5924 3351 026 7/24 پشتیبانی آنلاین

تک اندام : در یک مطالعه جدید،هشت مرد طی 4 روز تمرین مشابه مورد آزمایش قرار گرفتند این 8 نفر به 2 گروه چهار نفره تقسیم شدند،

بعد از انجام تمرینات به یگ گروه شیر کم چربی و به گروه دیگر پروتئین سویا داده شد.هر دو این نوشیدنی ها شامل 18 گرم پروتئین،23 گرم کربوهیدرات، 1.5 گرم چربی و یک اندازه کالری بودند.

 

پس از این آزمایش نتایج بدست آمده نشان می داد که هر دو منبع پروتئینی قادرند،شرایط تعادل مثبت پروتئینی را برای بدن فراهم کنند.

د.اما شیر گاو نسبت به سویا توانایی بیشتری در ایجاد تعادل پایدار سنتز پروتئین را داشت،دلیل آن هم سرعت آهسته جدب پروتئین شیر نسبت به سویا بود.

پروتئین سویا به علت جذب سریع،حتی سریعتر از پروتئین وی،باعث افزایش سنتز پروتئین و تولید اوره (یک محصول از تجزیه پروتئین) در عضالت می شود.

افزایش سریع اسیدهای آمینه در پی مصرف پروتئین سویا به همان نسبت باعث افت سریع سنتز پروتئین می شود.

با توجه به این دلیل نمی توان به پروتئین سویا تکیه کرد و امیدوار بود که با مصرف آن شرایط آنابولیک برای ساعات طولانی برای بدن فراهم شود،

از این نظر پروتئین شیر نسبت به پروتئین سویا قابل اعتمادتر است.

اما یک راه حل ساده برای مصرف پروتئین سویا وجود دارد،بله ترکیب کردن پروتئین سویا با شیر. با بکارگیری این روش ساده می توانید سرعت جذب پروتئین سویا را کاهش دهید و شرایط آنابولیک برای رشد و بازسازی عضالت را فراهم کنید.

2 Responses

ارسال نظر

Yekghadami

You can now follow us on telegram channel

JOIN CHANNEL
CLOSE