عضلات سینه به سبک رونی کلمن

عضلات سینه به سبک رونی کلمن

- in مقالات ورزشی
5300
۱
عضلات سینه به سبک رونی کلمنعضلات سینه به سبک رونی کلمن

تک اندام : هشت سال فاتح مستر المپیا بودن و تعیین استانداردهای جدید در دنیای پرورش اندام، دلیل کافی برای انتخاب برنامه تمرینی این قهرمان بی رقیب در جهت رشد عضلات سینه می باشد. رونی کلمن از معدود بدنسازان در طول تاریخ است، که به استفاده از سیستم های تمرینی پرفشار با وزنه های سنگین شهرت دارد.

بر خلاف بدنسازان هم دوره اش، که تنها یک روز در هفته را به تمرینات سینه اختصاص می دادند، رونی دو روز در هفته را به انجام تمرینات پرفشار بر روی عضلات سینه اختصاص می داد؛

برنامه اول:

پرس سینه هالتر ۵ ست، ۸ الی ۱۲ تکرار

پرس بالاسینه هالتر ۳ ست، ۸ الی ۱۲ تکرار

پرس زیر سینه هالتر ۳ ست، ۸ الی ۱۲ تکرار

قفسه سینه دمبل روی نیمکت ۳ ست، ۱۰ الی ۱۲ تکرار

برنامه دوم:

پرس سینه دمبل روی نیمکت ۴ ست، ۱۰ الی ۱۲ تکرار

پرس بالاسینه دمبل ۴ ست، ۱۰ الی ۱۲ تکرار

پرس زیرسینه دمبل ۴ ست، ۱۰ الی ۱۲ تکرار

قفسه بالاسینه دمبل میزشیبدار ۳ ست، ۱۰ الی ۱۲ تکرار

*نکته مهم: برنامه تمرینی فوق یک بار در هفته و به فاصله سه روز(برنامه اول و دوم) از هم باید اجرا شود.

اولین روز را به تمرینات با هالتر و دومین روز در هفته را به تمرینات با دمبل. رونی همواره استفاده از وزنه های آزاد را به تمرینات با ماشین ها ترجیح می داد و همواره بر این باور است که بهترین رنج برای تحریک عضلات به رشد ۸ الی ۱۲ تکرار با وزنه های نسبتا سنگین می باشد. شما کدام روش را ترجیح می دهید؟

تمرین یک روز در هفته با تکیه بر تجربیات سال قبل بدون هیچ پیشرفتی یا تمرین سنگین آن هم دو روز در هفته در جهت رشد و پیشرفت عضلات در سال جدید.

نویسنده و منبع:

Flex Magazine

Staff Flex

مترجم: داود جعفری

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. سلام ۱ چیز جالب شاید باور غلط ما ایرانی ها باشه یا هر چیز دیگه ای من برنامه های رونی کلمن رو تمام عضلات رو دیدم و فیلم هاش رو دونه دونه شمردم دیدم این اقا یوزپلنگ تکزاس تمامی عضلات و حرکات رو در رنج تکرار بالا کار میکنه از جمله ۱۰-۱۵ و ۱۲-۲۰ و ۱۵-۲۰ فقط این رنج کار میکرد با اون کوه عضله تبدیل شد طبق گفته خودش هم هر ست افزایش میده وزنه هرمی و تکرار بالا فقط کار میکنه اما ما ایرانی ها میگیم تکرار بالای ۱۲ و غیره میشه استقامت یا چربی سوزی که میگن در صورتی محقق ها از ۱ طرف میگن چه بالا چه پایین هر ست ناتوانی برسونید فرقی نمیکنه از ۱ طرف میگن استقامت و چربی سوزی از ۱ طرف هم این اسطوره تو این رنج کار کرده همش حالا نظر شما چیه ؟ با تشکر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

با ال کارنتین یورونچرال با انرژی ورزش کنید!