چه غذاهایی باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون می‌شوند

چه غذاهایی باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون می‌شوند

- in هورمون ها
10839
۰

http://www.bbszene.de/images/2009/1795/alpha_pharma_testobolin.jpg

تولید تستوسترون در بدن به مقدار ویتامین B و روی بستگی دارد. ویتامین B در واقع از رده ویتامین های مختلف، از جمله ویتامین های B1، B6، B12، نیاسین و اسید فولیک می‌باشد. غذاهای سرشار از ویتامین B عبارتند از غلات سبوس دار، ماهی، غذاهای دریایی(صدف، خرچنگ ، ماهی)، گوشت، تخم مرغ، آواکادو، لوبیا، نخود فرنگی، محصولات لبنی و سبزیجات برگ سبز می باشد. برای روی، صدف خام، یکی از بهترین منابع غذایی، ارائه حدود تقریبا ۷۷ میلی گرم روی در هر وعده می‌باشد. غذاهای شامل گوشت ، بیشترحبوبات، آجیل و شیر سرشار از روی می‌باشند.همچنین ممکن است برخی از غلات صبحانه با روی غنی شوند.

اگر شما در حال تلاش برای افزایش تولید تستوسترون بدن از طریق رژیم غذایی هستید باید از غذاهای خاص اجتناب کنید. برای مثال، خوردن پروتئین بیش از حد می تواند مقدار تستوسترون دفع شده در ادرار را افزایش دهد. در واقع مصرف پروتئین، در حدود ۰٫۸ تا ۱ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن مناسب می‌باشد. علاوه بر این، مصرف مقادیر بیش از حد چربی و فیبر و همچنین مصرف بیش از اندازه الکل منجر به کاهش تستسترون می‌شود.

ویتامین B کمپلکس شامل اسید فولیک، ویتامین B5، ویتامین B6 و ویتامین B12 دربرگیرنده مواد مغذی مهم در متابولیسم پروتئین و چربی برای تولید هورمون تستسترون می‌باشد. غذاهای حاوی این ویتامین ها آووکادو، تخم مرغ، ماهی و جوانه گندم می‌باشند.

افزایش مواد معدنی روی در رژیم غذایی افزایش سطح تستوسترون و تولید اسپرم را در بدن سبب می‌شود. مکمل روی در برنامه غذایی روزانه با توجه به دوز بر روی برچسب غذاهایی مانند صدف، میگو هستند .

مصرف ۵۰۰ میلی گرم از روغن ماهی یک یا دو بار در هر روز، توصیه می شود. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی است که کمک به گلوبولین متصل شونده به هورمون جن.سی و کاهش SHBG می‌کند. SHBG پروتئین است در خون که کاهش هورمون تستسترون را سبب می‌شود.

ورزش منظم، مانند آموزش مقاومت، بلند کردن وزنه و استقامت در حال اجرا باعث افزایش سطح تستوسترون می‌شود. کاهش چربی بدن به کاهش استروژن و افزایش تولید هورمون تستوسترون در مردان کمک می کند. به عنوان مثال فعالیت بدنی حدود بیست دقیقه ، چهار بار در هفته می تواند تولید هورمون تستسترون را بهبود بخشد.

مصرف غذاهایی همچون تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، سبزیجات چلیپاءی، جوانه یونجه، سیب و آناناس تولید تستوسترون را در بدن افزایش می دهد.

غذاهای چرب اشباع شده، شیرین و فرآوری شده را از رژیم غذایی خود کاهش دهیم. این غذاها با کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن، منجر به کم شدن میل جن.سی، از دست دادن توده عضلانی و عوارض دیگر می شوند.

چیزهایی که شما نیاز دارید

• B کمپلکس ویتامین مکمل
• مکمل روی
• مکمل روغن ماهی
• برنامه غذایی

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

نکاتی کلیدی برای تمرینات بدنسازی بانوان

بسیاری از خانم ها در تمرینات ورزشی و