باورها و اشتباهات رایج در ورزش بدنسازی و تناسب اندام

باورها و اشتباهات رایج در ورزش بدنسازی و تناسب اندام

- in مقالات ورزشی
1642
۰
bodybuilding

اگر موهای تنتان را بزنید عضلات بیشتر رشد می کنند!!!

زدن موهای تن هیچگونه تاثیری بر روی رشد عضلاتی ندارد. داشتن پوستی عاری از مو فقط باعث می گردد که عضلات بهتر نمایان گردند. کامال واضح است که بدنی عضلاتی که با انبوهی مو پوشیده شده است, زیبایی عضلات را به خوبی نشان نمی دهد.

دوست ندارم خیلی گنده شوم!!!

بسیاری از افرادی که قصد دارند تمرینات بدنسازی را آغاز کنند, در همان ابتدای کار به مربیان خود میگویند که دوست ندارند خیلی گنده شده و مانند ستاره های بدنسازی در آیند و فقط اندامی متناسب میخواهند. لطفا توجه کنید که دستیابی به بدن حجیم عضلات و بسیار تنومند, هرگز کار آسانی نیست و به سادگی قابل دستیابی نیست. چنانچه یک پرورش اندام کار موفق را با اندامی تنومند و حجیم می بینید, این حجم عضلات نه تنها به راحتی قابل دستیابی نبوده بلکه این ورزش کاران علاوه بر وقت و انرژی خود که در راه دستیابی به این موفقیت صرف کرده اند اغلب هزینه های هنگفتی را نیز در این راه پرداخته اند, بنابراین به این باور نباشید که به سرعت و به سادگی به چنین اندام هایی دست خواهید یافت.

چندین ساعت متوالی تمرین برای دستیابی سریعتر به رشد عضلانی!!!

استاپ… اگر بدنی متناسب می خواهید برای دست یابی به آن باید مداوم تمرین نمایید و بردبار باشید. متاسفانه عده بسیاری از افرادی که تازه این ورزش را آغاز می کنند, باور دارند که از طریق ساعت های متوالی تمرین در سالن بدنسازی در هر روز, می توانند سریعتر به حجم و رشد عضلاتی برسند. این دیدگاه نه تنها غلط بوده بلکه تاثیر کاملا منفی بر روی رشد عضلاتی دارد. توجه کنید که عضله برای رشد کردن علاوه بر تمرین با وزنه نیازمند ریکاوری و استراحت می باشد. برخی از افراد گاهی تا ۳ ساعت به طور هر روزه تمرینات خود را ادامه میدهند و نتیجه چنین تمرینی رشد و حجم عضلاتی نخواهد بود.

به دلیل اینکه بدنسازان در طی سال بسته به شرایط بدنی, شرکت در مسابقات و یا اهداف مشخص شده خاص, دوره های مختلفی از تمرینات بدنسازی را دنبال می کنند, نمی توان برای تمامی افراد یک مدت زمان کاملا مشخص و استاندارد تمرین در باشگاه را ارائه داد اما به طور معمول هر جلسه تمرین از زمانی که بدن خود را گرم نموده و آماده تمرین شده اید باید بین ۶۰ دقیقه تا حداکثر ۷۵ دقیقه به طول انجامد, نه بیشتر.

چون پا و باسنم به دلیل چاقی بزرگ است, فعال نباید بر روی عضلات پا کار کنم!!!

بسیاری از افراد چاق این دیدگاه اشتباه را باور دارند که تمرینات با وزنه اندام آنها را چاقتر نشان خواهد داد. همچنین برخی از افراد که در ناحیه ران و باسن چربی زیادی دارند, به این دیدگاه اشتباه باور دارند که تمرینات پا و پایین تنه, ران های آنها را بزرگتر و زشت می کند. این گونه دیدگاه های اشتباه از آنجا نشأت می گیرند که به محض فکر کردن به تمرینات بدنسازی و تمرین با وزنه در تفکر بسیاری از افراد یک بدن عضلاتی بسیار حجیم نقش می بندد و افرادی که بخشی از بدن آنها دارای حجم زیادی از چربی است, فکر میکنند با تمرینات با وزنه آن بخش از بدن بزرگتر و بزرگتر خواهد شد.

چنین دیدگاه هایی به هیچ عنوان صحیح نیست. توجه کنید که درست است که در طی تمرین به علت شارش جریان خون بیشتر در عضلات و حجیم تر شدن عضلات, ممکن است افراد حس کنند که آن بخش از بدن آنها که قصد کوچک کردن آنرا داشته اند, بیشتر رشد کرده است اما این چنین نیست چرا که با تمرین مداوم در باشگاه میزان چربی های اضافه بخش های گوناگون بدن کاهش می یابد و از این رو بعد از یک دوره منظم تمرینی در افراد چاق, ران ها, باسن و دیگر قسمت های بدن به شکل متناسب تر و ورزیده تر در خواهند آمد

برنامه آرنولد را تمرین می کنم و نیاز به مربی ندارم!!!

امروزه به راحتی می توانیم فیلم ها و برنامه های تمرینی اسطوره ها و بزرگان پرورش اندام را ببینیم. جای هیچگونه شکی نیست که تماشای شیوه تمرینی افراد موفق در این ورزش, بسیار می تواند برای یادگرفتن شیوه صحیح انجام حرکات مفید باشد و حتی ایده خوبی برای تمرینات ورزشی به ورزشکاران ارائه دهد.

ما توجه کنید که دنبال کردن برنامه تمرینی یک اسطوره پرورش اندام به تنهایی نمی تواند دلیل موفقیت افراد گردد. در اینجا به بررسی این مسئله می پردازیم که ,چرا برنامه تمرینی یک ورزشکار حرفه ای نمی تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد:

۱ .هر فرد دارای آناتومی و فیزیک بدنی خاص خود بوده که از اینرو افراد مختلف برای دستیابی به اندامی متناسب, نیازمند برنامه تمرینی مناسب با فیزیک بدنی خود می باشند.

۲ .برنامه تمرینی یکی از بزرگان بدنسازی که در اختیار شماست, برای یک دوره خاص تمرینی این ورزشکار می باشد و وی در تمام طول سال این برنامه را دنبال نمی کند.

۳ .هر برنامه تمرینی باید پس از ۴۵ تا ۶۰ روز تغییر کند. این مسئله بسیار مهم است چرا که در صورتی که یک برنامه تمرینی را برای مدت زمان بسیار طولانی دنبال کنید, عضلات به شرایط عادت می کنند و برنامه تمرینی دیگر آن فشار لازم را بر عضلات وارد نمی کند.

۴ .ورزشکار حرفه ای که در حال مشاهده تمرینات وی هستید, از رژیم غذایی بسیار متفاوتی با آنچه شما در طی روز مصرف می کنید برخوردار است.

۵ .شما ممکن است در دوره افزایش یا کاهش حجم باشید از این رو نیازمند برنامه تمرینی متناسب با دوره ورزشی مخصوص به خود هستید

نویسنده: نوید زاهد

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب