حرکات کششی و افزایش حجم عضلانی

حرکات کششی و افزایش حجم عضلانی

- in مقالات ورزشی
4154
۰
jay-cutler-back-workout_r

تک اندام : وقتی به عضله سازی فکر می کنید، مطمئنا انجام حرکات کششی اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. اما آیا می دانستید که حرکات کششی نقش بسیار مهمی در عضله سازی دارند؟

هر عضله در بدن در کیسه محکمی از بافت های پیوندی که نیاز نامیده می شود قرار گرفته است. نیام برای نگهداشتن عضلات و ماهیچه ها در محل مناسب خود در بدن اهمیت زیادی دارد.اما این نیام ممکن است مانعی برای رشد عضالنی شما هم باشد.

کمی در مورد عضلاتتان فکر کنید.شما به خوبی و دقت آنها را تمرین میدهید و تغذیه تان هم خوب و صحیح است.به این ترتیب آنها باید رشد کنند اما چیزی مانع رشد آنهاست.آنها جای رشد کردن ندارند. از آنجا که این الیه های پوششی عضلات بسیار محکم هستند،

جای کافی برای رشد به عضلات نمی دهند. مثل این می ماند که بخواهید یک بالشت بزرگ را در یک رو بالشتی کوچک فرو کنید. مهم نیست که با چه شدتی تمرین کنید یا تغذیه تان صحیح باشد یا نه، چون الیه پوششی روی عضلات ، آنها را در خود محدود کرده است، اندازه و سایر عضلات شما تغییر نخواهد کرد.

اما چاره کار: حرکات کششی

با استفاده از مثال روبالشی در باال، فرض کنید که با کشیدن روبالشی بتوانید سایز آن را افزایش دهید. خواهید دید که بالش جای بیشتری پیدا کرده و برای پر کردن فضایی که باز شده،بزرگتر می شود. با کشیدن

عضلاتتان تحت شرایط خاص می توانید الیه پوششی عضلاتتان را هم کشیده و جای بیشتری به عضلات برای رشد بدهید. یکی از دالیل اصلی که آرنولد چنان عضلات سینه حیرت انگیزی داشت این است که تمریناتش را با حرکت قفسه سینه با دمبل تمام می کرد،

حرکتی که کشیدگی عضلات سینه را تقویت می کند.کشیدن الیه پوششی عضلات بسیار دشوارتر از حرکات کششی عادی است، اما نتایج شگفت آوری را عایدتان می کند. وقتی با شدت کافی حرکات کششی را انجام دهید تا الیه پوششی عضلات هم باز شود،

باید یک حس کشیدگی و فشار خیلی قوی در خود احساس کنید. اما دقت کنید که این حرکات را آنقدر شدتی انجام ندهید که عضلاتتان پاره شود یا دچار آسیب دیدگی شوید. نگران نباشید با کمی تمرین خیلی زود تفاوت بین حرکات کششی خوب و بد را تشخیص می دهید.

در این حرکت نباید احساس درد کنید،فقط باید کمی در عضلاتتان احساس کشیدگی کنید. هر حرکت کششی را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید تا زمان

کافی برای تاثیر گذاشتن روی الیه پوششی عضلات داشته باشید.خوب است که بعد از هر ست که برای هر گروه عضلانی انجام میدهید،یک ست حرکات کششی هم برای آن انجام دهید.پس یادتان باشد، حرکات کششی عالوه بر تاثیر آشکاری که بر تقویت انعطاف پذیری بدنتان دارد،تاثیر شگفت آوری نیز بر سایز عضلاتتان خواهد داشت.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۱۰ اشتباه در تمرینات بدنسازی بانوان

دلایل خوبی‌ برای توجه مردم به مجلات فیتنس