مقدار مناسب پروتئین برای افراد چاق که قصد چربی سوزی دارند !

مقدار مناسب پروتئین برای افراد چاق که قصد چربی سوزی دارند !

- in پروتئین, کاهش وزن
3048
۱۳

http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/32994.jpg

در بسیاری تحقیقات از این ایده پشتیبانی کرده اند که ورزشکارانی که تحت تمرینات قدرتی و سختی قرار دارند از جمله بدنسازان، نیاز به مصرف ۱,۶ تا ۱,۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن دارند، ولی از آنجایی که رشد عضلانی اولویت اصلی برای بدنسازان بشمار می آید، اغلب مصرف ۲,۲ گرم پروتئین را توصیه می کنیم. و البته ضرری هم برایتان نخواهد داشت. بنابراین حتی اگر مقدار چربی زیادی دارید بازهم به ۲,۲ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن بدن پایبند باشید؛ هر مقدار پروتئین اضافی که مصرف می کنید و بدن به آن نیاز نداشته باشد، بعنوان سوخت مصرف خواهد شد. درواقع اگر می خواهید ذخایر چربی بدن خود را کاهش دهید، حتی توصیه می کنیم مقدار پروتئین دریافتی روزانه را به ۳,۳ گرم به ازای هر کیلو گرم از وزن تان افزایش داده و همزمان اجازه ندهید مقدار کربوهیدرات دریافتی روزانه تان از ۲,۲ گرم بیشتر شود. این تنظیمات می تواند کمک زیادی به سوختن ذخایر چربی تان کند.

تحقیقات نشان داده پایبندی به رژیمی پر پروتئین و کم کربوهیدرات راهی ثابت شده برای چربی سوزی و حفظ عضلات است.

منبع: مجلهMuscle and Fitness

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

13 Comments

  1. با سلام میخاستم بدونم من الان در یک دوره چربی سوزی هستم و در طول این دوره یه مکمل پروتئین۱۰۰درصد استفاده کنم موردی ندارد و چربی سوزیم همچنان پایدار میمونه یا نه توصیه شما چیه برای نهایت موفقیت در چربی سوزی و در عین حال عضله سازی

  2. ایا امینو اسید ۴۰۰تایی الیمپ بایک کراتین الیمپ ویک پمپ ماسل فارم و۵۰ استانازول خوراکی تاثیری روی چربی های بدن داره ومیخواستم بدونم این دوره چه کارایی داره

  3. من ۱۸۲قد و ۱۲۰وزن دارم،ایا میتونم امینو استفاده کنم؟

    1. بله آمینو میتونید مصرف کنید

  4. سلام من بعد از مدتی که ورزش کنار گذاشتم الان که مجداد شروع کردم کلا تخلیه قوا شدم و از نظرقدرتی درحد صفر شدم چه راه حلی دارد که به قدرت قبلی باز گردم و همچنین الان که هم مکمل و غذا خوردن شروع کردم برای چاقی و چربی که مجداد سراغم نیاید چیکار کنم ممنون

  5. سلام من دو روز پیش سوال خودم رو مطرح کردم ولی جوابی ندادید ممنون میشم جواب من رو هرچه سریعتر بدید با تشکر از شما

  6. سلام من ۱۹۰ سانت قدمه و الان ۱۰۷ کیلو شدم درحالیکه دنبال کم کردن وزن بودم الان پنج ماه هست تمرین میکنم و یک ماهه که وزنم از ۱۰۳ اومده بالا و دارم پروتین کازیین ،۲۲۲۲، گلوتامین و یک قرص ابی رنگ به اسم کور میخورم که روش نوشته انابولیک راکتور!!! خودم احساس میکنم برا پروتیین یا ۲۲۲۲ باشه لطفا نظرتونو بگید و راه حل؟ایا همینطوره ؟

    1. باید رژیم بگیری و هوازی کار کنی در کنارش این مکمل هارو مصرف کنی

  7. سلام
    من ۲۱ سالمه با وزن ۱۱۰ کیلو، چربی دور شکم دارم ولی چون قبلا بدنسازی کار میکردم بدنم لش نیست.
    الان دوباره چند وقتیه شروع کردم به تمرین
    میخوام بدنم رو بالا بیارم
    اینو هم بگم بدنم استعداد چاقی داره.
    روزانه ۱ تا ۲ ساعت پیاده روی و دو میرم
    و ۱٫۵ تا ۲ ساعت هم تمرین بدنسازی دارم.
    میترسم عضلاتم تحلیل بره .
    برای حفظ عضلات و بالا آوردنش چی توصیه میکنید؟؟

    1. شما هم زیاد تمرین میکنید و هم زیاد پیاده روی باید تغذیه خوبی داشته باشی همراه مکمل ها روزی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تمرین با قدرت و شدت زیاد هوازی هم نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه

  8. سلام وزن: ۹۵ قد: ۱۷۸ سن: ۱۶ مدت تمرین: سه ماه با شش ماه سابقه ی قبلی میخواستم بدونم پروتئین وی برای من که وزنم زیاد هست توصیه میشود یا نه

    1. سلام.
      پروتئین حجم میده شما باید کاهش وزن داشته باشید.
      چربی سوزی کنید

  9. قدم ۱۸۴سانت وزن ۹۲ کیلو و سن ۲۰
    خواستم بدونم من قبلا ۱۱۶ وزنم بود چرا بعد از این دوره چربی سوزی بدنم خصوصا ناحیه شکمم خیلی شل شده و راه درمانش چیست خواهش میکنم کمکم کنید دارم از ورزش کردن ناامید میشم ؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

مزایای ورزش در مورد بیماری افسردگی چیست؟

بهبود عزت نفس یکی از مزایای کلیدی روانی