کمک به افزایش قد با خوردن سبزیجات

کمک به افزایش قد با خوردن سبزیجات

- in مقالات ورزشی
511
۰

2_01370069499

تک اندام :  برای رشد و نمو طبیعی، یک رژیم غذایی سالم ضروری است. برای اینکه قدتان تا حد ممکن رشد کند، به مواد غذایی مناسبی برای بدنتان احتیاج دارید تا سلول‌های جدید و استخوانهای قوی ساخته شود. بسیاری از سبزیجات، مواد مغذی را برای بدنتان فراهم می‌کند تا قدتان بیشتر رشد کند. و وقتی آنها را بعنوان بخشی از یک رژیم کاملا متعادل مصرف کنید بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت.

 

برای رشد طبیعی، باید رژیم غذایی شما به اندازه‌ی کافی کالری، پروتئین، ویتامین، و مواد معدنی داشته باشد. اما مهم است که توقعتان از رشد، واقع بینانه باشد.

ممکن است چون والدین کوتاه قدی دارید از دوستانتان کوتاه‌تر باشید، چرا که پتانسیل ژنتیکی لازم برای قد مورد نظرتان را ندارید. یا شاید باید صبورانه منتظر رشد ناگهانی‌تان باشید چون دیر بالغ می‌شوید.

اگر در مورد قدتان نگرانید با والدین یا پزشکتانتان صحبت کنید.

سبزیجات سبز تیره

اسفناج، کلم پیچ، کلم، و برگ خردل، بدلیل اینکه مواد مغذی مورد نیاز استخوان‌ها را دارا هستند، می‌توانند برای رشد بیشتر قد به شما کمک کنند.

به گفته‌ی «مرکز اطلاعاتی ریز مغذی موسسه پاولینگ لینوس» این سبزیجات، کلسیم که بخش اصلی از مواد معدنی استخوان است، و همچنین منیزیم و پتاسیم که بخشی از مواد معدنی استخوانهای قوی را تشکیل می‌دهند را برای شما فراهم می‌کنند.

همچنین این سبزیجات، منابعی غنی از ویتامین کا هستند، که برای لخته شدن خون ضروری است و ممکن است به رشد و تقویت استخوان نیز کمک کند.

حبوبات

شما در رژیم غذایی تان به پروتئین نیاز دارید تا بدنتان بتواند سلولهای جدیدی برای رشد بسازد، و حبوبات هم منبع گیاهی بسیار عالی پروتئین است. شما تنها از نصف لیوان نخود فرنگی، نخود زرد، انواع لوبیا، و کلیه حبوبات پخته شده، حدود ۶ تا ۹ گرم پروتئین بدست می‌آورید.

حبوبات منابعی غنی از پتاسیم هستند و می‌توانند از کمبود زینک که به گفته‌ی «مرکز اطلاعاتی ریز مغذی موسسه پاولینگ لینوس»یکی از دلایل اختلال در رشد است، جلوگیری کند.

سیزیجات نشاسته‌ای

شما باید از رژیمتان کالری کافی دریافت کنید تا بدنتان برای رشد، انرژی داشته باشد. برای این منظور سبزیجات نشاسته‌ای، می‌توانند مفید باشند. نشاسته، نوعی کربوهیدرات است که در هر ۱ گرمش، ۴ کالری انرژی نهفته است. چغندر، کدوی حلوایی، و سیب زمینی شیرین، مقدار زیادی نشاسته دارند.

اسید فولیک هم، یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری برای رشد سلولهای جدید است، چرا که به بدنتان امکان ساخت مواد ژنتیکی جدید یا DNA را می‌دهد. بنا به گفته‌ی دانشگاه مریلند، این می‌توانید این ویتامین را در شلغم، چغندر و سایر سبزیجاتی که درون زمین می‌رویند بیابید.

 ترجمه : مجله تناسب اندام

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب