اسکات (اسکوات) یک تمرین فوق العاده برای پایین تنه

اسکات (اسکوات) یک تمرین فوق العاده برای پایین تنه

- in حرکات تمرینی
868
۰
squat

تک اندام: اسکات (اسکوات) بعنوان یک حرکت تمرینی برای عضلات پایین تنه شناخته می شود. اما بر خلاف تصورات رایج این حرکت تمرینی توانایی فوق العاده در ایجاد شرایط آنابولیک در کل بدن را دارد.


مزایای اسکات:
افزایش توده عضلانی
کمک به توسعه عضلات از ویژگی های بارز اسکات می باشد. انجام حرکت اسکات به طور صحیح باعث افزایش شدت تمرین و در نتیجه افزایش فشار بر عضلات شده که منجر به آزادسازی هورمون تستوسترون و هورمون رشد در بدن می شود. این افزایش هورمون حتی بر روی عضلاتی که دخالتی در انجام این حرکت نداشته اند هم تاثیر داشته و باعث رشد و توسعه آنها می شود.
 جلوگیری از آسیب
اغلب صدمات ورزشی بدلیل ضعف در عضلات تثبیت کننده همچون رباط ها و بافت همبند می باشد. اسکات با تقویت رباط ها و بافت های همبند قادر است با افزایش انعطاف پذیری از بروز آسیب دیدگی جلوگیری کند.
 پایین تنه مملو از عضله
اسکات با بکارگیری همزمان عضلات چهارسر ران، همسترینگ، عضلات سرینی، ساق پا و عضلات میان تنه، می تواند با افزایش شدت تمرین باعث رشد و توسعه بافت عضلانی شده و در کوتاه ترین زمان ممکن پایین تنه ای مملو از عضله را به ارمغان بیاورد.
 افزایش انعطاف پذیری
اسکات با وزن بدن یک راه حل عالی برای افزایش دامنه حرکتی مفصل ران و مچ پا می باشد که منجر به کاهش درد و عوارضی همچون کمر درد و زانو درد بدون افزایش فشار بر مفاصل می شود.
 هماهنگی عصب و عضله
تعداد بسیار کمی از تمرینات همچون اسکات قادرند چندین و چند گروه عضلانی در یک زمان برای انجام یک حرکت بکاربگیرند.
این همکاری بی نظیر نیازمند نیروی عظیمی از شبکه های عصبی در بدن می باشد که ماهیچه ها را در یک زمان خاص و با یک هدف خاص به کار می گیرد.
 افزایش حجم و قدرت بالا تنه
با افزایش طبیعی سطوح هورمون رشد و تستوسترون بواسطه اسکات، به افزایش حجم و قدرت در عضلات بالا تنه دست خواهیم یافت.
چربی سوزی
انجام تمرینات با معده خالی به امید سوزاندن چربی یا اضافه کردن اسکات با هدف توسعه عضلات و افزایش سوخت ساز بدن، انتخاب با شماست. حرکت اسکات توانایی افزایش سوخت و ساز در زمان تمرین و در روزهای آتی را داراست بدین صورت که با افزایش سوخت ساز می توان به مبارزه با منابع چربی انباشته شده در بدن امید داشت.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

حرکت ددلیفت زیر ذره‌بین

عضلات اصلی درگیر: پشتی بزرگ متوازی الاضلاع راست