فواید تخم مرغ (سفیدی تخم مرغ یا زرده تخم مرغ؟)

فواید تخم مرغ (سفیدی تخم مرغ یا زرده تخم مرغ؟)

- in تغذیه
911
۲

eggs

برای هر بدنساز این یک سوال است که کدام قسمت تخم مرغ سالم تر است زرده و یا سفیده تخم مرغ….!!

پایگاه ورزشی تک اندام در این مقاله نکاته قابل توجهی در مورد تخم مرغ و فواید آن برای شما کاربران ارائه خواهد داد.

زرده تخم مرغ

این بخش از تخم مرغ خیلی مغذی است، حاوی ویتامین های A, B, D و E و مواد معدنی‌ای همچون کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، زینک و آهن است. همچنین زرده‌ی تخم مرغ منبع انرژی است و بخاطر مواد خاصش می تواند چشم های شما را نیز سالم نگاه دارد!

اما به این خوراک مغذی می‌توان از جنبه‌ای منفی نیز نگاه کرد، چرا که بیشتر از نصف کالری تخم مرغ در زرده‌اش جمع شده است. بعضی‌ها می‌گویند که منفی ترین جنبه‌ی زرده، این حقیقت است که حاوی کلسترول بوده و مصرف روزانه‌ی آن مخصوصا برای کسانی که دیابت دارند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

اگرچه برخی مطالعات (دانشگاه کنتیکت، مرکز تغذیه و ایمنی مواد غذایی، دانشکده علوم پزشکی مولکولی) بر این باورند که محدود کردن مصرف تخم مرغ نباید به همگان تعمیم پیدا کند.

باید بدانیم که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد سالم، با افزایش مصرف کلسترول بالا نمی رود، بلکه با گنجاندن تخم مرغ در برنامه‌ی غذایی همیشگی‌شان، مزایای مختلفی نسیبشان خواهد شد.

سفیده تخم مرغ

اگر زرده را قسمت تیره‌ی تخم مرغ در نظر بگیریم، بسیاری از دستورالعمل‌های غذاها حاوی سفیده‌ی تخم مرغ هستند. پس هنوز تخم مرغ قابل استفاده است! این بخش حاوی بیشترین پروتئین تخم مرغ، کالری کمتر و پتاسیم، منیزیم و سدیم بیشتر بوده و هیچگونه چربی هم ندارد. بعنوان معایب سفیده هم باید بدانید که سفیده ویتامین‌های کمتری دارد، از جمله B12، فولات و ریبوفلاوین.

پیشنهاد

هنگامی که تصمیم گرفتید تخم مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانید، به موارد زیر توجه کنید:

افراد سالم: هم سفیده و هم زرده را بخورید، چرا که به طور باورنکردنی‌ای مغذی و اشباع از انواع ویتامین و مواد معدنی هستند.

افرادی که دیابت، مشکل کلسترول یا نارسایی‌های قلبی دارند: با مشورت گرفتن از پزشکتان، مصرف تخم مرغتان را محدود کنید.

بخاطر بسپارید که یک تخم مرغ، درون زرده‌اش حدود ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول دارد، اما واقعیت این است که آن کلسترولی که درون مواد غذایی هست، با کلسترولی که درون خون است تفاوت دارد.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

2 Comments

  1. سلام و خسته نباشید . یه سوال خب این پیشنهادتون برای کسی که روزی پنج الی ده تخم مرغ می خوره هم صدق می کنه آیا ؟؟؟ یعنی زرده اش رو هم بخوریم . اصلا به نظرتون من کار درستی می کنم اینقدر تخم مرغ می خورم ؟ البته تمرین هم دارم . ممنون میشم کمکم کنید

    1. تعداد بالا نیست اگه تو چند وعده بخوری بهتره زده هم یکی در روز به نظر من کافیه نه بیشتر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب