چیز هایی که خانم های ورزشکار و مربیان فیتنس باید بدانند

چیز هایی که خانم های ورزشکار و مربیان فیتنس باید بدانند

- in مقالات ورزشی
1184
۱
fitness-women

تک ندام : در گذشته تصور و دیدگاه غلطی نسبت به بدنسازی خانم ها حاکم بوده و در حال حاضر هم تا حدودی این باورهای غلط در جامعه فیتنس و بدنسازی خانم ها حاکم است. البته بهتر است بگویم، دیدگاه غلط و مربیگری غلط! و چه بسا یکی از همین باورها که بدنسازی برای خانم ها، اندام آن ها را مردانه و زمخت می کند! ناشی از شیوه غلط مربیگری باشد. در این مطلب کوتاه شما را با ویژگی های اندام فیتنس بانوان و نکاتی پیرامون آن آشنا می کنیم.

ویژگی های یک خانم بدنساز یا با اندامی متناسب ( فیتنس)

در کشور ما هنوز به صورت فراگیر و عمیق روی علم مربیگری و فیتنس خانم ها تمرکز نشده، نمونه بارز آن عدم برگزاری مسابقات فیتنس برای خانم ها است و همین باعث شده تا شناخت خانم ها از اندام فیتنس درست و یا کامل نباشد. مورد دیگر اینکه چون اکثر مربیان خانم در گذشته زیر نظر مربی مرد تمرین کرده اند هنوز تا حدودی برخی معیارهای مردانه در تمرینات و شیوه مربیگری خانم ها مشاهده می شود. حتی مشاهده شده برخی خانم ها اندامی نزدیک به اندام مردانه و حتی می شود گفت گرایش به بادی بیلدینگ دارند. یعنی اندامی خارج از قواعد فیتنس خانم ها.

در این شرایط وقتی خانم های بدنساز یا اهل فیتنس تصاویر خانم های ورزشکار فیتنس یا بیکنی را مشاهده می کنند، خیلی با سلیقه فعلی آن ها تفاوت دارد. اما واقعیت همین های است که می بینید. برای درک بهتر به این توضیحات توجه کنید: شکم ۶ تکه یک خانم فیتنس باید با ورزشکار بادی بیلدینگ کاملا” متفاوت باشد. از لحاظ سایز بازو، سینه، ران، ساق و ساعد باید عضلات کوچک ( حجیم نباشد) و تراشیده باشد. یعنی شما تصور کنید یک خانم با این ویژگی، نباید از روی لباس اندام ورزیده او نمایان باشد.

باید توجه کنید که برای یک اندام فیتنس نیازی به وزنه سنگین نیست، بلکه وزنه نسبتا” سنگین باشد و همچنین به تمرینات هوازی زیاد توجه شود، این مورد حتی برای آقایان هم صدق می کند. سعی کنید تمرینات هوازی شما فقط در دویدن یا ال اپتیکال خلاصه نشود، می توانید شنا کنید و یا حتی بسکتبال بازی کنید.

نیازهای شما برای داشتن یک بدن حرفه ای

اگر بخواهیم موارد را در کنار هم بیان کنیم می توان به این موارد اشاره کرد: تمرین حرفه ای، برنامه ریزی حرفه ای، تغذیه، مکمل، خواب و استراحت کافی، اراده قوی و روحیه خوب و مهمترین گزینه، مشاور یا مربی حرفه ای.

تغذیه یک ورزشکار که می خواهد از اندامی متناسب و خوب برخوردار باشد باید با توجه به شناخت کافی از بدن و شرایط زندگی تعیین شود. سعی کنید برای رسیدن به هدفتان حتما” از مشاورین مجرب کمک بگیرید.

بدن حرفه ای، مکمل حرفه ای!

اگر شما می خواهید حرفه ای تمرین کنید، چه خانم باشید و چه مرد، بدون شک به مکمل های استاندارد و سالم نیاز خواهید داشت، اما لطفا” خودسرانه مصرف نکنید و حتما” به استاندارد بودن و سالم بودن مکمل توجه کنید. یک مکمل سالم و استاندارد باید توسط متخصصین امر تأیید شود و همچنین از تست شدن این مکمل اطمینان حاصل کنید.

در نهایت: زیبایی بدن یک بانو به کشیدگی وظرافت عضلات آن است.

 منبععلم ورزش

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. سلام
    ببخشید در قسمت مشاوره‌ و ارائه‌ برنامه‌ برای درخواست برنامه‌ باید هزینه‌ رو در بانک واریز کنم یعنی اینترنتی نمیشه‌؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب