پمپاژ بیشتر با ﻣﺼﺮﻑ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻭ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ

پمپاژ بیشتر با ﻣﺼﺮﻑ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻭ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ

phil-heath

تک اندام : ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ (NO) ﮔﺮﺩﺵ ﺧﻮﻥ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻋﻀﻠﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺴﺮﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺒﻊ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭﻧﺪ ، ﺧﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﺑﻮﻟﯿﮏ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺬﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﯿﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ،ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﻤﭙﺎﮊ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﻋﻀﻠﻪ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﺎﯾﺰ ﻋﻀﻠﻪ ﻫﺎ ﻭﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺪﻥ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ….

ﺣﺎﻝ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﭘﯽ ﺑﺮﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﺰﺍﻥ NO ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻭ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ، ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﯿﺰﺍﻥ NO ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ .
ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ، ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﮑﻤﻞ ﻫﺎﯼ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺍﻓﺰﺍﯾﻨﺪﻩ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﮐﺎﺭﺍﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪ ، ﻫﻢ ﻭﺭﺯﺷﮑﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﮐﻤﮑﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﺛﺮ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺑﺮ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ .
ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﻪ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﮑﻤﻠﯽ ﮐﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺁﺭﮊﯾﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺗﺠﺰﯾﻪ NO ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﻧﺪﺍﺯﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ، ﺧﺘﻢ ﺑﻪ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺷﺪ .
ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﻭ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ .
ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺩﺭ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺑﺎ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ – ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ – ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﯿﺘﺮﯾﮏ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﺩﺍﺭﺩ .
ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺑﺎ ﺧﻨﺜﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍﺩﯾﮑﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺮﺏ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺠﺰﯾﻪ NO ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺳﻄﺢ NO ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﺑﺪ .
ﺩﺭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﻭ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺯﯾﻠﯽ ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ۸ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯾﮑﻨﺎﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ۱۷ ﺗﺎ ۱۹ ﺳﺎﻟﻪ ﮐﻪ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻭﺯﻥ ﺁﻧﻬﺎ ۶۸ ﮐﯿﻠﻮ ﮔﺮﻡ ﺑﻮﺩﻩ ۳ ﮔﺮﻡ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﯾﮏ ﮔﺮﻡ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺧﻮﺭﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ . ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ، ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺭﺍ ۳ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ۸ ﻫﻔﺘﻪ ، ﮔﺮﻭﻫﯽ ﮐﻪ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻋﻀﻼﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻭﺯﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎ ﻫﺮ ۲ ﭘﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ، ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ؛ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﺠﯿﺒﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺭﺻﺪ ﭼﺮﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ . ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ، ﮔﺮﻭﻫﯽ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺤﺴﻮﺳﯽ ﺩﺭﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ
ﻧﺤﻮﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺪﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ NO ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﮑﻤﻠﯽ ﺣﺎﻭﯼ ۳ ﮔﺮﻡ ﺗﺎ ۵ ﮔﺮﻡ ﺁﺭﮊﻧﯿﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺻﺒﺢ ، ۳۰ ﺗﺎ ۶۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺮﯾﻦ ، ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻭ ۳۰ ﺗﺎ ۶۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .
ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺼﺮﻑ ۵۰۰ ﺗﺎ ۱۰۰۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮﻡ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺑﺎ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﺁﺭﮊﯾﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺠﺰﯾﻪ NO ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺳﺰﺍﯾﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺎﻻ
ﺭﻓﺘﻦ ﻣﯿﺰﺍﻥ NO ﭘﻤﭙﺎﮊ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﻋﻀﻠﻪ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺣﺠﻢ ، ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﮐﺮﺩ.
مترجم و محقق pouria spring مجله Flex Magazine

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. من قبل از تمرین ۳۰ دقیقه ارژلین ۱۴۸۰میلی گرم با ویتامین سی ۲۵۰میلی گرام باهم مصرف میکنم مشکلی نیست ..

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

با ال کارنتین یورونچرال با انرژی ورزش کنید!