با تمرینات کلیستنیکس بیشتر آشنا شوید + برنامه تمرینی

با تمرینات کلیستنیکس بیشتر آشنا شوید + برنامه تمرینی

- in مقالات ورزشی
3942
۱
با تمرینات کلیستنیکس بیشتر آشنا شوید + برنامه تمرینیبا تمرینات کلیستنیکس بیشتر آشنا شوید + برنامه تمرینی

تک اندام : کلیستنیکس ورزش طراحی شده بوسیله وزن بدن می باشد که باعث افزایش قدرت ،مقاومت عضلانی ، انعطاف پذیری و افزایش استقامت عضلانی می شود.این اسم برگرفته از دو واژه یونانی Kalos   به معنای زیبایی و sthenos به معنای قدرت می باشد. کلیستنیکس بدون هر گونه وسیله و تجهیزات می باشد و تمرینات آن بر پایه استفاده از وزن بدن می باشد.این ورزش محدود به افراد ورزشکار یا کسانی که سابقه ورزشی دارند نمی باشد و هر کس در هر مکانی و بدون هیچ گونه تجهیزات و و سیله خاصی قادر به انجام آن می باشد.

تمرینات کلیستنیکس مانند شنا (پوش آپ)،بارفیکس،اسکوات،تمرینات شکم و …در هر مکانی امکان پذیر است.

این بدان معناست که شما هیچ موقع به خاطر نداشتن تجهیزات یا دور بودن از باشگاه یا نداشتن امکانات از ورزش دور نخواهید بود !همچنین شما می توانید این ورزش را با توجه به وضعیت فیزیکی و توان خودتان به سرعت انجام داده و از یک حرکت به حرکت بعدی بروید و یا این که به آرامی تمرین خود را انجام داده و به افزایش توان و قابلیت های خود برسید .

تمرینات کلیستنیکس به شما آموزش می دهد چگونه استاد بدن خودتان شوید!و هماهنگی ، تعادل و آگاهی از بدنتان و ضعف و قدرت هایتان را به شما نشان می دهد.برخلاف استفاده از دستگاه های مختلف بدنسازی که حرکات شما را کنترل می کنند در ورزش کلیستنیکس شما اعضا و وزن بدنتان را خودتان کنترل می کنید این مزیت باعث افزایش عملکرد بدن در موقعیت های مختلف  می شود . قابلیت افزایش سختی و آسانی در تمرینات این ورزش با توجه به فیزیک بدن و آمادگی جسمانی شخص تمرین کننده به راحتی امکان پذیر است ،به طور مثال برای انجام حرکت شنا با افزایش زاویه بدن با زمین می توان این حرکت را آسان تر نمود و به آسان ترین شکل حرکت شنا یعنی شنای ایستاده و با استفاده از دیوار رسید.هیچ گونه وسیله کمکی احتیاج نیست!

فقط کافی است موقعیت بدنی خود را تغییر دهید تا به فشار و تمرین مورد نظر خودتان برسید.تمرینات اگر به درستی انجام شود فشار کمی به مفاصل وارد می کند و اگر به صورت غیر اصولی انجام شود ممکن است باعث آسیب های جدی به مفاصل شود.اگر در هر ناحیه از بدن و مفاصل خود آسیب دیدگی قدیمی دارید با استفاده از تمرینات

این ورزش می توانید به صورت پله پله باعث کاهش این دردها و بهبود عملکرد آن ها شوید.بسیاری از ورزش کاران رزمی و نظامی با استفاده از تمرینات کلیستنیکس سطح آمادگی جسمانی خود را بالا می برند و قدرت و انعطاف پذیری خود را با استفاده از این ورزش افزایش می دهند.هنگامی که به ورزش های با وزن بدن و کلیستنیکس روی می آورید یک دنیای شگفت انگیز از تمرین را مشاهده می کنید که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.هنرمندان و ورزش کاران زیادی با استفاده ار تمرینات این ورزش سطح توانایی خودشان را افزایش داده اند مانند : بروسلی ،محمد علی کلی ،…همچنین نیرو های نظامی در برخی کشور های دنیا مانند انگلیس و آمریکا برای افزایش توان نظامیان از این ورزش استفاده می کنند.با اضافه کردن ورزش های هوازی و رژیم غذایی مناسب می توانید به شکل فوق العاده ای از بدن خودتان بوسیله تمرینات کلیستنیکس برسید.

حال ممکن است بپرسید چگونه و ازکجا این ورزش را شروع کنیم؟!

زیبایی ورزش کلیستنیکس به تمرینات فوق العاده آن بدون هیچ وسیله و مکان خاص است،شما می توانید هر مکانی ،هر زمانی روتین ها و تمرینات این ورزش را انجام بدهید.این فوق العاده نیست؟!

مانند هر اتفاقی در زندگی شخصیتان که برای پیشرفت از کار های کوچک و کم شروع می کنید در این ورزش هم باید با صبر و حوصله حرکات پایه و اساس این ورزش را انجام بدهید تا به مرور زمان و با تمرینات بیشتر به مراحل بعدی و پیشرفته تر برسید .به هیچ عنوان عجله نکنید و نا امید نشوید.

برنامه کلیستنیکس برای کسانی که می خواهند این ورزش را شروع کنند:

برنامه زیر در ۵ حرکت پایه با ۱ دقیقه استراحت بین هر تکرار و ۳ دقیقه استراحت بعد از  هر سایکل انجام می شود :
calisthenics-Plan

نویسنده : علی قنادی

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. این تمریناتو از ابتدای بدنسازی میشه شروع کرد یا باید قبلش تمرین کرده باشیم؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

وعده های غذایی قبل خواب

افراد بی‌ تجربه ای که رژیم میگیرند معمولا بر این