سایت بدنسازی پرورش اندام و بدنسازی

تغذیه مکمل ها داروهااخبار روز پرورش اندام ورزش بانوان

دانلود کلیپ بدنسازی و آموزش حرکات تصویری بدنسازی

بزرگترین سایت بدنسازی و پرورش اندام در ایران



تبلیغات تک اندام

فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران
وزارت ورزش و جوانان
موسسه خیریه محک

موضوعات تک اندام

لینک دوستان تک اندام

آرشیو تک اندام

آمار تک اندام

  بازدید امروز : 5192
  تعداد مطالب : 697
  تعداد نظرات : 4914
  ورودي گوگل امروز: 892
  ميانگين ارسال : 0.9

آخرین مطالب ارسالی

برترین مطالب ارسالی

آخرین نظرات کاربران

تبلیغات متنی

حمایت از تک اندام

توسعه تک اندام

خدمات افزونتر


تبلیغات متنی شما در این مکان

نام سایت

توضیحات سایت شما


تبلیغات متنی شما در این مکان

نام سایت

توضیحات سایت شما

پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک


pilates 01 300x199  پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک

پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت واستقامت تمام اعضای بدن، عمقی ترین عضلات بدن رامورد هدف قرار می‌دهد. تمرینات پیلاتس، عبارت از تلاش برای تمرکز فکر ودرایت فرد برروی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک می‌کند وآن را توانمندتر ومتعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات ومفاصلی رامورد هدف قرار می‌دهد که درفعالیتهای روزانه درگیر هستند مانند:


 

نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن، تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود پیلاتس حرکات ورزشی را بشکلی آموزش می‌دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی گردد.

کنترولوژی به ایجاد هارمونی یا هماهنگی کامل بین جسم، ذهن و روح انسان اطلاق شده‌است. علم کنترولوژی به فرد می‌آموزد که با مغز و اراده خویش، اختیار کامل جسم را در دست بگیرد. بدین ترتیب که عضلات بدن فرد، از اراده او فرمان ببرند.نام این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام گذاری شده بود که پس از مرگ وی بدلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد.سیستم ورزشی است که در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید روش تمرینی پیلاتس متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

Mullumbimby Pilates1 300x225  پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک

فواید ذکر شده برای انجام حرکات پیلاتس

۱-  به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک می کند.

۲- آگاهی بیشتری راجع به بدن مان، به ما می دهد.

۳- عضلات را قوی و طول عضلات را زیاد می کند.

۴- عضلات شکم را تقویت می کند.

۵- فکر و جسم هر دو با هم کار می کنند.

۶-  استرس  را کم می کند و انرژی را افزایش می دهد.

۷- شکم و کمر را خوش فرم می کند.

۸- پس از جراحی و یا صدمه دیدن، بهبودی را سرعت می بخشد.

۹- حرکات مفاصل را افزایش می دهد.

۱۰-گردش خون را تسهیل می کند.

۱۱-درد مفاصل و درد پشت را آرام می کند.

۱۲-یک ورزش بسیار خوب برای داشتن اندامی مناسب می باشد.

۱۳-با این ورزش، احساس بهتری می کنید.

۱۴-به زنان شیرده کمک می کند تا زودتر به وزن قبل از بارداری شان برسند.

۱۵-یک ورزش ملایم می باشد و به شما روحیه می دهد.

۱۶-با انجام صحیح تنفس ، اکسیژن به بدن می رساند و عضلات شکم را سفت می کند.

فواید پیلاتس برای مردان

11 300x208  پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک

هم مردان و هم زنان به ورزش نیاز دارند. عضلات پاهای مردان سفت و قسمت لگن آنها کوچک تر از زنان می باشد.

به چند نمونه از فواید پیلاتس برای مردان اشاره می کنم:

۱-  همانطور که می دانیم، چربی بدن مردان کم می باشد. چربی بدن مردان بیشتر در شکم آنها جمع می گردد که آنها را مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کند. از این لحاظ، پیلاتس باعث کاهش مقدار چربی شکم می شود.

۲-  مردان وزنه بردار، انعطاف پذیری مناسب را برای انجام کارها ندارند. اما با پیلاتس می توانند، انعطاف پذیری عضلات را افزایش دهند.

۳-  پیلاتس، هم برای زنان و هم برای مردان مفید است. زندگی زناشویی بهتری را با پیلاتس می توانید تجربه کنید.

۴- پیلاتس، مرکز بدن را تقویت می کند و به زنان و مردان کمک می کند تا بتوانند وضعیت ایستادن و نشستن خود را بهتر کنند.

 ۵- اگر شما از اندام خود ناراضی هستید، یا اندام تان خشک شده است، پیلاتس می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. پیلاتس با عضلات شما کار می کند و آنها را کنترل می نماید و استقامت و هماهنگی بین عضلات برقرار می کند.

ایروبیک ( هوازی )

aerobics 300x224  پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک

ولی ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل ۱۲ دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی) است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد. ین که چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اختصاص دهید بستگی به هدف، برنامه ریزی و شرایط جسمی شما دارد، اما ۱۰ تا ۶۰ دقیقه، زمان قابل قبولی است. اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدن تان و همچنین سوزاندن چربی ها باشد و در شرایط مساعدی هم باشید، می توانید مدت بیشتری ورزش کنید. شاید در این صورت چیزی حدود ۳۰، ۴۰ یا ۶۰ دقیقه هم به شما توصیه می شود . و در کل ایروبیک برای چربی سوزی و کم کردن وزن بهتر است .

نمونه هایی از ورزش ایروبیک

aerobics1 300x195  پیلاتس چیست و فرق آن با ایروبیک

 استپ ، پیاده روی، دویدن، شنا ، دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت وتنیس.

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شوند که البته به هدف و شرایط جسمی فرد، سوابق بیماری و وضعیت جسمانی او نیز بستگی دارد.

در موارد زیر باید احتیاط کنید :

فعالیت های ورزشی زیادی انجام می دهید؛ اضافه وزن دارید؛ سابقه مصدومیت های طولانی دارید؛ یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران و کمر رنج می برید.

شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیست ها بیاموزید.

موفق باشید

منبع : سایت اسماعیل جعفرپور

نویسنده: mostafa
مشاوره بدنسازی
شماره تماس: 09360390844


− هشت = 1


TakAndam.Ir
TakAndam.Ir