موقع اسکوات زدن زانوبند را ببندیم یا نه؟

موقع اسکوات زدن زانوبند را ببندیم یا نه؟

- in پزشكي ورزشي
3508
۰

 

http://upload.tehran98.com/images/ur3lssqv071npbm64h1.png

بعضی از ورزشکاران هنگام اسکوات رفتن زانوبند را می بندند و بعضی ها بدون زانوبند این حرکت را اجرا می کنند . با اینکه هنگام بستن زانوبند کمی قدرت ما بیشتر می شود سوال اینجاست که این کار علمی است و این افزایش قدرت خوب است یا خیر ؟
همیشه درباره چنین موضوعاتی بحث زیاد بوده و به نظر می رسد هیچ وقت پایانی هم برایش نیست . حال به آخرین تحقیقات انجام گرفته در این زمینه توجه کنید .

بدنسازان و پاورلیفترها اغلب زانوهای خود را با باندهای کشی حین اسکوات های فوق سنگین می بندند . در تئوری ، این کار باعث محافظت از زانو از اعمال استراس زیاد روی زانوها می شود اما تا امروز هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که از این ماجرا دفاع کند . البته منظور ما حرفه ای هایی هستند که سنگین کار می کنند و گاهی در باشکاها ورزشکاران مبتدی هم این کار را انجام می دهند که باید عرض کنیم بهتر است تا کمی وزنه را سبکتر نمایند تا علاوه بر تقویت عضلات ، مفاصل و تاندون ها هم تقویت شوند . پس بحث ما درباره ورزشکارانی است که سابقه طولانی در تمرین دارند.

محققان از انگلستان از افرادی تحت آزمون خواستند که حین انجام اسکوات با ۸۰ درصد وزنه زانوهای خود را بانداژ کنند و هدف این بود که تاثیر آن را روی بیومکانیک اسکوات بررسی کنند و تفاوت آن را با زمانی که بانداژ نیست را مقایسه کنند .

یافته ها حاکی از آن بود که استفاده از زانوبند به شکل قابل توجهی تولید نیرو در اسکوات را بهبود می دهد به ویژه در مرحله پایین رفتن . باند ها روی بیومکانیک اسکوات تاثیر دارند به طوری که حرکت مفصل لگن را محدود می کنند و آن را وادار می کنند که حالتش صاف بماند در حالی که باعث خم شدن بیشتری از زانوها می شود .

نتیجه این امر چنین معلوم شد : زانوبند باعث می شود یک منفعت بیومکانیکی به وجود آید که به وسیله انرژی کشسانی جدید می آید و درفاز پایین رفتن تولید می شود درست شبه زمانی که شما یک فنر را پرس می کنید ، در آن انرژی ذخیره می شود و پس از آن انرژی را آزاد می کند . تحقیق مذکور ۲ نکته مثبت را نشان داد :

۱- بستن زانوها باعث تغییر تکنیک اسکوات می شود و این تغییر به حدی کافی است که روی توسعه پایین تنه اثر مخرب بگذارد

۲- ترکیب تغییر حالت بدن و محدودیت فیزیکی در ناحیه پشت زانو می تواند استرس بیشتری روی مفصل زانو ایجاد می کند

کاربد این عمل نیز بدین صورت است :زمانی که هدف تان افزایش قدرت پایین تنه است نباید از زانوبند غافل شوید . تکیه به کمک های مصنوعی می تواند حامی خوبی برای مفصل زانو شده و آمادگی آنها برای آسیب را کاهش دهد .

 

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

مزایای ورزش در مورد بیماری افسردگی چیست؟

بهبود عزت نفس یکی از مزایای کلیدی روانی