انرژی برای انجام تمرینات!

انرژی برای انجام تمرینات!

- in تغذیه, مقالات ورزشی
760
۰
pull-up-back-virtuagym

حالا اجازه بدهید در این مقطع واقعه ای در این زمینه را برای شما شرح بدهم. در یک آزمایش علمی ورزشی، عده ای از وزنه برداران مدت پانزده هفته تحت آزمایش قرار گرفته. در این مدت از مواد تکمیلی مایع که کالری بالایی داشت استفاده کردند. هدف از این مطالعه بررسی وضعیت ورزشکاران درزمینه افزایش وزن وضعیت جسمانی، و قدرت آن ها بود. وزنه برداران را به سه گروه تقسیم کردند:

گروه اول ازغذای مکمل استفاده نمودند

کروده دوم از غذای مکمل به اضافه ماده ای به نام آنا بولیک استروید بهره بردند.

گروه سوم که گروه کنترل بودند هیچ یک از مواد فوق را مصرف نکردند و فقط مثل دو گروه دیگر در تمرینات مشترک شرکت نمودند. غذای مکمل که گروه اول و دوم مصرف می کردند دارای ۵۴۰ کالری و مقدار ۷۰ گرم کربوهیدرات و سایر غذاها بود.

همه شرکت کننده ها ازرژیم غذا یی معمول و عادی خود استفاده می کردند گروه دوم و سروم کالری خود را از چربی ها بدست می آوردند.گروه اول بیشتر ازکربوهیدرات ها مصرف می کرد وکمتر از چربی ها استفاده می نمود. علاوه

شیر،ماست،پنیر،سبزیجات میوه جات،نان،برشتوک،برنج،رشته فرنگی

رژیم غذا یی برای تمرینات قدرتی

با استفاده از هرم راه های تغذیه می توان به یک رژیم غذایی ایده آل دست یافت. این هرم را وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی کرده است. در هرم غذاها به شش گروه بزرگ طبقه بندی شده اند.

طبقه نان و برشتوک و برنج و رشته فرنگی

طبقه سبزیجات

طبقه میوه جات

طبقه گوشت و طیور و ماهی و حبوبات و تخم مرغ و آجیل

طبقه شیر و ماست و پنیر

طبقه چربی و روغن و شیرینی جات

با توجه به هرم به اهمیت نسبی هرگروهی می توان پی برد.

هرگروه از هرم دارای اغذیه ای هستند که حاوی کربوهیدرات ها می باشد. نظر به این که نان و میوه و سبزیجات منابع سرشاری از کربوهیدرات ها می باشند به این دلیل روی این غذاها تاکید شده است. این غذاها سرشار از فیبر و ویتامین و املاح هستند که برای بدن ضروری می باشند.

نان، برشتوک،برنج و رشته فرنگی ملاحظه می فرمایید که پایه و اساس هرم غذا یی را طبقه نان و بر آن،گروه اول ۸۳۰ کالری بیشتر ازگروه دوم و ۱۳۰۰ کالری بیشتر ازگروه دوم مصرف می کرد. دست آورد این آزمایش از قرار زیر بود: دوگروه اول و دوم بیش ازگروه کنترل یعنی گروه سوم اضافه وزن داشت.گروه اول در حدود سه تا چهار کیلوگرم وزن اضافه کرد.گروه دوم در حدود پنج کیلو افزایش وزن بدست آورد وگروه سوم فقط دوکیلوگرم وزن افزوده بودند. درگروه اول و دوم پیچیدگی عضله مشاهده شد.گروه اول مقداری از چربی خود کاست.گروه دوم مقدار چربی بر بدن خود افزود.گروه اول دوم در قدرت خود افزایش داشتند.

در واقع این دست آوردها حیرت انگیز بود.آزمایشها ثابت کرد که کالری و کربوهیدرات برای وزنه برداری و پرورش عضله موثر هستند.یعنی در واقع مصرف غذا به همان اندازه مصرف داروها در حیطه ورزش به خصوص در ورزش سنگین مفید و موثر می باشد.

هرم غذایی وزارت کشاورزی آمریکا

جربی ها، روغن ها،شیرنی جات

گوشت، طیور، ماهی، حبوبات لوبیاجات، نخم مرغ ،آجیل

برشتوک و برنج و رشته فرنگی تشکیل می دهند که همه آن ها از حبوبات بدست می آید. یعنی منشاء گیاهی دارند. این غذاها برای بدن الزم است تا سالم بماند و در مقابل بیماری ها مقاومت نماید. اما تحقیقات نشان می دهد که آمریکا کمتراز این مواد استفاده می کنند. یک رژیم غذا یی سالم روزانه حداقل شش و حداکثر یازده نوبت استفاده از این غذاها را می طلبد. یک نوبت تغذیه از این سبد غذا یی برابر است با یک لقمه نان همین طور سی گرم برشتوک را می توان یک نوبت تغذیه از این گروه قلمداد کرد. این طبقه ازغذاها، همانند میوه و سبزیجات مقادیر زیادی کربوهیدرات دارا می باشد. عده ای آن ها را غذا های نشاسته ای می نامند. نشاسته برای گیاهان همان قدر اهمیت دارد که گلیکوژن برای بدن انسان ها ارزش داد. در واقر نشاسته گیاهان از این ماده برای تولید انرژی استفاده می کنند. با مصرف نشاسته گیاهان به ورشد کافی می رسند

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب