۵ مکملی که قبل تمرین باید از آن ها استفاده کرد

۵ مکملی که قبل تمرین باید از آن ها استفاده کرد

- in مقالات ورزشی, مکمل ها
2496
۶

supplement-in-workout

تک اندام : برای اینکه در تمرینات به نتیجه مطلوب تری دست یابید, و از تمرینات ورزشیتان نتیجه‌ی بهتری بگیرید,بهتر است از مکمل هایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم مصرف نمایید.بازار، پر از مکمل‌هایی است که ادعا می‌کنند در تمرینات ورزشی موثرند.واقعیت هم همین است، ثابت شده که مصرف مکمل‌های خاصی پیش از ورزش باعث افزایش کارایی خواهد شد.

به هر صورت قبل از مصرف هر مکملی باید پزشکتان و یا مربی خود مشورت کنید.

بتا آلانین

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ توسط دانشگاه اوکلاهاما انجام شد، و در مجله‌ی «انجمن بین المللی تغزیه ورزشی» منتشر شد، محققان درباره‌ی اثرات بتا آلانین، روی افرادی که تمرینات ورزشی اینتروال شدید انجام می‌دادند، مطالعه کردند.

آن‌ها دریافتند شرکت کنندگانی که از بتا آلانین استفاده کردند، در مقایسه با گروهی که دارونما مصرف کردند، در زمان انجام ورزشهای اینتروال شدید، بهبود قابل توجهی در توده‌ی عضلانی و مصرف اکسیژن داشتند.

بتا آلانین، آمینو اسیدی است که برای تقویت عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد.

کافئین

افزایش نیرو در ورزش، نه تنها روحیه‌ی شما را بهتر می‌کند، بلکه به افزایش رشد عضلات نیز کمک خواهد کرد. در تحقیقی که در نسخه‌ی ماه می ۲۰۱۰ در مجله‌ی «انجمن بین المللی تغذیه ورزشی» منتشر شد، محققین دریافتند شرکت کنندگانی که قبل از ورزش، کافئین مصرف کرده‌اند، در مقایسه با گروهی که دارونما استفاده کرده‌اند، از قدرت بیشتری در طول تمرینات برخوردار بودند.

علاوه بر این، مصرف کافئین باعث تمرکز و انرژی مضاعف در تمرینات می‌شود.

پروتئین وی

مصرف پروتئین کمی پیش از ورزش، برای پیشگیری از تجزیه‌ی عضلات و افزایش رشد ماهیچه‌ها ضروری است. در تحقیقی که در نسخه‌ی آگوست ۲۰۰۶ در مجله‌ی آمریکایی «فیزیولوژی، علم غدد، و سوخت و ساز» منتشر شد، دانشمندان متوجه شدند که مصرف شیک پروتئین وی قبل از ورزش، سنتز پروتئین یا فرایند رشد ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

آرژینین

طبق تحقیقی که در نسخه‌ی می ۲۰۰۶ مجله‌ی «فیزیولوژی کاربردی» منتشر شد، هورمون رشد برای کاهش چربی بدن و افزایش سنتز پروتئین ضروری است. مصرف مکمل آرژینین قبل از ورزش، نشان داد که این مکمل با جلوگیری از آزاد سازی سوماتوستاتین درونی، موجب تحریک ترشح هورمون رشد در طول ورزش می‌شود.

کراتین

کراتین، یکی از محبوبترین مکمل‌های موجود در بازار است.کراتین مزایای بسیاری دارد که موجب افزایش عملکرد ورزشی می‌شود، از جمله افزایش قدرت و حجم تمرینات. برطبق تحقیقی که در نسخه ۲۰۰۳ مجله‌ی بیوشیمی مولکولی و سلولی منتشر شد، مکمل کراتین موجب افزایش عضله‌ی بدون چربی می‌شود.

ترجمه : مجله تناسب اندام

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

6 Comments

  1. سلام خسته نباشید.
    این مکمل ها اگر با هم مصرف شوند تاثیری روی جذب انها ندارد؟مثلا کافئین وکراتین

    1. باید ببینی هدفت چیه کراتین و کافیین تداخلی ایجاد نمیکنه

  2. سلام .۳ ساله ورزش میکونم تا حالا چیزی مصرف نکردم بدنمم به صورت طبیعی خوب شده میخاستم ببینم کراتین بخورم عوارضی نداره

    1. کراتین و پروتین و گلوتامین میتونی مصزف کنی

  3. عبدالله عاشوري

    سلام میخواستم بدون قبل تمرین کراتین و پمپ عضله چند دقیق بعد از تمرین بخورم،کراتین ک باید۳۰ساعت قبل تمرین خورد من دارم اینجوری میخورم ۲۰دقیقه قبل کراتین ۱۰دقیقه ک ک مونده ب ۳۰ساعت پمپ عضله مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام منظور شما ۳۰ساعت است؟؟؟!
      پمپاژ ۲۰الی ۳۰دقیقه قبل “شروع تمرین” کراتین هم به همین شکل.
      برخی مکمل های پمپاژ در فرمول خود کراتین دارند !

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب