پاسخ ۷ قهرمان ایرانی درباره بهترین مکمل های دوره حجم

پاسخ ۷ قهرمان ایرانی درباره بهترین مکمل های دوره حجم

- in مکمل ها
4623
۰

workout--

تک اندام : یکی از دغدغه‌های بدنسازان، انتخاب مکمل غذایی مناسب برای دوران حجم است. درباره اینکه در این مرحله چه مکملی سودمند است، نظرات متفاوتی وجود دارد. این پرسش را از ۷ مربی و قهرمان پرورش‌اندام پرسیدیم و از آن‌ها خواستیم دلایل انتخاب خود را بازگو کنند.


آرش نویدی
بهترین مکملی که در این دوران پیشنهاد می‌کنم مکملی است که حاوی ترکیب کربوهیدرات و پروتئین می‌باشد که همان «گینر» است. البته برای افزایش حجم بر روی تغذیه نیز باید تاکید داشت. بهتر است غذاهایی مصرف شود که در آن سهم کربوهیدرات‌ها ۶۵ درصد و پروتئین‌ها ۳۵ درصد باشد و ۵ درصد نیز به چربی‌های بدون ترانس که در دانه‌های گیاهی به وفور وجود دارد، اختصاص داده شود.

وحید اکبرزاده
این مساله در درجه اول به وضعیت بدنی که فرد در آن قراردارد بستگی دارد. اما در مجموع ترجیح می‌دهم که در این زمان ورزشکاران از گینر استفاده نکنند و در عوض پروتئین وی را جانشین آن قرار دهند. زیرا وی حجم خشک به بدن می‌دهد و بدنساز نیز می‌تواند کربوهیدرات مورد نظر خود را از مواد غذایی تهیه نماید.

مجید قمری
پودرهای گینر می‌تواند کارساز باشد. زیرا از ۵۰ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات تشکیل شده است که برای دوران حجم مناسب می‌باشد. همچنین علاوه بر کربو و پروتئین دارای مقادیری آمینواسید، ویتامین و گلوتامین نیز می‌باشد که همین مساله آن را به یک مکمل کامل تبدیل ساخته است.

احسان کنگرلو
آمینواسید شاخه‌دار را توصیه می‌کنم. زیرا ۷۰ درصد ساختار تشکیل سلول را آمینواسیدها به عهده می‌گیرد. علاوه بر این در ریکاوری تاثیر خوبی دارد. در مجموع ۲۱ نوع اسیدآمینه برای ساخته‌شدن سلول‌های پروتئینی وجود دارد که مقدارشان در ماده‌های غذایی طبیعی کم است. بنابراین با خوردن این مکمل، می‌توانیم اسیدآمینه‌های مورد نظر را به بدن برسانیم.

یوسف کریمی
من در ابتدا تا زمانی که یک بدنساز به ویژه مبتدی اصول صحیح تغذیه در بدنسازی را یاد بگیرد به وی مکمل نمی‌دهم. پس از آنکه ورزشکار یاد گرفت که در روز چندین مرتبه باید وعده غذایی مصرف کند، سپس به او مکمل می‌دهم. در این زمان پیشنهاد من گینر است زیرا کربوهیدرات فت (fat) بالایی دارد و هم به خوبی بر حجم عضلانی اضافه می‌کند.

رضا زینت‌لو
یقیناً BCAA ! زیرا تنها اسیدآمینه شاخه‌ای است که از راه گوارش جذب می‌شود. سنتز پروتئین را بالا می‌برد و کمک شایانی نیز به ریکاوری پس از تمرینات سخت می‌نماید. همینطور BCAA جلوی تخریب بافت عضلانی را نیز می‌گیرد. به نظر من با توجه به قیمت مناسب‌تری که نسبت به سایر مکمل‌ها دارد، بهترین گزینه برای دوران حجم است.

علی نعمتی
بستگی به تیپ‌های بدنی دارد. اگر بدنسازی اکتومورف باشد، به دلیل سوخت و ساز بالای بدنش گینر را به او تجویز می‌کنم. این در حالی است که پروتئین وی برای تیپ‌های بدنی مزومورف بهترین گزینه است. در تیپ بدنی اندومورف به دلیل بالابودن چربی و اضافه‌داشتن کالری در بدن‌شان می‌توانند از BCAA بهره ببرند. زیرا آمینواسیدهای شاخه‌ای نیز از طریق مواد غذایی به بدن نمی‌رسند.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب