بعد از تمرین بدن خود را سرد کنید

بعد از تمرین بدن خود را سرد کنید

- in مقالات ورزشی
2353
۰

gg07062400x300.medium

بعد از تمرین بدن خود را سرد کنید !!

تا حالا بسیاری دیده شده افرادی بعد از تمرین بدون فوت وقت لباس های خود را پوشیده و باشگاه را ترک میکنند.

این یک امر اشتباهی است,سرد کردن بدن باعث میشود :

سرد کردن بدن برای کاهش تدریجی ضربان قلب مفید است

سرد کردن بدن برای کاهش درد عضلات

سرد کردن بدن و گردش خون

سرد کردن بدن برای کاهش تدریجی ضربان قلب

برای اینکه سلامت بمانید، درست سرد کردن بدن، جزئی ضروری است. شما نباید پس از یک دویدن طولانی، دوچرخه سواری در شیب یا هر فعالیت دیگری که قلبتان را وادار کرده تا با سرعتی بالاتری خون را پمپاژ کند، ناگهان توقف کنید.

نادیده گرفتن سرد کردن بدن در چنین مواقعی، می‌تواند به سرگیجه بینجامد. اما هنگامی که بدنتان را به درستی سرد کنید، به ادامه‌ی تنفس عادی بدنتان کمک خواهید کرد.

سرد کردن بدن برای کاهش درد عضلات

سرد کردن بدن همچنین به کاهش درد عضلات پس از تمرین هم کمک می‌کند. نباید اجازه دهید که اسید لاکتیک و سموم، در عضلات شما لانه کنند! اگر پس از ورزشی شدید، بطور ناگهانی توقف کنید، شانس این اتفاق زیاد خواهد شد.

بخش سرد کردن بدن در یک جلسه‌ی تمرینی، کمک خواهد کرد تا بتدریج اسید لاکتیک و مواد ناخوشایند دیگر، از عضلاتتان دور شوند. و این اتفاق به کاهش درد عضلات پس از ورزش، کمک بسیاری خواهد کرد.

سرد کردن بدن و گردش خون

در کل، بخش سرد کردن بدن در انتهاب جلسه‌ی تمرین شما، به گردش خون در سراسر بدن کمک خواهد کرد. این اتفاق برای حمل مواد مغذی مهم و اکسیژن، به عضلات و سلول‌های بدنتان اهمیت ویژه‌ای دارد، و می‌تواند به رشد و ترمیم عضلاتتان کمک ویژه‌ای کند.

طراحی پروسه‌ سرد کردن بدن

هنگامی که می‌خواهید پروسه‌ی سرد کردن بدنتان را در یک جلسه‌ی تمرینی طراحی کنید، باید بدانید که سطح فعالیتتان در آن چند دقیقه، باید به مراتب سبک‌تر از شدت اصل تمرین باشد.

مثلا اگر می‌دویدید، حالا باید تند پیاده روی کنید. اگر در سربالایی دوچرخه‌سواری می‌کردید، حالا باید با دوچرخه‌سواری در زمینی مسطح بدنتان را سرد کنید.

بخاطر داشته باشید که باید از تغییرات ناگهانی در شدت ورزشتان دوری کنید و به تدریج بدنتان را به حالتی که قبل از شروع تمرین داشته است، بازگردانید.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب