تغذیه, مقالات ورزشی

رعایت چه نکاتی بر روی تمرینات ما تاثیر می گذارد؟

نوشابه

نوشیدنی شیرین و خوشمزه،حاوی مقادیر بالایی از قند،حود نه قاشق چایخوری در هرلیتر.اگر به دنبال کاهش کالری دریافیتی از طریق رژیم غذایی هستید باید از نوشیدن نوشابه صرف نظر کنید و یا حداقل به دنبال محصولاتی باشید که دارای قند و کالری کمتری باشند،با مطالعه برچسب درج شده روی محصولات می توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

ویتامین های گروه B:

ویتامین های گروه B از اهمیت فراوانی برخوردارند،بویژه زمانی که در دوران رژیم به سر می بریم.

ویتامینB1یا تیامین به ما کمک می کند مواد مغذی همچون کربوهیدرات ها،آمینواسیدها،و چربی های حاصل از مواد غذایی به انرژی تبدیل شوند و از ذخیره شدن آنها(به صورت چربی) در بدن جلوگیری می کند. B3 یا نیاسین نیز در افزایش سوخت و ساز بدن تاثیر دارد. B6 نیز باعث بازسازی بافیت عضلانی می شود. B12 هم به بازیابی و پشتیبانی از سیستم عصبی می پردازد.

پس با توجه به مطالب فوق،اگر قصد کاهش کالری دریافیتی از رژیم غذایی را دارید سعی کنید یک مکمل غذایی حاوی تمامی ویتامین های گروهB را در رژیم غذایی خود جای دهید تا هم از فواید عضله سازی آن بهره شوید و هم به اندامی متناسب و ایده آل دست یابید.

کلم بروکلی:

اگر به دنبال یک سلاح تمام عیار برای مبارزه با بیماری ها هستید،ما کلم بروکلی را پیشنهاد می کنیم. کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین است و ما با مصرف روزانه آن می توانیم این مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهیم.

ما نحوه پخت:بسیاری از افراد کلم بروکلی را به صورت آب پزیا پخار پز آماده می کنند، این روش پخت باعث کاهش 25 درصدی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های کلم بروکلی می شود.بهترین روش پخت استفاده از ماکروویو است که بیش از 90 درصد از مواد مغذی کلم بروکلی را حفظ می کنید

ویتامینD:

کمبود ویتامین D در بسیاری از بیماری های سرطانی دخیل است.بدن ما با قرار گرفیتن در معرض نور خورشید قادر است ویتامین Dمورد نیاز خود را کسب کند.اگر نمی توانید ساعات طولانی را به حمام آفیتاب اختصاص دهید می توانید با مصرف ماهی در طی روز این کمبود را برطرف کنید. به طور مثال مصرف سه ونیم اونس ماهی در طی روز می تواند تا 90 درصد نیاز ما را به این ویتامین برطرف سازد.

مترجم: داود جعفری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *