۲۰ توصیه برای کاهش وزن

۲۰ توصیه برای کاهش وزن

- in تغذیه, کاهش وزن
1812
۰
burn-fat-fast1

تک اندام : ۲۰ توصیه برای کاهش وزن : توصیه اول – بیشتر آب بنوشید

قبل از باز کردن بسته چیپس‌، یک لیوان آب بنوشید.البته اگر نمی‌توانید اب ساده بخورید ان را طعم دار کنید
 توصیه دوم– آخر شب غذا نخورید
به خودتان اجازه خوردن میان‌وعده‌های کم‌کالری بدهید.

توصیه سوم – از خوراکی مورد علاقه‌تان لذت ببرید
مثلا به جای یک جعبه شیرینی مورد علاقه‌تان، یک شیرینی تازه یا مقدار کمی آبنبات به جای یک بسته کامل آن بخرید.

توصیه چهارم– با فلفل آشتی کنید

افزودن انواع ادویه و فلفل باعث طعم‌دار شدن غذا خواهد شد. مزه خاص غذاهای ادویه‌ای باعث تحریک حس چشایی‌ می‌شود و از خوردن بیش از اندازه جلوگیری می‌کند.

توصیه پنجم–  فقط ۱ بار در هفته خودتان را وزن کنید
تا به‌دلیل نوسان‌های روزانه از ادامه دادن رژیم منصرف نشوید.

توصیه ششم– وزنتان را آهسته پایین بیاورید
اگر وزنتان را سریع پایین بیاورید، در صورتی که در خوردن زیاده‌روی کنید، به همان سرعت به حالت اول برمی‌گردد.

توصیه هفتم – در هر وعده غذایی‌ پروتئین بخورید
پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد، به‌خصوص در مقایسه با زمان‌هایی که در وعده غذایی‌تان کربوهیدرات و چربی بیشتری وجود دارد. این باعث حفظ بافت عضلانی بدن می‌شود و به سوختن چربی‌ها کمک می‌کند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده‌های دریایی، گوشت قرمز بدون‌ چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میان‌ وعده‌هایتان وجود دارد.

توصیه هشتم – هرروز صبحانه بخورید
در واقع نخوردن صبحانه باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید و در وعده‌های بعدی مانند ناهار و شام بیشتر غذا بخورید.

توصیه نهم– کم‌کالری‌ها را ترجیح بدهید
به جای موادغذایی پرکالری مانند پیتزا، سبزی‌های تازه را فریز کنید، پاستاهای سبوس‌دار بخرید، پنیر کم‌چرب، گوجه‌فرنگی کنسرو شده، لوبیای کنسرو‌شده، سینه مرغ نیمه‌آماده برای کباب کردن و انواع سالاد سبزی‌های تازه را ذخیره کنید.

توصیه دهم– یک فنجان ماکارونی را با یک فنجان سبزی تازه عوض کنید
با خوردن کمتر ماکارونی یا نان و مصرف سبزی بیشتر، می‌توانید به راحتی وزنتان را پایین آورید و سایز کم کنید.

توصیه یازدهم– آدامس بدون شکر بجوید
می‌توانید یک آدامس بدون قند بجوید. ‌جویدن آدامس باعث تنظیم تنفس‌ خواهدشد و به کنترل احساس گرسنگی‌ کمک می‌کند و در کاهش وزن موثر خواهد بود.

توصیه دوازدهم – وعده‌هایتان را کوچک‌تر کنید
اگر کمتر از مقدار انرژی‌ای که می‌سوزانید، دریافت کنید، وزنتان کم خواهد شد.

توصیه سیزدهم– کابینت را از پرکالری‌ها خالی کنید
اگر در کابینت‌ها چیپس یا در فریزر بستنی دارید بدانید که داشتن این خوراکی‌های پرکالری رژیم گرفتن را برایتان سخت خواهدکرد

توصیه چهاردهم– رژیمتان را سرشار از فیبر کنید
فیبر به هضم غذا کمک و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند، سطح کلسترول را پایین می‌آورد و به کاهش وزن کمک می‌کند.منابع فیبر، ‌جو، انواع لوبیاها، غذاهای سبوس‌دار و انواع میوه‌ها و سبزی‌ها هستند.

توصیه پانزدهم– به اندازه کافی بخوابید
هنگامی که خود را از خواب کافی محروم کنید، بدنتان هورمون تحریک‌کننده اشتها (گرلین) را بیشتر ترشح می‌کند و ترشح هورمون لپتین (هورمونی که احساس سیری را در شما ایجاد می‌کند) کم می‌شود.

توصیه شانزدهم– بشقابتان را کوچک‌تر کنید
سفارش دادن غذا به اندازه بچه‌ها روش معقولی برای کم کردن میزان کالری دریافتی است.

توصیه هفدهم– از دوستان و خانواده‌تان کمک بگیرید
به اعضای خانواده یا دوستانتان در مورد اقدام‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، بگویید. ممکن است آنها هم به شما بپیوندند، غذا خوردنشان را اصلاح کنند و به تناسب اندام برسند.

توصیه هجدهم– بیشتر میوه و سبزی تازه بخورید
بهترین رژیم غذایی آن است که در آن غذای زیادی باشد و باعث کاهش وزن شود. اگر میوه و سبزی بیشتری بخورید، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید، موادمغذی بیشتری دریافت خواهیدکرد و فیبر زیادی به بدنتان می‌رسانید.

توصیه نوزدهم– غذاهای تان را یادداشت کنید
نوشتن مقدار غذاها و نوشیدنی‌هایی که میل کرده‌اید، نشان می‌دهد چه مقدار خوراکی مصرف کرده‌اید و به این ترتیب کالری کمتری دریافت خواهیدکرد. وزن افرادی که ۶ روز هفته این کار را می‌کنند، ۲ برابر افرادی که فقط یک یا دو روز از هفته را در روزآمد غذایی ثب

توصیه بیستم– موفقیت تان را جشن بگیرید
در صورتی که ۴ کیلوگرم در ماه وزن کم کرده یا هر روز پیاده‌روی کرده‌اید، جشن بگیرید. پاداش کاهش وزن موفق شما برای آنکه به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید،

منبع : تک اندام

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

سس‌های کنجدی، سس‌های کم کالری

سس کنجد رژیمی محصول شرکت عقاب داستان‌های زیادی