چرا بدنسازی؟

چرا بدنسازی؟

- in مقالات ورزشی
2248
۱
چرا بدنسازی؟چرا بدنسازی؟

تک اندام : بدنسازی تنها یک فعالیت ورزشی نیست! بدنسازی ورزشی است که شما را قادر می سازد، به اندامی متناسب و ایده آل دست یابید،همچنین با انجام تمرینات منظم علاوه بر ارتقاء سطح سلامتی، می توانید با بیماری ها مبارزه کنید.

وظیفه والدین در قبال نوجوانان:

والدین باید فرزندان خود را به انجام فعالیت های بدنی تشویق کنند،با این عمل در آینده فرزندانشان کمتر دچار لغزش و انحراف شده و به راحتی از پس مشکلات زندگی خود بر خواهند آمد.

منافع بدنسازی:

۱-نظم و انضباط: با شروع تمرینات بدنسازی روحیه نظم و انضباط در نوجوانان شکل می گیرد،آنها در می یابند که برای کسب موفقیت باید به اصول نظم و انضباط پایبند بمانند و بدون نظم و انضباط هرگز نمی تواند به اهداف خود دست یابند.

۲-بهداشت وسلامتی : انجام تمرینات بدنسازی به صورت منظم باعث رشد و تکامل عضلات بدن در سنین نوجوانی می شود.

۳-اعتماد به نفس: کسب موفقیت در تمرینات و دستیابی به اندامی متناسب، باعث ارتقاء مثبت اندیشی و اعتماد به نفس در ورزش و دیگر بخش های زندگی اجتماعی فرد می شود

نکته: نوجوانان باید از مصرف هر نوع داروی استروئیدی در این سنین اجتناب کنند،هر چند که برای مصرف آن ها توضیحات قانع کننده ای داشته باشند.دلیل این امر واضح است،نوجوانان در سن رشد قرار دارند و به راحتی بدون استفاده از این داروها می توان به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

بدنسازی و بزرگسالان :

فرقی نمی کند که چه سن و سالی دارید،برای حفظ سلامتی خود باید به تمرینات ورزشی روی بیاورید،حال چه ورزشی بهتر از بدنسازی، که با انجام تمرینات آن می توانید در هر موقعیتی که هستید به موفقیت های فراوانی دست یابید.

منافع بدنسازی:

۱-سلامتی و ارتقاء آن:

فعالیت های روزانه و بسیاری از مسائل استرس زیادی را بر روی بدن و مغز ما اعمال می کنند. بدنسازی یک انتخاب درست است،بلند کردن وزنه )تمرین با وزنه( باعث آزاد شدن “اندروفین” در مغز می شود. اندروفین به عنوان یک ضد درد طبیعی در بدن عمل می کند که ممکن است با مصرف داروهایی خاص این مقدار در بدن افزایش یابد،البته اندروفین به نام های دیگری همچون هورمون “احساس خوب” نیز شهرت دارد

ندروفین بر روی کنترل احساس گرسنگی و تنظیم احساس درد نقش دارد.بر اساس برخی از تحقیقات،خندیدن نیز باعث آزاد شدن اندروفین در مغز می شود.با افزایش مقادیر اندروفین در مغز،بدن ما قادر خواهد بود مخرب ترین هورمون، که کورتیزول نام دارد را سرکوب کند و علاوه بر آن با افزایش مقادیر آنتی بادی ها در خون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما می شود.

۲-خواب عمیق:تمرین با وزنه باعث سریع تر رفتن به خواب می شود.خواب خوب وعمیق ظرفیت تحمل استرس روزانه را افزایش می دهد.

۳-ظاهر خوب و اندام متناسب:با افزایش سن متابولیسم(سوخت و ساز) بدن کاهش می یابد، در این سنین کالری که از رژیم غذایی کسب می شود به علت افت متابولیسم به جای سوختن به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می شود.

برای حفظ ظاهر خوب و اندامی متناسب باید این کالری مازاد حاصل از مواد غذایی سوزانده شود.تمرینات بدنسازی با سوزاندن این کالری مازاد بر بافت عضلانی افزوده و بافت چربی انباشته شده در بدن را کاهش می دهد. البته کالری سوزی تنها به زمان تمرین محدود نمی شود،تمرینات بدنسازی به قدری بر روی عضات بدن تاثیر می گذارند که پس از گذشت ساعتها و در زمان استراحت نیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. ۴-اعتماد به نفس:مهم نیست که چند سال از عمر خود را سپری کرده اید،مهم اینست که شما هنوز هم به اعتماد به نفس و تفکر مثبت نیاز دارید.با دستیابی به اندامی متناسب و ایده آل همگان را شگفت زده کنید از توجه اطرافیان به خود نهایت لذت را ببرید.

۵-هورمون های بدن:بدنسازی علاوه بر منافع فوق باعث افزایش طبیعی ترشح تستوسترون در بدن می شود.با افزایش هورمون تستوسترون ما می توانیم به رشد و توسعه عضلات سرعت بدهیم.تحقیقات زیادی در مورد تاثیر ورزش بر روی هورمون های بدن صورت گرفته است،نتایج این تحقیقات این امر را به اثبات رسانده است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که انجام تمرینات قدرتی برای هر دو گروه آقایان و بانوان موثر است،از جمله این تمرینات می توان به اسکوات،پرس سینه هالتر،ددلیفت و… اشاره کرد.

آیا دلایل فوق برای شما کافی نیست؟

اگر با مطالعه این مقاله انگیزه لازم برای تغییر و تحول در زندگی ورزشی خود را کسب کرده اید، همین امروز تمرینات خود را آغاز کنید،به راهنمایی و توصیه های بیشتری نیاز دارید می توانید به سایت، و مجله های علم و عضله سر بزنید و در کنار آن از توصیه های بدنسازان با تجربه و مربیان مجرب بهره بگیرید تا بتوانید شروع موفقی را در این رشته ورزشی داشته باشید. در سالن بدنسازی منتظر شما هستیم!

نویسنده: داود جعفری

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. چرا میگن افرادی که قد کوتاهی دارن اگه برن بدن سازی بیشتر قدشون کوتاه میشه؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۱۰ اشتباه در تمرینات بدنسازی بانوان

دلایل خوبی‌ برای توجه مردم به مجلات فیتنس