5924 3351 026 7/24 پشتیبانی آنلاین
مهدی حاتمی

اولين حضور مهدي حاتمي در رقابت‌هاي حرفه‌اي تجارب ارزشمندي براي او داشت. مهدي حاتمي در فنلاند با 99 کیلوگرم روی صحنه رقابت‌ها رفت و در نهایت به عنوان دوازدهمی دست یافت.

استیل بدنی مهدی حاتمی به شکلی است که خیلی‌ها برای او آینده درخشانی در رقابت‌های حرفه‌ای پیش‌بینی می‌کنند.

او که در تیم ملی ایران با نظر کمیته فنی در اوزان سبک رقابت می‌کرد امسال به فکر رسیدن به وزنی بالاتر از 110 کیلوگرم است تا بتواند در بین حرفه‌ای‌ها جایی برای خود باز کند.

در ادامه گفتگوی بشیر را با مهدی حاتمی می‌خوانید:

* در این رقابت‌ها چند کیلو بودی؟

ـ نزدیک به 100 کیلوگرم.

* 2 هفته پیش از مسابقه 118 کیلوگرم بودی و پیش‌بینی کردید 108 کیلوگرم می‌شوید چرا تا این حد (100 کیلوگرم) پایین آمدی؟

ـ من با تجربه‌ای که از مسابقات آماتوری داشتم، خودم را آماده کردم و بیشتر روی کات بدنم تمرکز کردم تا حجم.

وقتی در باشگاه یا در کنگره کنار دیگر رقبا بودم خیلی خوشحال شدم که کات بیشتری نسبت به بقیه دارم اما بعد از مسابقه متوجه شدم که حجم فاکتور مهم‌تری است و کات زیاد باعث شده بود که سایز از دست بدهم. این جریان باعث شد که دید من نسبت به مسابقات عوض شود.

* سطح رقابت‌ها چگونه بود؟

ـ اگر با مسابقات آخری که در سطح آماتوری داده‌ام بخواهم مقایسه کنم باید بگویم کاملاً متفاوت است. حرفه‌ای یک دنیای دیگر است و نباید با آماتوری آن را مقایسه کرد.

سطح این مسابقات خیلی خوب بود و همه آمده بودند که سهمیه حضور در مسترالمپیا را بگیرند.

* از عنوانی که کسب کردی راضی هستی؟ آیا از داوری رضایت داشتی؟

ـ از عنوانم راضی نیستم. در رقابت‌های بعدی باید نتیجه بهتری بگیرم. البته در مورد داوری باید بگویم براساس نظر عباسپور و آقای کماسی در این مسابقه هم باید نتیجه بهتری می‌گرفتم ولی باید قبول کرد که شهرت در رقابت‌های حرفه‌ای خیلی در رأی داوران تأثیرگذار است.

از طرفی من برای حضور در رقابت‌های حرفه‌ای تجربه‌ای نداشتم و این باعث شد در رقابت نتوانم آنطور که باید نمایش خوبی داشته باشم و در مجموع نسبت به داوری اعتراضی ندارم.

* در حال حاضر رژیم داری؟

ـ بله. برای مسابقات حرفه‌ای چک که در شهر پراگ برگزار می‌شود خودم را آماده می‌کنم. این رقابت‌ها نزدیک به 40 روز دیگر برگزار می‌شود و برای مسابقات مسترالمپیا 2014 سهمیه دارد. برای این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌ام و مشکلی برای اعزام ندارم.

* اسپانسر داری؟

ـ بله. شرکت Canadian health Empire تولیدکنندة مکمل‌های غذایی است و همچنین آقای محمد کماسی مدیر برنامه‌های من هستند.

* رقابت با بیت‌الله عباسپور چگونه بود. قهرمانی او را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ـ فوق‌العاده خوب بود و برای من افتخار بود که بیت‌الله قهرمان شد. از این موفقیت خیلی خوشحال شدم. بیت‌الله نه تنها از نظر بدنی بلکه از لحاظ شخصیتی و اخلاق یک الگوی خوب برای من و همه بدنسازان محسوب می‌شود. در این رقابت‌ها عباسپور نقاط ضعف خودش را برطرف کرده بود و با یک بدن فوق‌العاده ظاهر شد.

