5924 3351 026 7/24 پشتیبانی آنلاین

http://www.locopoc.com/PortalData/Subsystems/Locopoc/LocoAd/Images/Original/119809129223_8609270699_L600.jpg

قبل از همه چیز، لطفاً به جنبه درمانی کاهش وزن بیندیشید تا جنبه زیبایی. (چاقی علت حدود 58 % بیماری دیابت، 21% بیماری ایسکمیک قلب، 4تا 8 % سرطان‌ها است و بیش از 10% مرگ‌ها را توجیه می‌کند.)

· بدن برای سوخت و ساز طبیعی احتیاج به همه گروه‌های غذایی دارد، هیچ کدام از گروه‌هایی غذایی را حذف نکنید حتی گروه روغن‌ها.

· اگر شما پدر یا مادری هستید که از چاقی رنج می‌برد، لطفاً کودک خود را از ابتلا به چاقی حفاظت کنید زیرا که کودک چاق در آینده بزرگسال چاقی خواهد شد.

· درصورتی که تحت درمان چاقی هستید هیچ‌گاه مأیوس نشوید حتی اگر در دوره درمانی خود مقدار وزن کمی را علی‌رغم رعایت کامل برنامه‌غذایی خود، کم ‌کردیده‌اید. حتی اگر 100 گرم کاهش وزن داشتید آن را حفظ کنید.

· هیچ‌گاه وقتی گرسنه هستید برای خرید مواد غذایی از منزل خارج نشوید.

· هیچ‌گاه برای کاهش وزن صبحانه را حذف ننمایید

· هیچ‌گاه برای کاهش وزن آب را حذف ننمایید.

وزن بدن را توده بدون چربی و توده چربی تشکیل می‌دهد.

توده چربی به دو دسشته، یعنی چربی ضروری و چربی ذخیره‌ای تقسیم می‌شود.

چربی ذخیره‌ای در زیر پوست ذخیره می‌شود و همچنین در اطراف ارگان‌های داخلی بدن که سبب حفاظت از آن‌ها در مقابل ضربه نیز می‌شود.

مقدار چربی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است. ولی توده عضلانی در آقایان بیشتر از خانم‌ها می‌باشد. بنابراین آقایان متابولیسم پایه بالاتری داشته ودر رژیم کاهش وزن سریع‌تر از خانم‌ها وزن کم می‌کنند.
چربی در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود. این سلول‌ها در دوران رشد از طریق افزایش تعداد (تکثیر) سبب افزایش اندازه بافت چربی می‌شوند، و در دوران بزرگسالی از طریق افزایش حجم سلول‌ها، اندازه بافت چربی را افزایش می‌دهند. بنابراین باید از زمان کودکانی با نگاه پیشگیرانه به چاقی بنگریم و از تکثیر سلول‌های چربی با دریافت کالری مناسب و فعالیت بدنی، جلوگیری نماییم، زیرا با کاهش وزن شاید حجم سلول‌ها کم شود ولی از تعداد سلول‌ های چربی کاسته نمی‌شود

About the author

09304144679
tak.amdam@yahoo.com

ارسال نظر