چهار مزیت تمرین با دستگاه نسبت به وزنه های آزاد

چهار مزیت تمرین با دستگاه نسبت به وزنه های آزاد

- in دسته‌بندی نشده
3767
۲
khalil-asadi

تک اندام : وزنه های آزاد کاربردی ترین تجهیزات در هر باشگاه محسوب میشوند اما بنا به ۴ دلیل دستگاهها باید بخش جدایی ناپذیر از برنامه های تمرینی شما شوند. وزنه آزاد باید هسته اصلی تمرینات شما را تشکیل دهند، اما این به نفع شما است برای تکمیل تمرینات خود به طور منظم از دستگاهها بهره ببرید.

دلیل اول: ایمنی

اولین و مهمترین دلیل اینست که دستگاههای بدنسازی به طور کلی از لحاظ ایمنی یک درجه بالاتر از تمرینات با وزنه آزاد هستند. به خصوص این امر برای مبتدیان مفید است. هیچ ورزشی ۱۰۰ درصد امن نیست، اما شما لازم نیست حین تمرین در مورد از دست دادن کنترل یک دمبل هنگام انجام پرس بالای سر نگران باشید درصورتی که از دستگاه استفاده نمائید.

دلیل دوم: تمرین با تناژ بیشتر

هنگام استفاده از دمبل یا هالتر, حفظ تعادل وزنه در مسیر اجرای حرکت باعث ایجاد محدودیت در استفاده از وزنه های سنگین تر و نیز کاهش در تحریک عضلات میشود.
دستگاهها میتوانند در طول مسیر تعادل وزنه را برای شما ثابت نگه دارند و مسیر امنی در طی اجرای حرکت ایجاد میکنند. و این باعث میشود تا شما از وزنه های سنگین تری جهت تحریک عضلات خود استفاده نمائید.

دلیل سوم: تقویت شدت تمرین

زمانی که شما میخواهید برای افزایش شدت تمرینات از سیستم هایی مانند دراپ ست و…استفاده کنید و باید بدون استراحت وزنه ها را برای کاهش یا افزایش تناژ جابجا نمائید و این باعث اتلاف انرژی بیشتر و خستگی در حین تمرین میشود و از راندمان کسر مینماید.
دستگاه در این موقع میتواند بسیار کمک کند. سرعت جابجایی بالاتر و نیز با ایجاد تمرکز بیشتر در عضله هدف و فشار کمتر بر روی مفاصل آسیب پذیر و مهرهای کمر و….همچنین با اجرای حرکت در زوایای خاص و درگیری فیبر های عضلانی بیشتر در حین اجرای سیستم های تمرینی.

دلیل چهارم: تنش ثابت

تمرینات با دستگاه تضمین تنش ثابت در طی مسیر رفت و برگشتی حرکات را میدهد؛ اما در وزنه آزاد نمیتوانید تنش ثابتی را در مسیر اجرای حرکت داشته باشید.بطور مثل در حرکت قفسه سینه با دمبل نیروی .سایت تک اندام.جاذبه مانع از حفظ تنش در طول اجرای حرکت است خصوصا در زمان بالا آوردن وزنه که باعث افزایش وزن و تنش بیشتر میگردد. در حالیکه با اجرای فلای با کابل یا کراس اوور به راحتی میتوانید طیف وسیعی از حرکت را با تنش ثابت اجرا نمائید.

نویسنده : Jim Stoppani, Ph.D
نویسنده و محقق و مترجم: Pouria spring

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

2 Comments

  1. سلام و خسته نباشید.بسیار عالی و مفید بوووود.من خودم به شخصه بیشتر تو تمرینات از دستگاه استفاده میکنم بر خلاف بقیه اشخاصی ک تو باشگاه میگن دستگاه اصن خوب نی و کارایی نداره،این مطالب هم بهم کمک میکنه.ممنوووون

  2. بنظر من که باز هم وزنه های آزاد مزیت های خیلی بیشتر نسبت به دستگاه دارند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

با ال کارنتین یورونچرال با انرژی ورزش کنید!