش کردن سر باز نزنید…

    1. mostafa گفت:

      ممنون hooper جان جالب مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *