حرکت قفسه سینه دمبل

حرکت قفسه سینه دمبل

- in حرکات تمرینی
6457
۲

تک اندام : بدون شک خیلی ها هستند که در مورد این حرکت تمرینی ( قفسه سینه دمبل ) دچار اشتباه میشوند و یا نمیتوانند بطور صحیح این حرکت را اجرا کنند !

در این مطلب ما توضیحات مختصری در مورد نحوه اجرای صحیح این حرکت ارائه خواهیم داد.

دلتوئید قدامی  :  Anterior Deltoid

سینه‌ای بزرگ   :  Pectoralis major

نحوه انجام حرکت :

هنگامی که روی میز پرس خوابیده‌اید، حرکت را طوری شروع کنید که دمبل‌ها وسط سینه قرار گرفته و کف دست‌ها رو به روی هم باشند.

دمبل‌ها را به سمت خارج پایین آورید. همان طور که وزنه به سمت سطح سینه پایین می‌آید، آرنج‌ها را کمی خم کنید.

دمبل‌ها را به طور قوسی و با هم به سمت بالا ببرید.

عضله‌های درگیر

اصلی: سینه‌ای بزرگ؛

کمکی: دلتوئید قدامی؛

نگاه آناتومیکی

گرفتن: جهت دمبل حالت دست را مشخص می‌کند. زمانی که دمبل‌ها به حالت خنثی گرفته می‌شوند، (کف دست‌ها رو به روی هم)، تمرین بهتری صورت می‌گیرد ولی گرفتن معمولی(کف دست‌ها رو به جلو) می‌تواند به عنوان حالت متفاوت دیگری نیز در نظر گرفته شود.

دامنه حرکت: هر چه دمبل‌ها پایین می‌آیند، کشش روی عضله سینه افزایش می‌یابد ولی افزایش آن احتمال آسیب را شدت می‌دهد. بهتر است هنگامی که دمبل‌ها به سطح سینه می‌رسد، حرکت پایین آوردن خاتمه یابد.

تمرین‌های مشابه:

قفسه سینه سیمکش: این تمرین را در حالتی که میز پرس در بین دو کابل دستگاه کراس‌اور قرار دارد، انجام دهید و از دستگیره‌هایD شکل که به دستگاه وصل است، استفاده کنید.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

2 Comments

  1. سلام
    من هیچی از بدنسازی نمیدونم بدون تعارف
    وزنم ۷۱کیلو هست متولد ۱۳۷۱هستم و قدم ۱۷۳هست
    یه باشگاه در اختیارم هست اما به مربی دسترسی ندارم
    یه برنامه کامل میخوام
    میخوام شکمم خوش فرم بشه خیلی شول و افتاده و زشته
    بعد پاهامم میخوام قوی بشه
    تورو خدا راهنمایی هاتون رو برام ایمیل کنید تو اولین موقعیت
    منتظرما

    1. سلام,
      برای دریافت برنامه به صفحه مشاوره مراجعه کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب