۵ مکمل ضروری در سبد غذایی روزانه

۵ مکمل ضروری در سبد غذایی روزانه

- in مکمل ها
530
۰

bodybuilding-supplements-2

تک اندام : به نظر شما مواد غذایی ضروری که برای قوی، خوش اندام و سالم بودن نیازمند آن ها هستید، شامل چه چیز های می شود؟ شما از کدام مکمل های غذایی مصرف می کنید و چه مکملی را پیشنهاد می کند؟ در واقع این ها سوالاتی هستند که مردم در همه جای دنیا راجب به آن صحبت می کنند و به دنبال کسب اطلاعات در خصوص آن هستند. در این مطلب دکتر کریستوفر مُهر، دکتری در رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشجوی پیترسبرگ  و دارای برد تخصصی در رژیم های غذایی ورزشی، شما را راهنمایی می کنید تا بتوانید به راحتی ۵ مکمل غذایی مورد نیاز روزانه خود را بشناسید و از آن بهره مند شوید

روغن ماهی

دکتر کریستوفر می گوید: روغن ماهی برای من بیشتر از سایر مکمل های غذایی دارای اهمیت است. معمولا” اکثر مردم به اندازه کافی چربی های امگا-۳ مصرف نمی کنند. حتی اگر شما مانند من دو بار در هفته ماهی مصرف کنید، بدون شک نمی تواند جایگزین امگا-۳ شود و قطعا” تحقیقات، بیشتر از مصرف منظم  این مکمل غذایی حمایت می کند. امگا-۳ را بدین خاطر ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود. اولین و مهم‌ترین تأثیری که امگا-۳ به آن معروف شده، نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است همچنین ژیم غذایی سرشار از امگا ۳ مانع خشکی و ریزش مو می‌شود. سعی کنید اساس رژیم  غذایی تان را  امگا-۳  تشکیل دهد.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین را به عنوان یک بیمه قابل اطمینان برای بدن بدانید. اما آیا مولتی ویتامین ها جایگزین یک رژیم غذایی هوشمندانه هستند؟ البته که نه! اما به عنوان مکمل رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی هستند و  قطعا” مولتی ویتامین یک محصول اساسی خوب برای همه ما است.  دکتر کریستوفر  مولتی ویتامین Rainbow Light’s Men’s را بعنوان یک مکمل غذایی مصرف می کند و از آن لذت می برد! به یاد داشته باشید، مصرف مولتی ویتامین ها باید بر اساس نیاز بدن شما باشد، پس سعی کنید خودسرانه اقدام به مصرف هر نوع مولتی ویتامینی نکنید.

ویتامین D

هر چقدر اطلاعات بیشتری در خصوص ویتامین D بدست می آورم بیشتر به ضروری بودن آن پی می برم.  استفاده از این ویتامین باعث بهبود وضعیت بدنی، تنظیم جذب کلسیم در استخوان های ما و در نهایت سیستم ایمنی را تقویت می کند. به یاد داشته باشید پیشگیری از کمبود خیلی مهم نیست، مصرف بهینه خیلی مهم تراست. پس به دنبال مصرف بهینه باشید و سعی کنید با مصرف روغن ماهی طبیعی و روغن جگر ماهی با ویتامین d+  که دارای ۱,۰۰۰ Ius است با یک سنگ دو هدف را بزنید.

پروتئین وی

 به عقیده دکتر کریستوفر استفاده از مکمل پروتئین وی ( آب پنیر) موجب نگهداری وزن بدن بدون چربی و کاهش چربی بدن می شود! ورزشکاران اگر می خواهند بدنی عضلانی و ورزیده داشته باشند به هیچ عنوان این مکمل غذایی را فراموش نکنند. حتما شما هم می دانید بدن ما قادر به تولید آمینو اسیدها نمی باشد و باید از طریق مواد غذایی حاوی پروتئین جذب بدن شود اما پروتئین وی، منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است.  این پروتئین حتی می تواند با سرطان مبارزه کند و سلامت قلب و عروق شما را تضمین کند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها، موجی در آینده تغذیه هستند. پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم هایی هستند که در بدن ما (عموماً در روده ها) زندگی می‌کنند. آن ها موادی را که ما نیاز داریم، تولید می‌کنند، مانند برخی ویتامین ها. ضمناً بر تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اثر گذار هستند. پروبیوتیک ها نه تنها بر تعداد سلول های دفاعی تأثیر می‌گذارند، بلکه در مقاومت در برابر بیماری ها نیز مؤثر اند.

همچنین مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵  انجام شده است، ثابت کرد افرادی که مکمل های پروبیوتیک دریافت کرده اند، کمتر سرما خورده اند و اگر مبتلا شده باشند، هم علائم بیماری شدت کمتری داشته هم بیماری کمتر طول کشیده است. ضمناً تعداد روزهای ابتلا به تب هم کاهش یافته اند. از دیگر فواید پروبیوتیک ها کاهش جذب کلسترول، تولید ویتامین‌های گروه B و ویتامین K، تقویت سیستم ایمنی در برابر باکتری‌های بیماری‌زا، کاهش دوره نقاهت بیماری‌های عفونی و کاهش عفونت‌های دستگاه تناسلی می باشد.

می‌توانید پروبیوتیک ها را در مکمل های غذایی، یا با مصرف نوشیدنی های سرشار از پروبیوتیک به دست بیاورید. برای اطمینان حاصل کردن از دریافت کافی پروبیوتیک ها مصرف میزان کافی محصولات لبنی تخمیر شده مانند ماست یا کفیر را فراموش نکنید. اگر تا به حال کم از این محصولات استفاده می‌کردید، سعی کنید از این به بعد بیشتر مصرف کنید. همچنین می توانید از مکمل پروبیوتیک Bowtrol استفاده کنید. البته ما فقط معرفی می کنیم و حتما” قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

: علم ورزش

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب