حرکات پشت بازو سیم کش به روایت تصویر

حرکات پشت بازو سیم کش به روایت تصویر

- in حرکات تمرینی
2209
۰
triceps

triceps

حرکات پشت بازو سیم کش جزو حرکاتی میباشد که در هنگام انجام آنها باید دقت فراوانی بکار برد.

ازین رو در ادامه با آموزش هایی شامل حرکات پشت بازو سیم کش طناب و پشت بازو با میله آشنا خواهیم شد.

-۱یک میله کوتاه را که از بالا به سیم قرقره متصل است با دست های که به اندازه عرض شانه بازند و میه را از رو گرفته اند بگیرید

-۲میله را در سطح سینه قرار گیرد و آرنج ها کمی بیش از نود درجه خم شوند

۳-بازوها را محکم و ثابت نگه دارید میله را به پایین فشار دهید تا ارنج ها قفل شوند

 عضلات درگیر در حرکت پشت بازو سیم کش

Benefits-of-Triceps-Exercises

عضلات اصلی : سه سر بازویی

عضلات کمکی : دلتوئید ساعد

 :یکی از بهترین حرکات برای افزایش حجم عظله سه سر بازویی است .این حرکت ،به همه ی بخشهای پشت بازو فشار وارد میکند اما حداکثر فشار بر روی بخش خارجی پشت بازو است.این حرکت را میتوان با دسته های مختلف و به صورت تک تک اجرا کرد البته این شیوه در نزدیکی مسابقات به منظور تفکیک عضلانی مورد استفاده قرار میگیرد اجرا کرد.

نکات آناتومیکی

فاصله دست ها : اگر میله دستگاه به حالت دست باز گرفته شود تلاش حرکت روی بخش داخلی سر دراز عضله ی سه سر بازویی متمرکز می شود ولی اگر گرفتن به شیوه دست جمع باشد تمرکز روی بخش خارجی (سرجانبی ) عضله سه سر بازویی خواهد بود

نوع گرفتن : اگر از میله صاف استفاده میکنید دست چرخش داخلی (کف دست ها رو به پایین ) دارد و هدف تمرین بخش خارجی سرجانبی عضلع سه سر بازویی خواهد بود در صورتی که دست چرخش خارجی (کف دست رو به بالا ) داشته باشد تلاش تمرین بر بخش داخلی سر دراز عضله سه سر بازویی متمرکز می شود

استفاده از میله v شکل که برای گرفتن آن دست ها باید تقریبا حالت طبیعی (انگشت شست رو به بالا ) داشته باشند هر سه سر این عضله را تقویت میکند

مسیر حرکت : زمانی که دست ها عمود بر زمین هستند سر خارجی (سرجانبی) عضله سه سر بازویی مشارکت بیشتری در حرکت دارد و وقتی دست ها موازی سطح زمین قرار میگیرند سر داخلی (سر دراز) بیشتر تحت تاثیر فشار قرار میگیرند

دامنه حرکتی : بازوها باید در هنگام تمرین به پهلوها چسبیده و ثابت باشند این امر مانع از حرکت شانه خواهد شد و روشی بسیار عالی برای به کارگیری انحصاری عضله سه سر بازویی است حرکت باید فقط در مفصل آرنج صورت گیرد

مقاومت : برخلاف تمرینات با هالتر و دمبل که مقاومت درطی حرکت تغییر میکند تمرین پشت بازو سیم کش مقاومت یکسانی را در سرتاسر دامنه حرکتی ایجاد میکند

وضعیت بدن : حالت مطلوب ایستادن ایستادن صاف و مستقیم است پشت هم باید کاملا صاف باشد اندکی تمایل شدن بدن به جلو وقتی از وزنه های سنگین استفاده می شود ثبات و پایداری بهتری را به وجود می اورد

اشکال گوناگون تمرین

پشت بازو سیم کش با طناب

bicep

طناب متصل به سیم موجب چرخش داخلی قوی مچ دست می شود در این حالت هدف تمرین بخش خارجی عضله سه سر بازویی است یک حرکت مفید هم در زمان حجم و هم در زمان تفکیک عضلانی

پشت بازو سیم کش معکوس دست بر عکس

گرفتن میله از زیر (کف دست رو به بالا ) تلاش تمرین را روی بخش داخلی عضله سه سر بازویی متمرکز میکند

شکل دیگر تمرین

پشت بازو سیم کش با یک دست :

fu8862RfSlPTB

وقتی تمرین پشت بازو سیم کش یک دستی با دستگیره D  شکل انجام شود چه میله از زیر گرفته شود و چه از رو تفکیک عضلات و تمرکز تمرینی بهتر صورت میگیرد یکی از بهترین حرکات برای تفکیک بخشهای مختلف عضله سه سر بازویی از یکدیگرمیباشد.

منبع :edcoan

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب