نداشتن صبر در بدنسازی مساوی است با شکست!

نداشتن صبر در بدنسازی مساوی است با شکست!

- in مقالات ورزشی
795
۰
work-hard

تک اندام : از مشکلات ورزشکارانی که به تازگی به خانواده پرورش اندام پیوسته اند ، میتوان به عجله در پیشرفت حجم عضلانی و رسیدن به هدف و رویایی که در ذهن دارند اشاره کرد. چه بسا ورزشکارانی که پس از یکی دو ماه تمرین و عدم کسب نتیجه از خیر باشگاه رفتن گذشته اند!

اگر شما جزء دسته از بدنسازانی هستید که به تازگی شروع به انجام این رشته ورزشی کرده اید و برای پیشرفت و رسیدن به بدن دلخواه خود عجول هستید، توصیه ما به شما این است که این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

واقع گرا باشید

خودتان را با واقعیت رو در رو کنید نه رویا! اولین اصل واقع گرایی است، شما فکر می کنید طی یک ماه تمرین بدنسازی می توانید از خودتان انتظار معجزه داشته باشید!!؟ با بهترین استعداد و ژنتیک هم در کوتاه مدت چنین چیزی دور از ذهن است

انگیزه و پشتکار

نکته قابل توجه برای این رشته ورزشی انگیزه است. بهترین هورمون برای رشد بدن شما و کسب نتیجه دلخواه، انگیزه و تعهد در انجام تمرینات و داشتن پتانسیل مداوم برای پایبند بودن به برنامه تمرینی و رژیم غذایی صحیح شما می باشد. همه این موارد در گرو خواست و علاقه شماست.

برنامه ریزی، نظم و آرامش

مورد بعدی که الزم به ذکر است، برای افرادی که به تازگی این ورزش را آغاز کردن،داشتن برنامه ریزی و نظم ذهن است. این نکته را فراموش نکنید که بدن سازی در دراز مدت باعث نظم و انظباط ذهن می شود ولی در ابتدا شما به یک مشاور، که نقش یک دوست وهمراه را داشته باشد، نیاز دارید. « بهترین مشاور و یاری دهنده برای شما مربی است که در ابتدا تجربه، سپس وقت و حوصله کافی برای مشاوره دادن به شما داشته باشد!»

بدون تجربه، مشاوره دادن بی معنی است؛ اما حوصله یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب مشاور و مربی در بدنسازی است. به سراغ مربی بروید که وقت و زمان کمک کردن به شما را داشته با شد .

مربی فقط برای نوشتن برنامه تمرینی نیست بلکه یک الگو و راهنما برای مسیری است که انتخاب کرده اید و در ابتدای آن هستید، پس تمام پریشانی های ذهنی خود را با مربی خود در میان بگذارید تا به آرامش ذهنی برسید، با این کار به تمامی سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته اند جواب منطقی خواهید داد و آشفتگی و استرس را نیز از خود دور خواهید کرد

  • تغذیه، تمرین و استراحت رأس های مثلث بدنسازی!

تغذیه و مصرف مکمل

در خیلی از بدنسازان مبتدی شاهد این موضوع هستیم که پس از یک ماه تمرین و یا حتی در هفته های آغازین کار خود، روبه مکمل ها از قبیل: کربوهیدرات ها، پروتئین ها و غیره می آورند. این نکته را به یاد داشته باشید بهترین مکمل برای شما تا شش ماه اول فقط و فقط تغذیه مناسب سرشار از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های مفید می باشد.

تمرین:

شما در نقطه شروع بدنسازی هستید پس مراقب باشید از ابتدای امر، تمرین زده نشوید.

با نگاهی به اطراف خود متوجه می شوید که هرکس از نقطه ای شروع کرده است، قرار نیست همانند یک قهرمان پرورش اندام در روزهای ابتدایی سراغ وزنه های سنگین بروید. پس خودتان را گول نزنید و سعی نکنید با تقلب وزنه سنگین بلند کنید!

نگران خجالت کشیدن از اطرافیان نباشید چون در آینده نه چندان دور با رشد عضلات میتوانید بر مقدار وزنه های خود بیافزایید. تمرین با وزنه سنگین نه تنها برای شما مفید نیست بلکه مضر هم هست ، در بعضی مواقع هم باعث آسیب دیدگی هایی میشود که عواقب آن غیر جبران میباشد. به نظر خودتان بدنسازی یا بدنسوزی!!؟؟

استراحت

بر خلاف تصور بعضی از بدنسازان مبتدی که فشار آوردن مدام بر عضله را بهترین راهکار برای رشد عضله می دانند. استراحت و ریکاوری باعث رشد و حجیم شدن عضله می شود ،چرا که در موقع استراحت بدن است که عضلات شما شروع به ترمیم بافت های خود که در اثر تمرین آسیب دیده اند میکنند و برای جلوگیری از فشار وارد شده سعی بر افزودن ضخامت خود می کنند. پس استراحت دادن به بدن، را فراموش نکنید. ۷الی ۸ ساعت را در روز به خواب اختصاص دهید و بخاطر داشته باشید ترشح هورمون رشد در زمان خواب شما به بالاترین مقدار خود میرسد.

کلام آخر:

مطمئن باشید در یکی از بهترین دوران بدنسازی به سر میبرید، چرا که پیشرفت بدن شما در این دوره زمانی به آسانی به چشم خودتان و اطرافیانتان می آید. از این فرصت استفاده کنید و با پایبندی وپشتکار بر تصمیمات و هدف خود و همچنین توجه به نکات بالا و کسب تجربه در این امر به بدن دلخواه خود دست یابید.

نویسنده: فربد عشاقی

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب