تاثیرات رها کردن تمرینات بدنسازی بر بدن

تاثیرات رها کردن تمرینات بدنسازی بر بدن

- in مقالات ورزشی
5346
۵
تاثیرات رها کردن تمرینات بدنسازی بر بدنتاثیرات رها کردن تمرینات بدنسازی بر بدن

Smerete_Bodybuilding_Benefits_you_know

تک اندام  : متوقف کردن تمرین باعث ایجاد عوارض نامطلوب و یا از دست دادن تغییرات حاصل از تمرین، همچون افزایش قدرت و اندازه‌ی عضلات می‌شود.

دستاوردهای تناسب اندام که از طریق سال‌ها تمرین با وزنه به دست آمده، آهسته‌تر از دستاوردهای تمرینات سنگینی که بین ۲ تا ۶ ماه به دست آمده، به حالت اول برمی‌گردد.

عوارض عدم تمرین، در طول یک هفته ورزش نکردن، خودشان را نشان می‌دهند! مطلع شدن از عواقب عدم تمرین، باعث می‌شود تا آگاهانه در زمینه‌ی تناسب اندام تصمیم گیری کنید.

تاثیرات عضلانی

بعد از متوقف کردن تمرینات بدنسازی، عضلات شما به طرز چشمگیری کوچک می‌شوند! در حقیقت، هرکس که مقدار بیشتری عضله از طریق تمرین کردن به دست آورده است، با عدم تمرین، حجم عضلات بیشتری را از دست می‌دهد.

هر عضله اگر میلیون‌ها فیبر میکروسکوپی نداشته باشد، حداقل هزاران عدد را دارد! با عدم تمرین، مقدار قطر فیبرهای عضلانی شما کاهش پیدا می‌کنند، که همین باعث می‌شود بعد از مدتی، شاهد کاهش سایز چشمگیری در عضلاتتان باشید.

کاهش قدرت

هر فیبر عضلانی دارای پروتئین‌های انقباضی آکتین و میوزین است. در طی حرکات یک عضله، فیبرهای عضلانی روی هم سر می‌خورند، و آکتین و میوزین به فیبرهای اطراف خود وصل می‌شوند و یکدیگر را به طرف دیگر می‌کشند.

بدنسازی باعث تولید آکتین و میوزین اضافی در هر فیبر عضلانی می‌شود. حالا، وقتی عضلات شما به دلیل عدم تمرین کوچک‌تر می‌شوند، میزان پروتئین‌های انقباضی شما نیز کاهش می‌یابد و قدرت‌تان کم می‌شود.

کاهش انرژی

انرژی عضلانی، سرعت و قدرت را با هم ترکیب می‌کند. برای مثال، انرژی است که، در هنگامی‌که با چوب بیسبال ضربه می‌زنید، و یا با وزنه‌ی ۵۰ کیلویی پرس سینه می‌زنید، سرعت و نیروی شما را تعیین می‌کند.

بدنسازی از راه‌های مختلفی انرژی شما را بهبود می‌دهد. برای مثال، تمرینات قدرتی، ارتباط بین مغز و عضلات شما را بهبود می‌بخشد و به فیبرهای عضلانی شما امکان فعالیت بیشتر با سرعت بالاتر، می‌دهد.

حالا، عدم تمرین، علاوه بر کوچک کردن اندازه‌ی عضلات شما، باعث از بین رفتن فواید عصبی و روانی حاصل از تمرین کردن می‌شود، و منجر به کاهش انرژی عضلانی می‌شود.

تغییرات قلبی عروقی

هنگام تمرین با وزنه، همان طور که عضلات شما منقبض می‌شوند، رگ‌های خونی داخل عضلات در حال تمرین، تنگ‌تر می‌شوند، در نتیجه ماهیچه‌ی قلب شما می‌بایست با شدت بیشتری پمپاژ کند تا خون کافی در داخل رگ‌های فشرده شده جاری شود.

طی ماه‌ها تمرین با وزنه بصورت هفتگی، ضخامت عضلانی یکی از چهار “تک اندام”حفره‌ی قلبی که به بطن چپ شناخته می‌شود افزایش می‌یابد، و باعث می‌شود ماهیچه‌ی قلب شما قوی‌تر شود. عدم ورزش، تمام دستاورد‌های عضلات ماهیچه‌ی قلب شما را از بین می‌برد، و قدرت قلب شما را به سطح قبل از تمریناتتان برمی‌گرداند.

تاثیرات روی ترکیب بدنی

ترکیب بدنی، وزن کل بدن شما را به چربی یا جرم بدون چربی تقسیم می‌کند. به طور کلی، ترکیب بدنی به عنوان درصدی از وزن بدن شما که از چربی تشکیل شده است، و همچنین به عنوان درصد چربی بدن شناخته می‌شود.

بعنوان مثال، فردی با ۱۰۰ کیلو وزن و ۲۵ کیلو چربی، دارای ۲۵٪ چربی بدن است. در شرایط عدم تمرین که کاهش عضله اتفاق می‌افتد و چربی ذخیره شده‌ی بدن افزایش می‌یابد، درصد چربی بدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

« مجله فیتنس Fitness Magazine »

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

5 Comments

  1. بدنسازی ورزش نامردیه،…..بیت الله که یه حرفه ای هستش در عرض یه مدت بسیار اندک بسیاری از حجم عظلانیش خوابید،و تقریبا عادی بود بدنش،این از نتایج دوری از تمرین
    تا وقتی وزنه میزنی بدن سرحال و رو فرم ،وقتیم ی مدت ولش میکنی
    دگه میای پایین،دوباره حال گیریه که برسی به تناسب و وزن قبلی،
    مثه الان من،

    1. سلام
      باهات موافقم.یعنی به محض اینکه دو روز نری باشگاه سریع بدنت افت
      میکنه.
      🙁

  2. بدنسازی ورزش بی رحمیه

  3. درسته ورزش نامردیه ولی نباید زیاد حساس بشیم.بدن اگه ۱هفته باشگاه نری تکون نمیخوره.اگه حساسیت زیاد بخرج بدیم افسرده میشیم اگه مثلا یه روزمشکلی داشتیم نشد بریم باشگاه دپرس میشی فکرمیکنی الان بدنت ریخته.حساسیت روی این موضوع اصن خوب نیست باعث اضطراب فکری میشه و میتونه جلوی پیشرفت بدن روهم بگیره

  4. سلام
    یه سوال داشتم من مدتیه که میرم بدنسازی و بدن نسبتم مناسبیم دارم و هیچ دارویی هم مصرف نمیکنم میخوام ببینم ایا برای این که عضلاتم بعد از یه مدتی که باشگاه نرم نخوابه راهی هس یا مثلا سفت کردن اون عضلات یا اینکه اون عضلات تبدیل به عضله هایی بشه که مثل عضله های رزمی کارها باشه و بمونه آیا راهی هس؟؟؟
    لطفا جواب رو برام ایمیل کنید مرسی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

فلای با دمبل روی میز صاف

فلای با دمبل روی میز صاف وضعیت شروع