* نقاط ضعف بدن خودت را در چه عضلاتی می‌بینی؟

ـ من باید وزنم را بالا ببرم این نقطه ضعف اصلی و مهم بدن من است. شان ری هم با من صحبت کرد و از آناتومی من تعریف کرد اما او هم گفت که سایزت باید خیلی بیشتر شود.

* در این رقابت‌ها ارتباط بیشتری با حرفه‌ای‌ها پیدا کردی؟

ـ بله. با خیلی از آنها ارتباط پیدا کردم و بعد از مسابقات پراگ خبرهای زیادی خواهم داشت.

* حرف آخر؟

ـ از مربی خوبم محمود ساوالان خیلی تشکر می‌کنم. همچنین از مدیر برنامه‌هایم آقای کماسی که در فنلاند به من و آقای عباسپور کمک کردند قدردانی می‌کنم. با حضور آقای کماسی بدون هیچ استرسی تمام کارهایم را انجام دادم.

از آقای عباسپور تشکر می‌کنم با وجود اینکه خودش رژیم داشت خیلی به من کمک کرد.

 

About the author

09304144679 tak.amdam@yahoo.com
1 Response
  1. لیلا

    درود بر شما‏‏
    لیلا هست33سال،قد160،وزن56.دوماه‏↳‏
    هست بدنسازی کارمیکنم.بطور حرفه ای کوهنورد‏‏
    هستم.و شنارو هم شروع کردم.بدنسازی روهم‏‏
    به این دلیل شروع کردم که استایلی سفت و ورزشی‏‏
    داشته باشم.خب راستش به مربی باشگاه چندان‏‏
    اعتماد ندارم چون برنامه ای بدون مرتبط عضلات‏‏
    باهم برام داد.ولی طبق خواسته پسرخواهرم برنامه‏‏
    تغیر دادم و با برنامه او پیش میرم.یک برنامه‏‏
    سه بخشی‏‏1.سینه ‏2.کتف و شانه ‏3.پا ‏‏)‏‏↳‏
    طول هفته دوبار این برنامه تکرار میشه.این رو‏‏
    بگم خدمت شما که دوس دارم وزن رو تا‏58برسونم‏↳‏
    نه بیشتر.سوالم اینه:برنامه رو براتون مینویسم لف
    کنید بگید اصولی هست یا نه؟و اینکه گاهی بعد از ‏‏‏
    باشگاه با درد شدید عضلات مثلن گردن وپشت شانه‏‏
    مواجه میشم!چرا؟میترسم برنامه اصولی نباشه و‏‏
    در درازمدت باعث آسیب بشه.‏‏‏‏
    سینه:پرس سینه هالتر.پرس سیه دستگاه.بالاسینه‏‏
    با دستگاه.قفسه سینه با دستگاه.جلوبازو سیمکش.‏‏
    جلوبازو دستگاه جانسون.جلوبازو متناوبی.بالاساعد‏‏
    سیمک.3‏*‏10‏ بعلاوه گرم کردن ‏12تایی ‏↳‏
    کتف و کول:کتف با دستگاه نشسته از جلو.نشر از‏‏
    جلو دمبل.نشراز بغل دمبل.کول هالتر.زیربغل لت‏‏
    از جلو.زیربغل قایقی.لت دستها قایقی.فیله کمر‏‏
    پا ‏:جلو ران.پشت ران.ساق پا نشسته.پشت بازو‏‏
    دستگاه ایستاده.پشت بازو دیپ.پشت بازو نشسته ‏‏
    دمبل جفت دست.اسکات با دمبل‏‏
    و چند حرکت برای آب کردن زیر شکم.‏‏
    این از شرح من،لطفا دقیق راهنمایی کنید‏‏
    سپاسگذار شما خواهم بود

ارسال نظر

Yekghadami

You can now follow us on telegram channel

JOIN CHANNEL
CLOSE