مقابله با STOP کردن بدن

مقابله با STOP کردن بدن

- in حرکات تمرینی
4618
۳
musclee

تک اندام : گاهی اوقات علی رغم همه تلاش های بجا و منظم نتیجه گیری از تمرین و رژیم  دچار STOP  می شوید و این شاید هیچ ربطی به کم کاری شما نداشته باشد . رشد یک پیشرفت خطی نیست ، بلکه یک نمودار منحنی است . وقتی به ایست می رسید می توانید با انجام برخی اقدامات مجدد به مسیر پیشرفت بازگردید. آرمون ادیبی بدنساز ۲۹ ساله که با وزن حدود ۱۰۰ کیلوگرم مسابقه می دهد در این مقاله برخی از این راهکارها را معرفی می کند.

درک

وقتی که در رشد و پشرفت دچار مشکلی شدید ، نباید ترس وجودتان را بگیرد . این هم بخشی از بازی است. هیچ کس نمی تواند مدام و بی وقفه رشد کند. همه نمی توانند به ۱۰۸ کیلو کات تبدیل شوند . هیچ دلیلی ندارد که بخواهید خود را به حالت فراخستگی برسانید.

یک قدم به عقب

به صورت غریزی بعضی از بدنسازان وقتی با توقف رشد مواجه می شوند ، شروع می کنند به تمرین دادن بدن یا عضله به میزان بیشتر غافل از اینکه این اقدام می تواند رشد را نابود نماید.

من در این مواقع شروع می کنم به تمرین کردن با جلسات کمتر و کلی هم سایز عضلانی بدست می آورم. گاهی اوقات فقط لازم است که یک گام به عقب بردارید و بدن خودش جواب خواهد داد.

ریلکس

سعی کنید به بهترین های خود نگاه کنید ، حتی اگر عاشق تمرین و غذای سالم هستید باز هم ممکن است به سختی بیافتید. در هرحال اگر دچار توقف در نتیجه گیری شدید بهترن کار می تواند این باشد که کمی عقب نشینی کنید. گاهی اوقات بدن واقاً خسته است ، بنابراین سعی کنید چند روز به خودتان استراحت دهید و ریلکس کنید و شاید بتوانید یک وعده غذایی غیر رژیمی بخورید و به بدن اجازه دهید ریکاوری شود.

محاصره و حمله

بدون شک حرکات تمرین چند مفصلی و سنگین برای عضله سازی بهترین انتخاب ها هستند ، اما اوقاتی وجود دارد که نیاز است مقداری از اصول فاصله بگیرید و برای یک عضله که رشدش به صفر رسید کار دیگری انجام دهید.

من معمولاً به اصول و حرکات اصلی تعهد دارم و مثلاً برای جلوبازوهای خود حرکت جلوبازو هالتر را می زنم. اما وقتی که شروع کردم به استفاده بیشتر از حرکات تک مفصلی ، حرکات تک دست و ترکیب سوپرست و تری ست ، عضلاتم رشد کردند.

بی برنامه

آیا برنامه خوبی دارید؟ عالی است آن را پاره کنید ! و داخل سطل آشغال بیاندازید و بجای آن که در لحظه تولید کردن را بیاموزید . من هرگز برای بازوهایم یک برنامه مشخص نداشته ام. اولویت حرکات را عوض کنید ، گاهی اوقات سوپرست می زنم گاهی روش تری ست را انتخاب میکنم یا یک جلسه تمرین ۱۵ دقیقه ای انجام می دهم که خیلی پر شدت است. زمان کمتری را در باشگاه صرف می کنم و سپس می روم چیزی بخورم تا رشد کنم.

تغیر دائم

اگر روش تان از بازدهی ایستاد ، ساده ترین راه معمولاً این است که فقط آن را تغییر دهید. برای امتحان کردن روش های جدید ترس نداشته باشید. شما در حال حاضر چه بخواهید چه نخواهید در مخمصه افتاده اید بنابراین چیزی باعث خراب شدن اوضاع نخوتهد شد.

جزئیات در رژیم

گاهی اوقات که نمی توانید هیچ جزئیات جدیدی به بدن خود اضافه کنید ، ممکن است حس کنید باید برنامه تمرین را عوض کنید ، اما برای جزئیات کار ، معمولاً باید رژیم غذایی خود را عوض کنید. برای آنکه بدن تان بسیار کات شود ، لازم است که غذاهای حاوی پروتئین بالا را میل کنید.

کربوهیدرات بالا

آیا بدن تان صاف دیده می شود؟ نباید فکر کنید رژیم کم کربوهیدرات فقط چربی می سوزاند و آب کم می کند. اکثر مردم در رژیم چربی سوزی مصرف کربوهیدرات را کم می کنند و تمرینات هوازی را نیز اضافه می کنند.

اما در یک مسابقه برایم این اتفاق رخ داد یعنی بدنم بدون برجستگی شد و صاف بود و بعد از آن برای مدتی کربوهیدرات را افزایش دادم. بعضی ها وقتی رژیم هستند به اندازه کافی کربوهیدرات نمی خورند و اگر بخواهید این کار را برای مدتی طولانی انجام دهید در نهایت بدن تان شکلی صاف و آبدار پیدا خواهد کرد.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

3 Comments

  1. ممنون.
    .
    .
    من در عرض ۲ ماه ۱۰ کیلو وزن با عضله اضافه کردیم،ولی الان تقریبا در این شرایط هستم.

    1. ازچه مکملی استفاده کردی؟!

  2. خالو ما بدجور استپمواکه مثه گدول تمریناکنیم ولی فویده شا نی
    خالو جواو ما بده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

نکاتی کلیدی برای تمرینات بدنسازی بانوان

بسیاری از خانم ها در تمرینات ورزشی و