با این ۳ نکته در دوره حجم کات بمانید

با این ۳ نکته در دوره حجم کات بمانید

- in افزایش حجم و وزن, مقالات ورزشی
4742
۰
3نکته برای کات ماندن در دوره حجم3نکته برای کات ماندن در دوره حجم

 

تک اندام : بالا نگه داشتن متابولیسم بدن میتواند برای شما سود زیادی بهمراه داشته باشد و درعین حال باعث میشود که چربی در بدن شما ذخیره نشود. به همین منظور یه سری نکات مهم در جهت افزایش متابولیسم ارائه خواهیم داد :

۱) مصرف چرخشی (۳/۱) کربوهیدرات

در این روش با کاهش مصرف کربوهیدرات ها به مقدار روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم به مدت ۳ روز و استفاده از کربوهیدارت های کم قند ( به طور کلی ما باید ۷۵ درصد کربو پیچیده و ۲۵ درصد کربو ساده مصرف کنیم در روز) مانند جو , غلات , نان گندم و سیب زمینی و…. با این روش انسولین کمتری ترشح میشود. (انسولین اگر چه آنابولیک است اما به دخیره چربی بیشتر کمک میکند) سه روز مصرف کربوهیدرات کمتر می تواند به جلوگیری از ذخیره چربی ، بدون مجبور کردن بدن به محرومیت از مواد مغذی کمک می کند.
در روز چهارم شما باید ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم کروهیدرات بیش از مقداری که همیشه مصرف میکردین را مصرف کنین.
مثلا اگه قبلا روزی ۳۰۰ گرم کربو مصرف میکردین در روز چهارم باید ۵۰۰ الی ۵۰۰ گرم کربو مصرف کنین.
مصرف کربوهیدرات بالا در روز چهارم کمک می کند به پر کردن گلیکوژن عضلات و کبد ( کربوهیدرات ذخیره میشود ) . بدنسازان باید بدانند که این منجر به رشد بیشتر میشود.

 

۲)  سیکل مصرفی پروتئین

اگر چه بدنسازان برای ساخت عضله مصرف پروتئین روزانه خود رو به ازای هر پوند از وزن بدن ۱ الی ۱٫۵ گرم در روز ثابت نگه میدارن اما اگر شما مصرف پروتئین رو برای یک الی دو روز در هفته پائین بیارین ( یعنی به ازای هر پوند از وزن بدن روزانه ۰٫۸ گرم پروتئین مصرف کنین)”تک اندام”اونوقت بدن بصورت ذاتی برای حفظ حالت آنابولیک مبارزه میکند و تعادل نیتروژن مثبت رو افزایش میده.
بعد از یک الی دو روز وقتی مصرف پروتئین بالا بره و به حالت اولیه بر گرده اونوقت متابولیسم و رشد افزایش پیدا میکنه و این کار در افزایش تعادل ازته مثبت بسیار موثر هستش.

 

۳) مصرف گلوتامین و BCAAs

ترکیبی از گلوتامین و آمینواسید های شاخه ای ( BCAAs ) بعد از تمرین می تواند سنتز پروتئین را افزایش و جلوگیری از تجزیه پروتئین عضلات نماید . مصرف ۱۰ گرم گلوتامین و ۴-۶ گرم BCAAs می تواند کمک به حفظ پائین ماندن درصد چربی بدن شما در عین عضله سازی نماید.

 
مترجم : poura spring

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

حرکت ددلیفت زیر ذره‌بین

عضلات اصلی درگیر: پشتی بزرگ متوازی الاضلاع راست