پروتئین بار خانگی

پروتئین بار خانگی

- in تغذیه
3824
۱
blueberry-bliss-bar_blog-2

پروتئین بار ها جایگزین بسیار مناسبی برای میان وعده ها و وعده ماقبل تمرین به شمار می آیند که به شما کمک می کنند انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه و تمرین با وزنه را به راحتی تامین کنید.اما خرید این محصولات از فروشگاه ها و داروخانه ها اصل به صرفه نیست و قالبا قیمت این محصولات بسیار گران است و شما را از خریدشان منصرف می کند،

شاید دلیل دیگر عدم خرید این محصولات استفاده بیش از حد از شیرین کننده هایی همچون قند باشد که کالری حاصل از مصرف آنها را بسیار بالا می برد که در اغلب اوقات این کالری مازاد برای ما مشکل ساز می شود.اما ما راه حلی برای این مشکل داریم،بله تهیه پروتئین بار در خانه. که هم مقرون به صرفه و هم کالری کنترل شده داشته و به سفارش شخص شما ساخته می شود.

شما می توانید بعد از آماده شدن پروتئین بار-ها، آن ها را به تکه های کوچکی تقسیم کرد و در بسته های نایلونی در یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید و یا با فیریز کردن آنها زمان نگهداری را به ۱ الی ۲ ماه افزایش دهید.

مواد لازم:

*سه و نیم فنجان جو پرک

*یک و نیم فنجان پودر شیر

*یک قاشق غذاخوری ادویه پای سیب(اختیاری))

*یک فنجان شربت(با طعم دلخواه)

*دو پیمانه پودر پروتئین

*یک عدد تخم مرغ

*یک قاشق چای خوری پودر وانیل

*یک فنجان کشمش یا سایر میوه های خشک

*نصف فنجان بادام ، گردو،بادام زمینی خورد شده

*سه فنجان میوه تکه تکه شده یا پوره میوه (موز،پرتغال،سیب یا ….)

طرز تهیه:

قبل از شروع فر را در دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم می کنیم.

در مرحله بعد با استفاده از یک کاسه بزرگ مواد فوق را با هم مخلوط می کنیم، تا به شکل مخلوطی چسبناک و یک دست در آید.حالا با استفاده از کاغذهای روغنی (مخصوص شیرینی پزی) ماده فوق را به قطر نیم الی یک سانت پهن می کنیم و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا آماده شود. پس از گذشت مدت زمان فوق پروتئین بار را از فر خارج کرده و در محیط قرار می دهیم تا خنک شود بعد از طی این مراحل می توانیم از پروتئین بار خانگی لذت ببریم.

پروتئین بار گیاهی

مواد لازم :

*دو فنجان جو پرک

*نصف فنجان کره بادام زمینی

*پودر تخم مرغ برابر با ۴ عدد تخم مرغ

*پنج پیمانه پروتئین سویا

*نصف فنجان شیر سویا یا بادام

طرز تهیه:

پودر تخم مرغ را با توجه به نکات درج شده بر روی بسته بندی با آب مخلوط می کنیم. بعد کره بادام زمینی را می افزاییم و بعد پودر پروتئین سویا را افزوده و در آخر شیر سویا و جو پرک را اضافه می کنیم تامخلوط چسبنده ای حاصل شود. خمیر تهیه شده را در ماهی تابه یا ظرف پیرکس پهن می کنیم و در یخچال می گذاریم تا کاملا سرد و سفت شود و بعد به اندازه های دلخواه تقسیم کرده و در یخچال نگه داری می کنیم تا در زمان نیاز مصرف کنیم.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. سلام.بسیار عالی و مفید.یه راهاکار عالی برا اون دسته از افرادی که نمیخان از مکمل استفاده کنن

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

نکاتی برای ریکاوری بعد از تمرین

تک اندام : هنگامی که بحث رسیدن به