چهارشنبه, آبان 23, 1397
حرکات تمرینی

پشت پا روسی یا پشت پا با وزن بدن

550بازدید

Russian leg curl

حرکتی حرفه ای با ریسک آسیب بسیار بالا بخصوص در مبتدیان
در صورت نداشتن هماهنگی دقیق بین عصب و عضله ، خدایی ناکرده باعث کشیدگی و یا حتی پارگی همسترینگ (پشت ران) می شود
.
عضله اصلی در این حرکت
عضله همسترینگ (پشت ران)
Hamstring muscle می باشد و در درجات بعدی نیز عضله سرینی بزرگ Gluteus maximus muscle و عضله راست کننده ستون مهره ها Erector spinae muscle به عنوان عضلات یاری کننده درگیر می شوند
.
پیشنهاد
اگر سابقه تمرینی شما کمتر از دوسال است به هیچ عنوان این حرکت را اجرا نکنید (البته اگر برای سلامتی تان ارزش قائل هستید)
.

و
افراد با سابقه تمرینی بالای دوسال اگر مایل به اجرای این حرکت بودید ابتدا عضلات مربوطه را با حرکات کششی دینامیک گرم و آماده نمایید و همچنین مثل ایشان یک جسم نرم زیر زانو هایتان قرار دهید تا فشار مخرب روی زانو ها کاهش یابد

Leave a Response