نکات تغذیه ای قبل و بعد تمرین

نکات تغذیه ای قبل و بعد تمرین

- in تغذیه
408
۲
Fruits & Veggies
تک اندام : برای شما این اتفاق افتاده که یک روز در تمرین شاداب و پر از انرژی هستید تمرین عالی پشت سر میگذارید با پمپاژ و دم عضلانی خوب و یک روز هم بی حال و بی حوصله هستید تمرین بی کیفیت و یا ناراضی کننده ای انجام میدهید دلیل این امر بسیار است ممکن است استراحت کردن و ریکاوری نامناسب و یا تغذیه نامناسب و خیلی عوامل دیگر در آن دخیل باشند ما در این بخش از تک اندام قصد داریم  یکی از نکات ساده و مهم این قضیه را به شما گوشزد کنیم

– غذاهائی که طبع سرد دارند قبل از تمرین صرف نشود (بد از تمرین صرف شود)

– غذاهائی که طبع گرم دارن حتما قبل از تمرین صرف شود.

حتما می‌پرسید چرا ؟ دلیل اینجاست که غذاهای طبع سرد به خصوص (ماهی‌ و لبنیات) اگر قبل از تمرین خورده شود باعث خستگی‌، خوابی‌، کرخی ، تنبلی میشود و شما نمیتوانید از تمرین لذت و استفاده کامل ببرید یا به زبان ساده‌تر هنگام تمرین هیچ احساسی در ماهیچها یا پمپ ندارید. ولی‌ با خوردن غذاهای طبع گرم درست بر عکس قضیه است (تمرینی جذاب، لذت بخش و احساس در ماهیچه همراه با پمپ را داراست)

–  افزایش وزن همراه با ماهیچه : برای این دسته از افراد توصیه میشود که غذاهایی با کربوهیدرات بالا و پروتئین متوسط صرف شود.-  بدنی خشک با توده عضلانی(ماهیچه ای) : برای این دسته از افراد توصیه میشود که غذاهایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات متوسط صرف شود.-  بدنی فیت بدون چربی‌ : برای این دست از افراد توصیه می‌شه که غذاهائی با پروتئین بالا و کربوهیدرات خیلی‌ کم صرف شود.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

2 Comments

  1. Pingback: پیشنهاد بیت الله عباسپور برای بهبود کیفیت مسابقات

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

نکاتی کلیدی برای تمرینات بدنسازی بانوان

بسیاری از خانم ها در تمرینات ورزشی و